Vraagje: afgelopen week bij het cb geweest en volgens hun mag onze kleine man in totaal 5 maal 150 cc per dag hebben. Ik geef nu 120/4 per keer maar merk dat hij nu vaker en sneller komt (3,5 uur is over het algemeen de max). Op 1 september moet ik weer heen, zouden jullie dit tot die tijd aanhouden of toch ophogen?
Hoihoi, 5 x 150 cc is een richtlijn. De ene baby drinkt meer dan de ander. Onze dochter zit ook een stukje boven de richtlijn en dat was prima. Toen wij bij het CB waren (3 weken geleden) woog ze 4850 gram en kreeg ze tussen de 800 en de 900 cc. Volgens de CB arts was dat prima en moesten we gewoon doorgaan met op verzoek voeden. Je kunt het CB ook altijd bellen als je twijfelt. Hopelijk heb je hier iets aan. Succes! Groetjes, Suus
Hartstikke bedankt! Nog een vraagje: de flessen zijn 120ml water en vier schepjes waardoor je volgens de verpakking van nutrilon op 135cc komt en volgens mijn berekening op 810cc per dag. Klopt dit qua berekening?
Graag gedaan! Hoe kom je aan 810 cc? Hoe berekend je dat? In ieder geval is 810 cc helemaal niet overdreven veel per etmaal. Mijn dochter zit zo rond de 835 cc per etmaal en zij weegt nu tussen de 5 en de 5 1/2 kilo. Wat ik weleens doe is iedere voeding noteren hoeveel ze precies gedronken heeft gedurende de hele dag. Aan het eind reken ik dan uit hoeveel dat is geweest. Zo krijg je een beetje zicht op de hoeveelheid.
Een kindje van 6 weken dat om de 3 uur komt is heel normaal hoor...Ik zou ook nog niet ophogen, pas met een een week of 8 à 9 zou ik naar flessen gaan van 150+5 en dan eerst nog uitgieten tot 150cc...
Zes voedingen van 135 cc is 810 cc...dacht ik Maar ik vroeg het eigenlijk omdat ik dacht dat ik laatst ergens las dat iemand alleen de hoeveelheid water gebruikte om te berekenen hoeveel voeding de kleine per dag kreeg.
Dan kom je inderdaad op 810 cc en volgens mij is dat prima. Ik zou het zo proberen te houden. Dat je kleintje om de 3 1/2 uur komt is al super, want er mag max. 4 uur overdag tussen zitten en 's nachts 10 uur (tenminste, dat is ons verteld door het CB). Je kindje moet minimaal 5 voedingsmomenten op een dag hebben. En volgens mij reken je gewoon de hoeveelheid aangemaakte voeding. Dit staat dacht ik ook op het Nutrilon pak.
mijn zoontje drinkt nu 7x 120cc. mijn zoontje heeft nu voeding voor hongerige babys maar nog komt hij tussen de 2,5 en 3,5 uur weer voor een fles en snachts na 5 uur en daarna 4 uur en dan is het weer hectisch. hierdoor zit hij nu aan 7 flessen sinds 2 weken. daarvoor was het 8 a 9 x 90cc en had toen nog de standaard voeding. ik heb al geprobeerd 1x 150 te geven maar toen kwam hij nog na 3,5 uur en heb toen zelfs nog flink moeten rekken. als ik 90 geef komt ie naar 2,5 uur en geef ik 120 dan komt hij naar 3 uur. nog steeds te veel dus. ik heb nu zoiets ik zorg dat ik niet boven de liter kom en wat hij opdrink al daar onder dat is dan maar zo. je hebt de richtlijn 150 per kilo maar elke kindje is anders. de mijne heeft liever heel vaak een beetje dan ineens heel veel en minder vaak. mijn zoontje woog bij de geboorte 2270gr/ 44cm met 6 weken 4345gr/54,5cm nu zit hij ruim op 5 kilo dus hij neem het er wel van. ook zit hij al inmaat 62 van kleding dus de 56cm heeft ie ook al gehaald . groeien doet ie dus erg goed
Wat een gepruts af en toe met die voeding hè? Ik moet zeggen dat ik bovenal gewoon op mijn gevoel af ga. Ik ga mijn dochter echt niet laten huilen als ze honger heeft. En inderdaad, de ene baby is de andere niet en de een heeft meer nodig dan de ander.
