In gemeenschap van goederen of op huwelijkse voorwaarden? En waarom? Als je niet getrouwd bent maar wel een mening hebt ben ik ook benieuwd. Las vandaag een aantal keer hier op het forum dat ze in gemeenschap waren getrouwd en kan mij daar niets bij voorstellen Dus ben benieuwd!
In gemeenschap van goederen. Was toen nog automatisch. Hebben er wel over nagedacht op huwelijkse voorwaarden maar uiteindelijk toch niet gedaan.
In gemeenschap van goederen omdat we allebei geen grote erfenis in het verschiet hebben en allebei sowieso geen eigen bedrijf willen starten. Zagen dus de noodzaak niet van voorwaarden. Edit: waarom kan jij je dat niet voorstellen?
getrouwd in gemeenschap van goederen, hebben alles "gewoon" door de helft. Rekeningen zijn ook gezamenlijk.
In gemeenschap van goederen. Om het bot te zeggen, wij brachten allebei hetzelfde in qua geld/goederen en beschouwen alles wat wij verdienen als van ons.
Gemeenschap van goederen. We hebben ervoor gekozen om samen te leven en ons leven te delen. Daar hoort alles bij voor ons we kopen sámen dingen. Niet ‘ik heb iets gekocht en jij mag daar ook gebruik van maken’. En ja hoor, we kopen ook dingen ‘voor onszelf’, maar dus wel van gezamelijk geld en dat is voor beide prima
Hier op huwelijkse voorwaarden. Toen wij trouwden had mijn man nog samen met zijn ex een huis en een lening op zijn naam staan. Dat wilde ik graag gescheiden houden. Daarnaast hebben we allebei kinderen uit onze vorige relaties. Ook dat wilden we eerlijk en goed verdeeld hebben.
Wij zijn in gemeenschap van goederen getrouwd. Ivm beiden geen vermogen, geen eigen bedrijf, geen schulden etc was er voor ons geen aanleiding om huwelijkse voorwaarden op te laten stellen.
Bedoel je niet op huwelijkse voorwaarden als je het huis van je man en zijn ex gescheiden wilt houden?
Niet getrouwd. Wel over na gedacht, maar puur vanwege de belastingtechnische voordelen. Ik heb er totaal geen romantische gevoelens bij en beschouw een huwelijk dan ook meer als een overeenkomst die je 'slim' moet aanpakken. Trouwens onder voorwaarden, in welke vorm dan ook, lijkt mij het meest logisch.
ik ben gescheiden maar was getrouwd in gemeenschap van goederen.. erg fijn om er dan nadien achter de komen dat je ex schulden heeft en jij er ineens ook voor opdraaid . not. Nouja heb jaren gezwoegd enz. en kan bijna zeggen.. overal vanaf en schuldvrij.. enkel spaarpotjes opbouwen en nooit weer in zo iets trappen
In gemeenschap van goederen. We zijn sinds ons 19e bij elkaar. Hadden niks en hebben alles samen opgebouwd. Als we uit elkaar gaan, dan hebben we allebei recht op een eerlijke verdeling.
Ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat er nog mensen zijn die in gemeenschap van goederen trouwen. Heb gezien wat voor een ellende dat met zich mee kan brengen bij een eventuele scheiding.
In gemeenschap van goederen als je trouwt ben je samen 1 en dus ook de financiën... met aan de ene kant wellicht een erfenis en de ander heeft een bedrijf opgestart... maar ook dat doen en delen we (als t ooit zover komt) allemaal samen. Kan me er ook niks bij voorstellen om dat apart te houden. Waarom trouw je dan als je niet alles met elkaar deelt of wilt delen.... maar goed dat is mijn optiek.
Tja zo kan de rest zich ws niet voorstellen dat je een huwelijk aangaat al met de gedachte: stel dat het misgaat of partner schulden maakt. Als ik zo dacht dan begon ik er niet eens aan.
Wij gaan trouwen op huwelijkse voorwaarden. Mijn vriend wil misschien ooit een eigen bedrijf beginnen en we hebben allebei verschillende vermogens (en erfenissen). Met een eventuele scheiding lijkt het mij ook heel onprettig om in gemeenschap getrouwd te zijn. Daarbij is er bij mij vroeger door m’n ouders in geramd dat je op voorwaarden trouwt of niet
In gemeenschap van goederen. We brachten beid net zo weinig in bij huwelijk. En er is wel een erfenis ooit, plus mn man heeft een eigen bedrijf. Maar, wij hebben ooit uitgezocht hoe het zou werken als we op huwelijkse voorwaarden trouwden en dit IN ons huwelijk ook goed wilden regelen. Dan kwam het er op neer dat we elk jaar de balans op moesten maken. Ten eerste, hebben we daar geen zin in om dat zo bij te houden. Ten tweede, ben ik nu bewust (wilden we beide) thuisblijfmoeder. Dus geen inkomen. Hoe oneerlijk zou het dan voor mij zijn, nu ik kies om onze zoon elke dag op te voeden dat ik dan niks mee zou krijgen bij een scheiding. Mijn man zijn bedrijf is geen miljoenenbedrijf, dus dat loopt niet zo'n vaart. En de erfenis kunnen de mensen om wie het gaat zelf veilig stellen, dat het alleen voor eigen kinderen is (dat staat ook zo in onze testamenten voor later) Voor ons heeft trouwen op huwelijkse voorwaarden dus geen voordeel. Want als je het niet elk jaar bijhoudt wat van wie is, gaat alles alsnog hoppa door de helft.