Goedemorgen dames, Ik heb sinds vanochtend steeds last van harde buiken en steken onderin mn buik. Soms krijg ik tegelijk een harde buik en steken maar soms ook.weer niet. Dit is mijn eerste zwangerschap en weet niet of dit normaal is en of ik hiervoor de verloskundige moet bellen. Ik wil ook weer niet voor niks bellen. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben trouwens 29 weken zwanger.
Als eerste: de verloskundige heeft echt liever dat je 10 x voor "niks" beld dan 1 x te laat! Harde buiken kunnen op zich geen kwaad en het kunnen ook indalingsweeen zijn maar als je je ongerust maakt dan kan je altijd bellen.dan kan de verloskundige inschatten of er iets moet gebeuren of je bijvoorbeeld adviseren even wat rust te nemen.
Vaak is het een teken dat je iets rustiger aan moet gaan doen. Je kunt even afwachten wat er gebeurd als je rust neemt. Als het dat weg is, is het gewoon een teken van je lijf een stapje terug te doen. Blijft het aanwezig, dan zou ik dat even melden bij je verloskundige.
Zo ie zo even bellen! Het is waarschijnlijk niets ergs maar als het wel zo is ben je blij dat je gebeld heb. En je lichaam geeft met harde buiken aan dat je het rustiger aan moet doen dus luister daar zo ie zo naar.
Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb gebeld naar de verloskundige en ze gaf aan dat het waarschijnlijk niets ergs is maar dat ik als de harde buiken pijnlijk worden of bloed verlies dat ik dan weer moet bellen. Ook zei ze dat ik voor de zekerheid mn urine moet inleveren omdat de harde buiken ook daardoor kunnen komen.
Heb er nog steeds wel last van. Ik merk dat als ik opsta om iets te doen dat ik er dan weer last van krijg. Als ik zit of lig is het wel minder.