knippen

Discussie in 'De bevalling' gestart door supershiva, 5 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    hoi ik heb een vraag wordt je altijd ingeknipt of doen ze dat alleen onder bepaalde omstandigheden?
    kan je dat ook misschien voorkomen ?
    grtjes shiva

2. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

21 feb 2006
    1.439
    1
    0
    Delft
    Dit doen ze alleen als het kindje er snel uit moet , bijvoorbeeld omdat de hartslag terugloopt.
    Voorkomen kun je het eigenlijk niet. Pirineum-olie zou de boel soepel houden maar dit is nooit bewezen.

3. princesje83

princesje83 Fanatiek lid

1 apr 2008
    1.402
    0
    0
    regio rotterdam
    ik ben niet geknipt hoor!
    onze dochter is ook geboren 8 min nadat ik met persen begon, dus het is niet nodig geweest!

4. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Je wordt lang niet altijd ingeknipt hoor. Alleen als het kindje snel eruit moet omdat je bijvoorbeeld te lang perst zonder vorderingen.

Scheuren daarentegen gebeurt in heel erg veel gevallen, maar je voelt er niets van hoor op het moment zelf.
    Ben zelf niet ingeknipt maar heb begrepen dat je er ook niets van voelt.

Mijn ervaring is dat de weeen zo pijnlijk zijn dat alle andere pijnen slechts een bijzaak zijn. Ik vond het hechten zelfs niet pijnlijk terwijl ze het niet goed hadden verdoofd, dus het zal echt wel meevallen.

5. Willes

Willes Fanatiek lid

14 nov 2006
    1.127
    70
    48
    Hier ook niet geknipt en ook niet uitgescheurd (wel paar kleine schaafjes). Dus het kan ook gewoon zonder problemen gaan.
    De verloskundige zei hier op een gegeven moment wel: "als ik je bij de volgende wee een knip geef dan wordt het geboren." Maar waarschijnlijk zag ze toen de angstige blik in mijn ogen en zei ze:"maar dat gaan we niet doen hoor." :rolleyes:
    Gelukkig maar dacht ik, want in mij wordt niet zomaar geknipt [-X ;)

6. supershiva

supershiva Actief lid

9 jul 2008
    172
    0
    0
    flevoland
    dus je kan ook aangeven dat je daar niet zoveel voor voelt? :oops: ik vind het idee namelijk doodeng ,ook al voel je er misschein niks van
    ik heb ook zoiets van in mij wordt niet geknipt... :rolleyes:

7. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    @Supershiva:

Bij de eerste heb ik geen knip gehad, had zelfs maar 1 klein scheurtje.
    Bij de tweede wel een knip en echt waar....helemaal niets van gevoeld!
    Staat alleen op video, da's dan wat minder.....

8. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.812
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    na 5 kwartier persen werd Fae ook geboren na een knipje en ik was er dolblij mee haha :) want ik voelde onmiddellijk dat ze er op die manier EINDELIJK uit kon! Ik voelde zo bewust dat hoofdje er doorkomen doordat er meer ruimte was. Vond ik zelf eigenlijk nog wel een mooie ervaring. Waarschijnlijk ook door de opluchting op dat moment :) . En idd je hoort het, best gek, maar je voelt niets.

9. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik ben 2,5 uur aan het persen geweest. Mijn kleine meid wilde niet voorbij mijn schaambot en ik had vanaf het moment dat ik 9 cm ontsluiting had geen persweeën. Dus bij mij duurde het veeeel te lang . De vk heeft toen besloten: nu ga ik knippen en werkt dat niet dan gaan we alsnog naar het ziekenhuis. Gelukkig heeft het geholpen!
    Maar als het nodig is is het nodig dan kom je er niet onderuit.

10. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ik ben zoals Lisette al zei ingeknipt omdat Fay er heel snel uitmoest. Haar hartslag daalde namelijk te veel (kwam door navelstreng om haar nekje).
    En op dat moment had ik serieus niets te vertellen of ik het wel of niet wilde, het moest!

Maar de knip voelde ik idd niet, het hechten voelde ik wel een beetje prikken. En na een paar weken voelde ik niets meer van het litteken.

11. Linda86

Linda86 VIP lid

^^ Bij Milan hetzelfde. Zonder de knip kon 'ie er gewoon niet door denk ik, want ik heb echt heel lang moeten persen, maar er was weinig vordering. Was er dus echt blij mee!

12. Senais

Senais Fanatiek lid

27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Dat idee had ik ook! Ik ben namelijk allergisch voor oplosbaar hechtdraad en zag het niet zitten dat ze het daarmee zouden hechten. Dat wordt een zootje! Kon wel met ander hechtdraad, maar dan moest je ze laten verwijderen en grotere kans op ontsteking...

