Kom net bij het CB vandaan, en het viel hen op dat Thije zo weinig lachte, zelfs niet toen hij lekker tegen mij aan zat.... Nu heeft Thije een hele lastige start gehad, met veel pijn, osteopaat etc, dat is nu allemaal over en naar mijn idee is het een heerlijk vrolijk joch. Welliswaar een pittige, dus als hij huilt kun je beter oordopjes in, maar hij lacht en babbelt erop los. Thuis.... Maar nu die opmerking van het CB....Ben weer helemaal onzeker... Een aantal maanden geleden had ik al een topic geopend waarin ik schreef dat ik zo bang was dat Thije ongelukkig was, omdat hij niet of nauwelijks lachte, bijna apatisch leek...Zo is hij helemaal niet meer, maar die opmerking... Het CB ziet zoveel kinderen, en dat Thije weinig lachte is dus wel opgevallen. Nu ben ik weer die onzekere muts, die bang is dat haar kind misschien dan toch ongelukkig is.... Ja, ik weet het.....
kan het niet zo zijn dat thije een beetje terugvalt, beetje verlegen wordt, als hij uit zijn gewone omgeving is? Je geeft zelf aan, dat het al zóveel veranderd is! Bij het cb blijft het toch een moment opname natuurlijk.
HIj is inderdaad, als we ergens anders zijn, wel een beetje "kat uit de boom-kijkerig", maar verlegen...kan dat dan al met 7,5 maand?
Ik zou me totaal geen zorgen maken, als je weet dat hij thuis lekker lacht en vrolijk is, dan weet je dat het goed zit. Mijn dochtertje praat amper op het CB, terwijl ze thuis en eigenlijk overal honderduit kletst, mijn zoontje blijft als een zoutzak liggen, terwijl hij al heel snel draaide en kon tijgeren. Zegt dat mens 'nou, ik vul maar in dat hij dat kan van 'horen zeggen'...ja hoor, doe dat lekker, alsof ik zoiets zou verzinnen. En een keer pakte ze hem op 'oh, wat is hij sterk', dus ik zeg voor de grap 'jaja, dat belooft wat voor de toekomst', zegt ze gelijk 'oooh, hoezo? En vind je dat je een rustig kind hebt of een druk kind? 'Ik vind dat ik een normaal kind heb'....stilte...geloof niet dat ze die optie kende . Ik denk dus maar zo, ik ken zelf mijn kind het beste, als zijn gedrag o.i.d. precies overeen zou komen met hoe hij zich normaal gedraagt, dan zou ik er nog wel naar luisteren, maar als je zelf weet dat ze thuis anders zijn, je niet onzeker laten maken, dan zit het vast wel goed.
Ach dan hebben ze mijn meisje nog niet gezien, die lacht ook niet veel en helemaal niet naar onbekenden. Sterker nog alleen naar ons en naar opa en oma.
Ik weet het! Normaal gesproken laat ik me ook echt niet gek maken, ben ik lekker nuchter en vaar ik samen met Thije en zijn papa lekker onze eigen koers (zeker wat CB betreft), maar dit was nou net zo'n punt wat me ooit zelf al eens heeft dwarsgezeten. Oud zeer, zeg maar...
Ik lach ook niet op het CB Je moet je niet onzeker laten maken hoor! Zij zien een momentopname en jij ziet je kindje de hele dag. Mijn mannetje was de eerste 5 maanden ontzettend afstandelijk, drukte zich echt van je weg, lachte pas heel laat, enz. Nu is het de grootste kus- en knuffelkont die je je maar kan bedenken! Bij mijn zoontje was het ook heel afhankelijk van de andere persoon. Naar de ene lachtte hij voluit en bij de ander kon er nog geen glimlach vanaf...
Mijn jochie is ook geen lachertje.. Hij was nou eenmaal niet zo'n uitbundig kind. Zijn beide ouders zijn ook wat introvert, dus misschien gewoon wel erfelijk. Ik heb me er eerder wel wat zorgen over gemaakt, omdat het dan lijkt alsof je niet goed contact maakt. Maar tegenwoordig is het contact prima, en kan ook echt schaterlachen. Maar nog steeds is hij wat gereserveerd qua emoties. Net als zijn moeder
Onze meid moet ook altijd eerst de kat uit de boom kijken als ze ergens is. En dat is eigenlijk altijd zo geweest. Pas na 10-15 minuten komt ze 'los'. En dan pas gaat ze lachen/brabbelen/spelen enz. En zo'n afspraak bij het cb is natuurlijk een momentopnamen. Vind het vreemd dat daar een opmerking over wordt gemaakt...
Die van ons net zo die kan ongelooflijk chaggerijnig kijken naar andere mensen er kan geen lach vanaf maar thuis en bij opa oma is die altijd vrolijk hij lijkt gewoon erg op zijn papa die is ook wat serieuser liefs drea
Mijn dochtertje is in het begin ook altijd een beetje verlegen en rustig... ik zou me er niet teveel / geen zorgen over maken. Pfff wat kunnen ze je onzeker maken he, ieder kindje is toch anders!!! En thuis lacht ie wel, lijkt me dat het dan goed is hoor!
