Hallo allemaal. Ik ben waarschijnlijk zwanger van ons eerste kindje. (ALS het zo is dan 4 weken nu). We gaan 30 juni op vakantie naar Portugal. Loop ik dan al risico om een zwangerschapsmasker te krijgen? Ik las ergens dat het pas vanaf 4 maanden kan, maar ik wil geen risico lopen. Jullie enig idee? Zou het jammer vinden van de vakantie als ik helemaal niet lekker in de zon kan liggen en op zee kan dopperen
Helaas volgens mij kan je direct een zwangerschapsmasker krijgen als je zwanger bent (heeft te maken met je hormonen) maar lang niet iedereen krijgt een zwangerschapsmasker hoor. Zelfs een meerderheid van de vrouwen niet. Sluit jezelf dus niet op! Goed insmeren en in de gaten houden en misschien een petje opzetten? Hele fijne vakantie!
zwangerschapsmaker verdwijnt ook langzaam na je zw-schap...zou er dus niet te veel zorgen over maken..het is tijdelijk...enne idd goed smeren ( maar dat geld natuurlijk altijd! )
Ik heb hetzelfde probleem. Ben een week of 8 zwanger en ga over 1,5 week naar Griekenland. Ik ga niet te lang in de felle zon en dan maar afwachten...
Helaas heb je meteen in het begin van je zwangerschap al kans op een zwangerschapsmasker. Probeer zoveel mogelijk de felle zon te vermijden en natuurlijk goed smeren met een hoge factor en een zonneklep/hoed dragen.
Hmm ok en welke factor zou ik dan moeten nemen? Echt een sunblock? Of zou factor 25/30 ook voldoende zijn?
Ik ben met 13 weken op vakantie geweest naar Turkije, ik heb mijn gezicht gewoon goed ingesmeerd met factor 30 en in de middaguren met mijn gezicht onder de parasol en een petje op. Toch ben ik wel verkleurd maar gelukkig geen masker. Je hoeft het niet te krijgen maar je zou het maar wel krijgen he... Ik ga nu wel gewoon weer met mijn gezicht in de zon omdat ik weet dat ik er niet gevoelig voor ben.
Misschien een stomme vraag maar ik dacht altijd dat een zwangerschap masker bestond uit donkere vlekken? Ik heb mijn gezicht altijd beter ingesmeerd dan mijn borst en armen, met het gevolg dat ik dus nu allemaal kleine witte vlekjes op mijn boven armen en borst heb. Ik heb nooit in de zon gezeten alleen in de schaduw maar ook dan kunnen er dus vlekken ontstaan.
Goed je gezicht insmeren met factor 50 (Biodermal heeft een goede zonnebrandcreme, zo'n kleine tube). Ik was er vorig jaar wat te laat bij... je ziet het nu ik wat bruiner ben nog in mijn gezicht.
zw-masker is eigenlijk dat je pigment zich niet goed verdeeld..dus sommige plekken verkleuren wel en andere niet...ik heb ook witte vlekjes op me voorhoofd
Ik ben 7 maanden geleden bevallen,en helaas zie je nog steeds de bruin gekleurde vlekken.. Zoals ik las; je kunt het niet ontlopen,zelfs niet in de schaduw, maar jezelf goed insmeren is idd een hele goeie tip! Maar vooralsnog; Een hele fijne vakantie ! Groetjes,Alida
Ik heb dit probleem ook...ik ga over een paar weken op vakantie naar Suriname, en ben nu 7 weken... Gelukkig is het daar nu regentijd, dus niet de hele dag zon Maar overdag ga ik zeker wel een zonnebrand met factor 30 voor mijn gezicht gebruiken, en zoveel mogelijk met mijn gezicht uit de zon blijven. Ik hoop dat dat genoeg is... Ik hoorde een keer een verhaal van iemand die ook zwangerschapsmasker kreeg, en bij haar is het nooit meer weggegaan. Die moest het uiteindelijk met laser laten verwijderen. Vreselijk lijkt me dat