Maar helaas...na precies 2!! uur persen was mn meisje er nog niet. Ze had ook in het vruchtwater gepoept dus ze moest eruit. Daarbij viel ik steeds in slaap omdat ik zooooo uitgeput was. Toen hebben ze toch maar dat knipje gezet (na verdoving natuurlijk) en wat was ik blij, want ze kwam gelijk mee naar buiten ;). Je voelt het inderdaad niet. Je hebt alleen wat langer daarna last. En ik kreeg dus ook ontstekingen ivm met ander hechtdraad. Maar normaal gesproken met oplosbaar hechtdraad zou het vrij vlot moeten genezen! Dus het valt allemaal wel mee...maar ja, kan me voorstellen dat je het liever niet hebt :D

13. Eefje28

Eefje28 Fanatiek lid

2 sep 2008
    1.923
    0
    0
    Groningen
    Hoi!
    Bij de eerste had ik een scheurtje en een knip (onder verdoving)
    Niks van gevoeld dus...Alleen na tijd doen die hechtingen wel zeer.. :(
    Bij de tweede ging het veel te snel allemaal en ging het hartslagje van mn zoontje achteruit!
    Op het moment dat ik moest puffen en ff wachten (jaja lekker makkelijk gezegd, ik MOET persen)Wou ze een verdoving zetten voor een knip ...
    Helaas ik hield het niet meer en perste verder waardoor ik een volledige knp ZONDER verdoving kreeg!
    Eerlijk weinig van gevoeld , het deed allemaal sowieso al pijn..
    Maar ook hier weer na die tijd pijnlijke hechtingen..Te strak gehecht ook..
    TIP:Koelen met ijs in een zak en dan in een doek...een paracetamol...
    Dat deed ik pas na een dag een 4/5 en echt wist ik het maar eerder!
    Liefs Eefje

14. brigitta23

6 sep 2008
    18
    0
    0
    Ik ben na bijna 2 uur persen uiteindelijk ook ingeknipt, zag er ook heel erg tegenop. Het voelt niet fijn, maar het is zo gebeurd. Ik moest toen nog 1 keer persen en de kleine was er al. En geloof het maar als je de kleine dan in je armen hebt ben je het ook zo weer vergeten. Maar ik zal niet zeggen dat je het niet voelt, want dat is niet waar.

15. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier ook geen knip.

Hartslag daalde ook, ze konden het in eerste instantie ook niet meer vinden. Toen kreeg ik een perswee en toen heb ik zo hard geperst, dat ze er in 1 perswee uitkwam. 3900 gram en alleen wat haarscheurtjes. Dus geen knip.

16. Bri

Bri Niet meer actief

Bespreek van tevoren met je VK wat hun beleid is.... De meesten doen nu géén knip, behalve als het echt moet omdat je kindje er snel uit moet. Maar sommigen zijn nog wat ouderwets, en zetten een knip 'om te voorkomen dat je scheurt'. Ik zou in elk geval zeggen dat je dat niet wilt. Een knip geneest langzamer dan een scheur en het is nog nooit bewezen dat knippen ook echt een scheur voorkomt. Veel vrouwen scheuren dan alsnog.

Wat ik geweldig vond, was dat m'n VK tussen de persweeën in een natte (warme!) washand op m'n *** legde, dat luchtte mij enorm op en het schijnt ook te helpen om te voorkomen dat je scheurt. Ik had in elk geval niet meer dan 2 schaafjes en 1 minischeurtje.

17. Delilah

Delilah Niet meer actief

Hoi!

Ik ben ook altijd bang geweest voor de welbekende knip! Ik wilde thuis bevallen en de vk had van te voren gezegd dat ze bijna nooit knipte dus dat vond ik wel een prettig idee.

Helaas lag mijn zoontje niet goed (hij keek omhoog) en moest ik met 10 cm ontsluiting alsnog naar het ziekenhuis. Lang verhaal maar uiteindelijk is hij met de vacuum gehaald omdat mijn weeen afzwakte en hij er snel uit moest. Ze hadden al van alles gedaan daar in mijn onderkantje qua onderzoeken etc. en toen ze zeiden dat ze een knip gingen zetten voor de vacuum dacht ik alleen nog maar:

"Ga je gang! Al snijd je me van boven naar beneden open, haal aub mijn baby'tje er veilig uit"

hoe bang ik ook altijd was op zo'n moment maakt het je allemaal niks meer uit!

Kortom, ik zou me er niet al te druk om maken. Als het moet, moet het en ben je waarschijnlijk allang blij!

Deel Deze Pagina