Onze bink groeit ook als kool hoor, bij de geboorte woog hij 3464 en vorige week 5015! De eerste weken borstvoeding gegeven en nu dus aan de Nutrilon. We gaan dus voorlopig gewoon weer verder met de 6x120/4! Bedankt voor al jullie antwoorden!
Hoi Dames, Hier is het ook stunten met de fles. Maar we voeden echt naar behoefte. De ene dag drinkt Max dan ook bijna 900ml en de dag erna dan maar 650ml. Het wisseld dus heel erg. Gemiddeld komt hij rond de 780 ml per dag uit. Van het CB heb ik te horen gekregen dat de wisselingen niet uit maken omdat een kind alleen eet wat hij nodig heeft. Verder moet je kijken of het gemiddeld tussen de 150 en 200 ml voeding per kilo per dag zit. Met 4000 gram is het dan dus tussen de 600 en 800 ml. Je hebt dus een ruime marge. Het aantal keren voeding zou niets uitmaken. Het is alleen vervelend voor jezelf. Hier zijn we al blij dat Max niet meer om 1 en 4 uur komt, maar alleen rond 3 's nachts. Heel veel succes en misschien kunnen jullie ook wat met deze informatie. Groetjes, Krissa
Op zich maakt het mij qua slaap niet zo heel veel uit dat hij nog vaker komt. Wat ik me nu alleen bedenk is dat hij meer voeding krijgt omdat hij ook vaker komt. De fles van 120/4 gaat alleen wel schoon leeg, dus de behoefte is er wel. Haha borstvoeding was zo gek nog niet
Mijn zoontje is al 9 weken en ik geef ook nog steeds 120/4 en 6 keer op een dag.. Ik probeer steeds de 1e fles (dus sochtends) 150 te geven maar hij stopt netjes bij de 135.. Hij wil het gewoon niet!! Toch groeit hij prima want hij is al 6 pond!
Als je zoontje steeds eerder komt en de flessen ook leeg drinkt, waarom dan niet de flessen ophogen? Waarschijnlijk is je zoontje er wel aan toe. Je hoeft ook niet direct alles flessen op te hogen. En met 5 kilo, mag hij zelfs ook op 6 flessen van 150 uit komen op een dag. Toen Milan voor het eerst naar het CB ging kreeg hij ook nog flessen van 120 en dat 7 keer. Hij dronk ze bijna altijd leeg, op soms 10 cc na en begon ook steeds vroeger te komen. Ik kreeg toen het advies om 150 aan te bieden en dan 6 keer per dag. Milan woog toen 5110. Ik ben begonnen met direct alle flessen op te hogen en dan zag ik wel wat hij wel of niet leeg dronk. Milan liet toen, gemiddeld, 4 uur tussen de flessen en 1,5 week later kwam hij niet meer voor de nachtfles en zat hij ineens op nog maar 5 flessen.
Ik heb hem net een 150/5 fles gegeven en ligt nu al bijna 3,5 uur te slapen. Ik ben dus benieuwd. Morgen moet hij voor controle naar de kinderarts en hoop/neem aan dat ze hem dan ook gaan wegen: kan ik direct zien hoeveel zwaarder hij nu is en of ik inderdaad volledig op 150/5 kan gaan zitten!
@Robin77: Lekker joh dat hij nu zo goed slaapt! Ik geef Lotti 2 keer per dag een fles van 150/5 en de rest gewoon 120/4. Ze krijgt namelijk 5 flessen van 150/5 nog niet op, maar als ze een grote fles op heeft, dan slaapt ze ook meteen een stuk langer. Maandag gaan wij naar het CB (ook voor de prikken ). Ik ben benieuwd hoeveel ze nu weegt en kan ik meteen vragen wat zij voor schema aanraden.
Wat is het af en toe een gepuzzel he! Hij heeft vanmiddag vier uur geslapen, daarna weer drie uur. Ik heb hem na die fles van 150 ook weer een fles van 120 gegeven. Vind het af en toe wel lastig hoor, helemaal omdat de regeling van het CB volgens mij anders is als de regeling welke op het pak van Nutrilon staat vermeld? Nou ja, de arts zal morgen misschien ook wel iets meer duidelijkheid kunnen geven?