pijn voor of na de eisprong?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door hanna26, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Wij zij nu in ronde 5 en de laaste 2 maanden ben ik toch meer bezig met het vinden van mijn eisprong. Ik heb in mijn cyclus ongeveer 1,5 week (soms langer) last van mijn lies, een zeurderig gevoel. De ene dag doet het meer pijn dan de andere dag. Ik kan ook geen duidelijke aanwijzing vinden of mij eisprong al geweest is (slijm, borsten)

Nu ben ik langs mijn huisarts geweest en die nam me gelukkig serieus, en heeft mijn buik gevoeld (niets vreemds) en me info meegegeven. Moet gaan tempen.
    Hij vertelde dat de pijn pas begint als het eitje gesprongen is, er kan namelijk vocht achterblijven en dat kan gaan irriteren en dit voel je dus.

Maar nu vond ik op zwangerstraks.nl dit:

Nou wil ik heel graag weten heb je nou pijn voor of na de eisprong of kan het allebei?
    En wie herkent zich in mijn verhaal?

2. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ik herken je verhaal hoor, ik heb nu alweer 3 dagen een zeurderige pijn in mijn linkerlies, dat is bij mij echt het teken dat mijn ei eraan komt!
    Na mijn eisprong krijg ik zere en harde borsten.
    Mijn eisprong zelf heb ik nog niet gevoeld, ook heb ik deze dagen wat licht bloedverlies, wat duidt op de eierstok die op springen staat..

3. MyPrecious

MyPrecious Niet meer actief

Ik weet niet of ik nu eindelijk een eisprong ga krijgen, heb in de voorgaande rondes geen eisprong gehad. Maar deze cyclus heb ik al wel 3 dagen een gek gevoel links en recht van me onderbuik. Soort steekjes? Kan het niet echt omschrijven... Ik ben aan het tempen dus ik moet afwachten of er nog een eitje gaat komen en als die wel komt dan zou ik daarvan die steekjes kunnen voelen dus :eek: .. Ben benieuwd..

4. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Pioen: dank je voor je antwoord, dus volgens jou is het voor je eisprong. Dat zou ik ook beter kunnen plaatsen.

MyPrecious: Lukt dat een beetje met temperaturen? Vind je het lastig om eke dag te doen? (ik moet het nl ook gaan doen en daar zie ik best tegenop). Ik hoop echt voor je dat jouw eitje er aan komt!

Is er misschien nog iemand die weet of de pijn voor of na de eisprong komt?

5. Pioen

Pioen Fanatiek lid

11 jun 2008
    1.903
    0
    0
    Ja bij mij is het duidelijk aanwezig voor de eisprong, dit kan wel een aantal dagen tot een week zijn.
    Na de eisprong voel ik geen pijn meer. Zo zie je maar dat elke lichaam toch anders reageert ;)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

bij mij is het ook duidelijk voordat ie springt.

7. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ik had maandag, dinsdag en gisteren ook zo'n raar gevoel in mijn onderbuik.
    Nu gaf de persona gister een ei en vandaag weer een ei aan dus ik denk dat ik hem ook heb aan voelen komen.

8. MyPrecious

@ hanna26, ik zet me wekker en dan druk ik 'm uit, bij de 2e keer dat die piept dan ga ik tempen (anders wordt ik neit wakker :p), en dat werkt prima. Ik vind het best wel leuk om te doen eigenlijk, nouja als je ziet wat voor temperatuur eruit komt zeg maar. Ik vul het in op FF, daar krijg je dan je eigen grafiek te zien.

9. hanna26

hanna26 Actief lid

16 jun 2008
    128
    0
    0
    Ik had ook altijd het idee dat het voor mijn eisprong was. Maar mijn Ha was toch erg overtuigd dat het niet zo was.
    Ik moet het volgende cyclus gaan tempen en dan zal ik ook bijhouden wanneer de pijn precies begint en wanneer het ophoud.

@MyPrecious: bedankt voor de tip 1x snoozen, het is natuurlijk wel leuk om te bekijken wanneer je temp omhoog gaat. Dat is wel NA je ei toch?

