Beste verloskundige, Ik moest gisteren op controle. Ben nu 25 weken en 4 dagen zwanger.Bloeddruk was prima en ook mij gewicht( tot nu toe 5 kilo aangekomen) was prima aldus de vk. Hartje ook prima. Nu ging ze voelen aan mijn buik( dat was eerder niet gedaan) en ging ze ook voelen boven mijn navel met haar vinger, soort van opmeten zeg maar? Daaruit concludeerde ze dat mijn buik behoorlijk groot was voor 6 maanden. Naar haar idee wat te groot. Ik had 2,5-3 vingers zei ze( ik weet echt niet wat dat betekend) en / normaal zou dat op zo'n 1-1,5 moeten zitten?? Ze vermoed of veel vruchtwater of wellicht zwangerschapssuiker. Ik moet me nu laten prikken volgende week en tevens krijg ik ipv bij 32 weken bij 30 weken mijn groeiecho. Ik schrok hier wel van want ik heb bij het vorig bezoekje ookal aangegeven (bij mijn vaste vk, dit was nl een invalster) dat ik mijn buik zo groot vond. Waarop werd gezegd, en wat mij ook logisch leek, dat is nu eenmaal soms zo met een tweede kindje.Alles is al wat opgerekt. Er werd toen niet gevoeld of wat dan ook. Nu vroeg ik mij af wat de nadelen zijn van teveel/veel vruchtwater als dat het geval is dan.Ik hoop dat het geen suiker is. Zit wel in de familie(mijn moeder had het ook van mijn zusje). Trouwens op mijn kaart staat bij uitw. grootte n+2. wat bedoelen ze hiermee? Ik hoor graag jouw mening groetjes, Nina
Hallo, N+2 betekent 2 vingers boven de navel, dat betekent dat daar de baarmoeder ligt. Bij 24 weken ligt de baarmoeder meestal op navelhoogte. Als je bij 25 wkn N+2 heb vind ik dit acceptabel zeker bij een 2e. Baby's groeien ook niet elke dag even hard dus in groeispurten, Het kan zijn dat die kleine net een spurt heeft gemaakt. Ik zou mij nu echt geen zorgen maken. Groetjes Ineke