pijn, wat doe je ertegen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door guppie81, 13 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik heb vandaag een vervelende wortelkanaalbehandeling gehad en stik nu van de pijn. De tandarts voorspelde dat dit wel 3 dagen aan kan houden. Koelen helpt heel iets. Normaal geproken zou ik flink wat ibuprofen nemen, maar dan is natuurlijk geen optie.

Paracetamol doet niks, of ik zou meer moeten nemen.
    Zo kan ik echt niet werken morgen, iemand een tip of moet ik me maar ziek melden?

2. Sonnetje

Sonnetje Bekend lid

5 dec 2005
    528
    0
    0
    Verzorgende IG
    Wagenborgen
    Als jij je er door echt niet goed voelt zou ik gewoon thuis blijven als ik jou was, en het lekker rustig aan doen.

Hoeveel paracetamol neem je dan?

3. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    1 per 6 uur, dat is toegestaan bij zwangerschap heb ik begrepen.

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    T is errug pijnlijk idd. Ik had er ruim n week last van.. :( Heel veel succes! Doet me meteen denken aan n gesprek met mn leidinggevende van vanmiddag. Ik moest de bevallingspijn omschrijven; t is zeker 10x erger als een wortelkanaalbehandeling zei ik. Maar je krijgt er met de bevalling iets moois voor terug en met zo'n behandeling niet :evil: . Sterkte..

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    aaaahhhh 10 keer zo erg?
    Mijn mannetje zei al dat ik deze pijn waarschijnlijk niet voor niks heb, alsof ik dat wil horen...

Maar inderdaad, je hebt er niks aan. Ik heb een hekel aan pijn aan mijn gebit. :(

6. wondertje nr 3

wondertje nr 3 Actief lid

24 apr 2007
    168
    0
    0
    huismama
    gelderland
    Je mag er idd 1 per 6 uur.

Maar als je veel last heb bleef ik lekker thuis.

Sterkte

7. mamavanbo

mamavanbo Fanatiek lid

13 apr 2006
    3.931
    0
    0
    onthaalmama
    Oostmalle (België)
    neurofen wilt ook wel eens helpen bij mij. en dat mag ook tijdens de zwangerschap. alleen in de laatste maanden niet meer.

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Paracetamol mag je toch met 2 tegelijk nemen (volgens mijn vk)? Wellicht dat het dan wat beter helpt..

Iig sterkte met de pijn, ik zou lekker thuis blijven!

9. Nynke

Nynke VIP lid

30 sep 2006
    8.087
    0
    0
    Frankrijk
    Je mag gewoon 6 paracetamol per 24 uur. Dus neem er lekker twee in nu je zoveel pijn hebt.

10. Schijndelsvolk

Schijndelsvolk Fanatiek lid

30 nov 2006
    2.450
    1
    0
    Beroeps militair & Huisvrouw
    Schijndel
    Een kopje camille thee zetten daar een zakdoek in dompelen en die aflaten koelen en die op je wang leggen. helpt hier meestal erg goed! (zorg wel dat ie echt goed afgekoeld is!

sterkte!

11. Pinda

Pinda Actief lid

27 jul 2006
    477
    0
    0
    Heb ik gehad in mijn 34e week. Flinke ontsteking die niet goed verdooft kon worden. Ging door de grond van de pijn. Je kan alleen paracetamol nemen en dat werkt niet. Ik beval nog liever 10 keer dan nog 1 keer wortelkanaalbehandeling!

12. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Volgens mijn VK en HA mag je 6 paracetamol per dag, en je mag er 2 tegelijk nemen. Misschien dat t dan wel ff helpt.
    Verder zou ik dagje thuis blijven. Probeer niet teveel te liggen, uit ervaring weet ik dat t als je ligt misschien wel fijn is, maar als je dan weer overeind komt de pijn dubbel zo erg.. Beetje koelen aan de buitenkant is ook wel prettig, niet ijs er rechtstreeks op, maar in een doekje en dat ff op je wang. En na paar minuten er weer af en tijdje later er even weer op.

Succes!

13. Fibi

Fibi Bekend lid

9 mrt 2007
    762
    0
    0
    Telefoniste / Receptioniste
    Drenthe
    Klopt, je mag er zes per dag hebben (van 500 per stuk) dus ik zou er lekker om de zes uur twee tegelijk nemen als ik jou was...... ;)

Sterkte ermee!

14. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik houd paracetamol dus niet binnen, heb vanmorgen (op mn werk) twee keer overgegeven meteen na het slikken.
    Nu maar thuis, is echt geen doen zo.

Ik twijfel heel erg of ik de tandarts moet bellen.

15. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Zorg eerst dat je maag niet leeg is, want paracetamol op een lege maag werkt niet lekker.
    En dan 2 tegelijk nemen! Iets warms drinken en dan even lekker plat gaan.

Sterkte!

16. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Probeer anders eens zo'n paracetamol zetpil.

17. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    net weer geprobeerd, met iets warms maar na de 2e kwam het er weer uit. Ben dat overgeven wel even zat nu.

Paracetamol zetpil? Wist niet eens dat zoiets bestond, gewoon bij de drogist? Ga eerst om half 2 de tandarts bellen.

18. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ja hoor, gewoon bij de drogist.

Wat zei de tandarts?

19. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    eerst keer dat ik moet wachten. Daarna nog een keer gebeld en moet zo terugbellen. Het wordt ook steeds erger. Word langzaam gek...

20. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Hoe is het nu? Weer een paar uurtjes later...

Deel Deze Pagina