vanaf wanneer zwanger?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Chico, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    hallo dames!

ik wil graag even een vraag voorleggen:
    in mei ben ik gestopt met de pil en is het ontpillen begonnen. bij de eerste zwangerschap duurde het 2 maanden voordat ik weer ongi werd, maar nu 30 dagen. dus laatste menstruatie had ik 25 juni.

eigenlijk zou ik morgen weer ongi moeten worden. ik ben altijd later dan eerder ongi, dus ik stond er raar te kijken toen ik maandag bruinverlies had. dinsdagochtend en avond getest met kruidvat-testen en nou... binnen 1 minuut telkens 2 dikke vette strepen!! :)dus enorm zwanger volgens de testen. dus misschien innestelingsbloeding geweest.

ik vind het alleen zo raar dat je 4 dagen voor je nod al zo ontzettend positief kunt testen. vandaag vertelde een kennis dat het mogelijk is dat ik al langer zwanger ben. dat mijn eerste menstruatie niet een echte menstruatie is geweest, maar meer een schoning van mn baarmoeder.

ik heb dat nog nooit eerder gehoord en vraag me af of dat mogelijk is? misschien dat er dames zijn die dat misschien hebben meegemaakt?? want dat zou een logische verklaring zijn voor die dikke strepen zover voor je nod (4 dagen). ik ben een beetje bang dat die testen misschien niet kloppen en dat ik misschien niet eens zwanger ben....

wat denken jullie??

2. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Soms als je stopt met de pil krijg je een ontrekkingsbloeding inderdaad. En daarna begint pas je echte cyclus te lopen.
    Als je daarna ongesteld wordt, reken je dus vanaf die dag.
    Het zou dus best kunnen dat morgen niet je NOD is, maar dat die al is geweest..
    Vaak als je stopt met de pil is het helemaal eventjes van de regel, dus om zeker te weten hoe lang je zwanger bent zou ik echt wachten tot een eerste echo.

Je kunt ook altijd een test van clearblue doen, met zwangerschapsindicator. Dan weet je in ieder geval of je er 1 á 2 weken naast zit..!!

3. hopenopwonder

hopenopwonder Actief lid

20 jul 2010
    323
    0
    0
    Zelf niet meegemaakt, maar het zou inderdaad wel kunnen. Als de test positief aangeeft dan ben je zwanger. Je kan over 2 dgn nog eens testen.

4. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    maar wat voor bloeding zou ik dan maandag en dinsdag hebben gehad. het was echt heel lichtjes iets bruinverlies. dat zou dan geen innestelingsbloeding kunnen zijn geweest lijkt mij?

ja, idd, ik zal die digitale test eens halen. kijken hoeveel weken die aangeeft! goeie tip!!

5. Foxy74

Foxy74 Niet meer actief

Dat kan nog wel bloed zijn van de innesteling wat er nu uitkomt Vandaar ook bruinig wat een teken is van ouder bloed. Ik zou ook ff de CB met indicatie doen. Alhoewel die niet 100% correct de termijn hoeven aan te geven.

of het zijn er 2 en maak je dubbel HCG aan.;)

6. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    heb wel vaker gehoord van vet posi test voor nod, waarschijnlijk maak je veel hcg aan. iig gefeliciteerd meis, en zou gewoon vk bellen en haar voorleggen, ik weet niet of jou vk zelf echo's maakt, hier wel, dan kan ze zo zien hoe ver je bent

7. angel229

angel229 Niet meer actief

Gefeliciteerd!! Zou ook een CB halen. Misschien klopt je cyclus door het ontpillen helemaal niet. Mijn VK maakt zelf echo's, dat kan iets meer zekerheid geven. Succes!!

8. Chico

Chico Actief lid

1 aug 2008
    184
    0
    0
    ik vind dit zo spannend! ik had dus maandagavond bruinverlies en nu net weer.. geen buikkrampen of zo. vraag me af of dit wel goed gaat..

Deel Deze Pagina