@EmyD, inderdaad raar dat er een opmerking over wordt gemaakt. Juist de mensen van het CB zouden moeten weten dat veel kindjes eerst de kat uit de boom kijken of verlegen zijn. Met zo'n opmerking lijkt het of Thije een uitzondering is! Maar jullie hebben me al behoorlijk gerust gesteld hoor! Ik wist het natuurlijk ook wel, maar toch, zoals Marjolein al schreef: het CB kan je behoorlijk onzeker maken...
ik snap dat je er onzeker door kan worden, ben ik ook heel gevoelig voor. Maar jij kent je kind het beste en je weet dat hij thuis wel lekker vrolijk kan zijn. En ik vind het sowieso wel een aparte opmerking. Hoelang is hij nou eenmaal op het cb? en daaruit halen ze gelijk dat hij niet vrolijk is? Ik vond dat erg voorbarig eigenlijk. Kan toch zijn dat hij zich daar niet zo op zijn gemak voelt dat hij ervan moet lachen?
Mijn zoontje flikt het ook iedere keer weer om op het CB (en ook echt ALLEEN daar!) dingen niet te doen die hij verder normaal gesproken altijd wel doet Ik heb de hoop maar opgegeven, hahaha! Ik zeg braaf ja en amen en houd thuis goed in de gaten dat hij vrolijk is/zijn hoofd goed kan optillen/probeert om te rollen/volgt met zijn ogen als ik heen en weer loop/etc; eigenlijk alles wat ze daar van hem willen zien wat hij dus niet op commando doet Als jij maar weet dat hij wel lacht en vrolijk is: niets aan de hand. Ik denk dat er meer dan genoeg kindjes zijn die gewoon anders zijn dan anders als ze op het CB zijn. De mijne in ieder geval overduidelijk wel
niets vanaan trekken (makkelijk gezegt zou ik ook doen) mijn dochter doet het niet bij cb maar tegen mijn vader dus geen lachje geen brabbelt je zit hm bloedserieus aan te staren van wat mot je nou denk dat de kleintjes net zo goed voorkeur kunnen hebben want met mn moeder is ze wild! mn oudste broertje wilt ze ook weinig van weten hoe vriendelij ze ook doen laatst had mn vader net een tand laten trekken en kwam thuis ik was met de kleine op de koffie en hij pakt die kleine zet r tegenover hm (stiekem hebben we wel heel hard moeten lachen) en hij allemaal van oeleboele en weet ik wat zit ze hm aan te kijken ze trekt een pruillip en bam, mn vader kreeg een kopstoot tegen zn kaak 3 minuten later zat ze te kirren bij mn moeder Jij weet zelf het beste wat normaal is voor je uk en als thuis niets aan de hand is zou ik me ook geen zorgen maken en je zal altijd zien van hey hij kan draaien of kan dit of dat dat ze het juist dus niet aan een ander laten zien
tjee wat raar dat ze dat zeiden denk niet dat mijn meisje daar ooit gelachen heeft. Wat een onzin consultatie bureauarts zei dat haar eenkennigheid gezond was en een teken dat ze goed kan onderscheiden wie er in haar omgeving horen. Ze lachte in het begin ook niet echt gauw, maar is een hele vrolijke lieve dreumes.
ja daar hebben we het cb weer pffffffffffffffffff nou maak je hier nou maar geen zorgen over hoor ,hoe kunnen ze dat nou in zo een korte tijd beoordelen slaat echt nergens op! het ene kind lacht gewoon meer dan het andere kind das heel normaal en daarbij mischien zit het in het karakter van je kindje dat hij wat verlegen is kan makelijk hoor, en mischien een beetje eenkennig maar lijkt me niks om je nu druk over te maken zeker niet als je zegt dat het nu juist beter met hem gaat. dus geniet gewoon lekker van je kleine man de mensen van het cb weten echt niet alles hoor!
Mwah eigenlijk eens met zo een beetje alles hierboven! Gewoon niet druk om maken meid. Maaruh, ik geef hem groot gelijk, ik zou ook niet weten waar ik op het cb om moet lachen, ben er toch vaak zat geweest, maar tis me nooit gelukt daar iets te vinden dat leuk genoeg was om te lachen !
Ach, op dat geprik na is het bij ons op het CB best gezellig . Maar bij ons zijn ze ook niet zo vreselijk aan het oordelen.
Dank voor jullie heerlijke relativerende reacties!! Stom he, dat je je zo onzeker kunt laten maken. Zeker als die mening inderdaad gebaseerd is op een consult van een kwartier, twintig minuten! Vlak voordat Thije naar bed ging hebben we nog heerlijk "gestoeid"! Hoe wilder, hoe beter!! Nou, meneertje kwam niet meer bij van het lachen!! Mama is weer helemaal gerust gesteld!! En inderdaad: op het CB valt er ook niet veel te lachen....