Bloedprikken en de rest...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Zwangnie, 13 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Hoi meiden,

Graag hoor ik van jullie wat jullie huisarts tot nog toe al bij jullie hebben onderzocht. Waar zijn jullie onder andere op geprikt (vitamine, hormonen enz.).

Ik ben het namelijk zat! Ik ben nu een jaar geleden met de pil gestopt en sinds maart 2013 heb ik weer een cyclus. In augustus 2013 ben ik zwanger geraakt, maar dit is helaas geresulteerd in een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Deze zwangerschap zien ze als een zwangerschap en ga dan ook niet eerder de MMM in dan oktober 2014. Ik begrijp hun argumenten, maar ik begrijp mijn eigen frustratie nog véél beter!
    Ik zie een buitenbaarmoederlijke zwangerschap niet als een normale zwangerschap! De oorzaak is moeilijk te achterhalen, maar ze doen daar in ieder geval ook geen enkele moeite voor.

Mijn PMS wordt alsmaar heftiger en eigenlijk heb ik tijdens mijn menstruatie de minste klachten. Na mijn menstruatie krijg ik al last van krampen in mijn baarmoeder. Dit komt rond mijn eisprong tot een hoogte punt en daarna voel ik naar mijn baarmoeder ook mijn eileider trekken. Vorige week voor mijn menstruatie had ik echt heftige pijn in mijn rug en werd 100% zeker veroorzaakt door PMS. Ik ga ook braken een dag voor mijn menstruatie, maar dit begint nu ook steeds eerder en vroeger. Nu was het al een week daarvoor en was echt aan het projectiel braken.

Ik heb nu Efamol PMP besteld en wil naar de huisarts. Zij gaat echter de bal weer bij mij leggen en vragen wat ik onderzocht wil hebben... Dus meiden please zeg mij waar ik mij beste op kan laten testen, want dan gebeurt er eindelijk iets!

Oja in augustus (vlak voor ik zwanger raakte) heeft ze bloed getrokken en daar kwam een licht vertraagde schildklier uit... Ik moest dit ook opnieuw laten onderzoeken in november, maar na mijn BBZ had ik het even gehad met de medische wereld.

Bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik hoop op veel reacties!

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Wat wil je bereiken? Want dat is mij ook niet zo goed duidelijk, namelijk. Maak je je zorgen over je cyclus, over de PMS of over het zwanger worden zelf?

3. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Allebei wil eigenlijk dat ze mijn hormonen gaan onderzoeken, maar hormonen is nogal een ruimbegrip.

Ik wil dat ze mij op een paar daarvan prikt, maar weet niet wat daarin het beste is.Is voor je cyclus vitamine B6 bijvoorbeeld niet belangrijk?

Bedankt voor je reactie in ieder geval.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Je hormoonwaardes zeggen alleen iets over je cyclus. Als jij een goede cyclus hebt met eisprong en je luteale fase is lang genoeg (10-18 dagen), dan heeft het nakijken van je hormonen niet zoveel meerwaarde. Daar zal dan zeer waarschijnlijk uitkomen dat die allemaal mooi in balans zijn.

Een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is pure pech, dat heeft niks met je hormonen of vitaminen te maken.

Vitaminen worden niet nagekeken bij een onderzoek op hormonen. Je schildklier was iets vertraagd, dan kan soms wel effect hebben.

Aan PMS is volgens mij weinig te doen en het heeft ook geen effect op het zwanger worden. Het is puur de reactie van je lichaam op de hormonen. Als je heel erg veel last van buikpijn hebt, kan misschien wel nagekeken worden of je misschien een vorm van endometriose hebt.

5. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Bedankt voor je reactie!

Het enige wat ze zouden kunnen nakijken in mijn bloed wbt die BBZ is evt. kijken of ze resten van chlamidiya kunnen vinden in mijn bloed. Ik denk niet dat dit de oorzaak is, maar nu zit ik mezelf daar gek mee te maken. Ik wil dat eigenlijk gewoon uitsluiten... Mijn gyn zegt dat dit weinig zal opleveren en waarschijnlijk heeft ze gelijk, maar de afgelopen week kan het moeilijk naast mij neerleggen.

Mijn cyclus wordt steeds pittiger, maar heb wel een regelmatige cyclus. Soms komt mijn menstruatie 1 of 2 daagjes eerder/later.

Hoe onderzoeken ze of je endometriose hebt? Het zou mij namelijk niets verbazen als dit het geval is.

Mijn schildklier laat ik sowieso binnenkort nogmaals nakijken en zal haar meteen vragen wat de eventuele gevolgen kunnen zijn.

6. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    endometriose wordt via een kijkoperatie bevestigd. Overigens doen sommige en echo om alvast te kijken en dan kunnen ze aangeven of de kans er is dat het zo is. maar dat is geen zekerheid. Als je daaraan denkt dan zal je naar de huisarts moeten en aangeven hoe je cyclus verloopt en hoe pijnlijk dat is die zal je doorverwijzen naar de gyn. zeker als het steeds erger lijkt te worden.....

7. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Inderdaad lastig; mijn hormoonwaarden waren bijvoorbeeld volledig normaal maar ik had geen cyclus... Dat zegt dus niet zoveel.
    Die schildklier; daar zou ik meer van willen weten; paar keer meer testen om te zien of daar iets zit.

8. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties! Ik ga met mijn huisarts praten over mijn cyclus. Het is namelijk bijna een verademing om te menstrueren, omdat ik dan geen klachten heb...

Mijn schildklier laat ik nogmaals prikken, dat was sowieso al de bedoeling, maar had dat uitgesteld. Ik zal haar ook vragen wat eventueel de invloed is op mijn cyclus.

Eén van jullie ervaringen met Emfamol PMP? Of hebben jullie andere tips om PMS klachten tegen te gaan (behalve warmte).

9. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Endometriose is te zien tijdens een kijkoperatie, en misschien ook wel op een echo, een bepaalde scan of tijdens een HSG-onderzoek. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik weet wel dat het heel veel buikpijn kan opleveren. Dus daar zou je eens naar kunnen vragen.

Chlamydia is in het bloed na te kijken, want dan schijn je bepaalde antistoffen te hebben. Chlamydia kan voor verkleefde eileiders zorgen en dan heb je inderdaad een hogere kans op een bbz. Dat is goed te controleren tijdens een HSG-onderzoek.

Ik heb geen ervaring met PMS, tenminste niet in die mate. Heeft de huisarts geen tips voor je? Misschien kun je sterkere pijnstillers krijgen?

Deel Deze Pagina