Gisteravond hebben we een echo gehad om te kijken of ze al konden zien wat het geslacht is van ons kleintje... Ik was gister precies 18 weken. Nou bleek gister dat hij/zij erg laag lag... Er is genoeg ruimte maar hij/zij lag nog steeds zo erg laag... Kan dat kwaad ? En dat verklaarde ook waarom ik nog steeds zo vaak naar de wc moet , de kleine schopt continu tegen mijn blaas aan. Ook heeft ze het hoofdje , beentje en buikje opgemeten en daaruit kwam dat ik 16 weken en 6 dagen was... De baby is dus nog vrij klein voor 18 weken..... Is dat erg , of halen ze dat nog in ? ps: het geslacht weten we wel , dat was zelfs voor ons zichtbaar... Groetjes Marloes
hoi Marloes, het geeft niet dat je kindje laag ligt, dat mag. Dat kan in elk geval verklaren dat je zo vaak moet plassen, er is dus veel druk op je blaas. Heb je ook een echo gehad bij 12 weken? Het kan zijn dat je termijn niet helemaal juist was, vandaar het groeiverschil. Mirjam
bij 13 weken heb ik een nekplooimeting gehad... ons kleintje was toen 52mm , dat hebben we bij de echo foto staan. Dus weet niet of dat wel kan kloppen. Groetjes marloes
hoi Marloes, ik weet de maten niet uit mijn hoofd, maar als de echo bij 13 weken aangaf dat je toen precies 13 weken was dan is dat ok. Een kindje dat nu wat kleiner is of wat groter dat mag. Vanaf 16 weken treden er individuele groeiverschillen op. Mirjam
O oke dan is het prima Neej want zat al te denken ik heb als ik 20 weken en 1 dag ben een 20 weken echo ... Maar zou het niet kloppen dan krijg ik een 20 weken echo als 19 weken en een paar dagen ben... Groetjes marloes
hoi Marloes, de 20 weken echo heet zo omdat ie rond die periode wordt gegegeven. Maar je krijgt hem meestal tussen de 18 en 23 weken, dus dat is nooit precies op 20 weken hoor! Mirjam