Hallo! Ik heb een vraag over het ritme van de borstvoeding. onze dochter is nu 10 weken. Voor mijn gevoel zit er nog niet echt ritme in. Ze slaapt, word wakker, voeden (zo'n al met al 10 minuten, 1 borst, 2e wil ze niet) even spelen, met een speentje in slaap vallen. Ze slaapt dan de ene keer 1 uur, andere keer 15 minuten. S'middags wil ze nog wel es 2-3 uur slapen en maak ik haar wakker voor de voeding. Maar als ze maar 15 minuten slaapt bv zit ze daarna weer met haar vuistje in haar mondje, ik heb geprobeerd haar weer aan te leggen, maar ze weigert. dan denk ik dat ze genoeg heeft. Als ze drinkt, laat ze wel herhaaldelijk los (geen spuw of kort tongriempje), krijgt dus wel wat lucht binnen (boert wel goed). Ze doet maar zo'n 10 minuten over een voeding. S'nachts komt ze 2-3 keer. Doe ik het zo goed? Of zie ik iets over het hoofd of kan ik zelf wat sturen in de voedingen? dank voor het lezen iig!
hoi, heb je het idee dat je veel melk hebt of juist niet? de oorzaak van dit probleem kan zijn dat je veel melk hebt, wat er snel uitkomt waardoor ze snel een vol gevoel heeft, maar toch nog niet de vettere melk heeft gehad waar ze het langer op kan doen. een andere oorzaak kan zijn dat er toch iets niet goed gaat, dat ze bijvoorbeeld enkel de eerste melk drinkt, denkt oke, ik heb weer iets, maar dat het te weinig is om een paar uur op te kunnen teren en te groeien. hoe is haar groei, en de plas en poepluiers? overleg anders even op het consultatiebureau of zoek een lactatiekundige in de buurt. kindjes van deze leeftijd horen goed en effectief aan de borst te drinken (dus zelf actief bezig zijn met de melk binnen halen) dit kan best binnen een kwartier zijn en aan 1 kant, maar dan horen ze het daar ook langer dan 1,2 uur op te kunnen uithouden. mogelijk heeft ze een onbalans in de melk die ze binnenkrijgt. (relatief veel voormelk en minder vettere achtermelk) overleg met iemand om te constateren of je juist veel melk hebt, of juist net aan voldoende om een juiste strategie te bepalen voor jullie situatie. succes, heidi margit
Dank je wel voor je antwoord! IK heb ondertussen een week geleden een lactatiekundige geraadpleegd. Het loslaten van de tepel is helaas geen antwoord op te vinden. Wel heeft onze dochter na het weekend opeens ritme... heerlijk. wel nog schachts, maar 1x, dat ascheelt. Ik heb melk genoeg, borsten zijn vol als ze moet drinken en daarnaast drinkt ze nog altijd 1 borst. Meer wi lze niet. Als de TSR komt kan ze er niet tegen drinken, maar gaat nu beter. Overadg kan ze er 4 uur tussen laten, maar ook rustig 2. Ik zal er es op letten hoe het gaat met het drinken en hoe lang ze er dan op doet. Het had dus een beetje tijd nodig. SUPER DANK voor je reactie!