10. Anoniem01

Anoniem01 Actief lid

6 sep 2008
    110
    0
    0
    Nou zo aan mijn balk te zien zou ik vandaag m'n eisprong moeten hebben. Ik probeer me er maar niet meer bezig mee te houden want m'n lichaam gaat anders alle tekenen van een zwangerschap geven en dan is de teleurstelling steeds zo groot als ik toch weer ongesteld wordt. Maar toch even een vraagje. Nu zou ik dus vandaag m'n ei moeten hebben toen ik vanmorgen onder de douch stond kwam er een soort slijm achtig iets zeg maar uit. Kan ik er dan nu al vanuit gaan dat ik ook deze keer toch niet zwanger ben? Net wel wat steken in m'n buik maarja dat zegt niks meer de laatste tijd :(

11. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    Was het ´slijmachtig iets´ doorzichtig zoals rauw eiwit? dan is het namelijk je vruchtbare slijm die je verloren hebt, die verlies je alleen tijdens je vruchtbare dagen, gauw klussen dus ;)

12. napje

napje Actief lid

14 jan 2008
    194
    0
    0
    Steken worden volgens mij echt veroorzaakt door de spanning in de eierstokken omdat het eitje op springen staat. Als je iets anders voelt dan steken maar het is wel pijn, dat komt volgens mij inderdaad door het vocht dat vrijkomt nadat het eitje gesprongen. Dat vocht prikkelt je buikvlies of zoiets wat dat nare gevoel geeft.

13. Babybee

Babybee Nieuw lid

23 okt 2008
    3
    0
    0
    Hey Anoniem01,

Dat slijmachtig iets wat jij beschrijft zou juist wel eens kunnen aangeven dat je ei eraan komt.

Is je cervixslijm Lotionachtig, melkachtig, troebel. Wit of geel van kleur, en de buitenkant van je vagina nat, koud, vochtig dan ben je een 'beetje' vruchtbaar.

Is je cervixslijm Glibberig, tussen twee vingers uit te rekken als elastiek.
    Doorzichtig van kleur. en de buitenkant van je vagina nat, glibberig, vochtig dan ben je vruchtbaar.

Liefs

14. Anoniem01

Anoniem01 Actief lid

6 sep 2008
    110
    0
    0
    Ja het had geen kleurtje nee. hahaha nou we hebben dus zat te doen als m'n vriend vanavond weer thuis is.

15. annie1979

annie1979 Fanatiek lid

4 sep 2008
    3.264
    0
    0
    Ik heb geen pijntjes tijdens mijn eisprong. Wel heb ik last van afscheiding. Eerst dacht ik dat dit na mijn eisprong was, maar als ik nu naar de menstruatiekalender kijk dan blijkt dit een dag ervoor geweest te zijn.
    Komt jullie dit bekent voor?

16. MyPrecious

@ hanna26, ja je temp gaat na je eisprong pas omhoog.

@ Anoniem01, hoezo ervanuit gaan dat je niet zwanger bent? Je eisprong komt rond deze dagen hoeft niet beslist vandaag te zijn. Maar na je eisprong moet het bevruchte eitje nog innestellen, als het blijft zitten ben je zwanger.

17. Anoniem01

Anoniem01 Actief lid

6 sep 2008
    110
    0
    0
    Tja ik dacht dus juist dat dat slijm zeg maar betekende dat je juist niet zwanger was :( Nouja de kans zal zowieso heel erg klein zijn omdat mijn vriend later belde op de dag dat hij 's nachts door moest werken en een paar dagen erna ook in de nacht moest werken. Als ik thuis was was hij dus werken en als ik was werken was hij thuis :( Ik probeer me er maar gewoon zo min mogelijk mee bezig te houden en hoe gezellig het ook is hier zo min mogelijk te lezen omdat ik denk dat ik er anders teveel mee bezig ben en het dan juist niet lukt. Nouja even afwachten, over een groot weekje weten we het.

Deel Deze Pagina