Hoi Dames, Ik ben momenteel net 4 weken zwanger, en al misselijk helaas, nog niet overgeven (gelukkig want emetofobie). Maar het maakt me wel onrustig. Ik heb suprimal besteld, hier iemand goede ervaringen mee? Of is het preventief medicatie vragen aan de huisarts?
Ja ik heb het gekregen van de huisarts! Maar je moet ermee uitkijken want je mag de eerste zoveel uur 24 geloof ik geen auto rijden of machines bedienen etc. Als je het continu gebruikt is het volgens mij de eerste 3 dagen geen auto rijden etc en daarna wel weer. Gebruikt u suprimal elke dag? Rijd de eerste dagen geen auto. Na een paar dagen worden de bijwerkingen minder en kunt u veilig autorijden. Gebruikt u het af en toe? Dan kunt u 24 uur na de laatste inname weer veilig rijden.
Ik deze zwangerschap ook in het begin. Heb geen last gehad van de bijwerkingen. Het haalt de scherpe randjes er af en ik kon er fatsoenlijk mee autorijden en voor de klas staan zonder constant kotsmisselijk te zijn. Ben wel in een weekend begonnen om evt bijwerkingen wat te herkennen maar hier dus geen last van gehad.
Hier haalde het de scherpe randjes eraf. Duurt wel paar dagen voor het goed effect had. Had soort van spiegel nodig. 1 dag vergeten was weer 3 dagen kotsmisselijk. Ik werd er niet suf van dus gewoon auto gereden.
En heb jij het sochtends of savonds geslikt? Ik weet niet zo goed wat handig is. Ik heb vaak sochtends tot een uur of 1 last en dan savonds weer. Gek genoeg
Graag gedaan! Mocht je wel gelijk auto gaan rijden o.i.d. en er gebeurt iets ondanks het niet jouw schuld is en ze komen er achter dat je net bent begonnen met deze medicatie ben je trouwens niet verzekerd. Kleine kans dat het gebeurt natuurlijk maar het zou maar net wel gebeuren.
Ja precies, ik ben wel bekend maar suf makende medicatie in het verleden dus ik weet gelukkig wel het een en ander! Maar toch heel erg bedankt voor de waarschuwing!
Ik had vooral vroege ochtend en rond avondeten last. Pakte altijd voor het slapen gaan. Met spiegeltje werkte het hele dag door dan wel. Maar verwacht geen wonderen, hier waren het echt scherpe kantjes eraf
Vroeg beginnen betekent grotere kans dat het aanslaat. Dus zeker gewoon starten. Als het onvoldoende werkt kan je altijd nog naar de arts om aanvullende medicatie te vragen. En inderdaad eerste week geen auto rijden ivm aansprakelijkheid.
Ik zou toch even overleggen met je arts of verloskundige. Ik ben niet echt voorstander van zelf maar gewoon gaan gebruiken. Ik snap je heel goed hoor zelf ook emetofobie en ik heb ook echt 18 weken met pure angst geleefd. Er zijn toch wel veel medicatie die hier zonder recept te krijgen zijn die echt gevaarlijk kunnen zijn zeker als je arts niet weet dat je het gebruikt.
Ik gebruik de emesafene (zelfde werkzame stof) nu 19 weken 3 a 4x per dag. Mag dit tot het eind van mijn zwangerschap blijven doen. Maar dat is echt een fikse dosis die afgestemd is op mijn situatie door de gyneacoloog.