's middags beter slapen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Sammie85, 22 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Hallo Allemaal,

Ik lees al een tijdje mee, maar nu toch ook even een vraag voor jullie.

Ik slaap 's nachts heel erg slecht en kom totaal niet in slaap. Na 2 uurtjes ben ik alweer wakker en slaap dan niet meer.
    Als ik 's middags ga liggen dan ben ik zo in slaap en slaap ik wel 3 of 4 uurtjes.
    Zijn er meer van jullie die daar last van hebben?
    Heb al geprobeerd om 's middags niet te gaan slapen maar dit heeft geen effect.

Misschien iemand nog tips?

2. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik zou gewoon het middagdutje erbij pakken hoor!

Ik slaap smiddags ook vaster dan snachts, maar ik ben daarbij gebonden aan de tijden dat mijn dochter slaapt. Dus ik kan niet langer dan 1,5/2uur liggen, terwijl ik denk ik wel zo'n 4uur kan slapen!

Lekker er aan toegeven

3. tasha

tasha Actief lid

21 jul 2012
    355
    114
    43
    NULL
    NULL
    hier het zelfde! snachts slapen is echt een ramp... lig rond 3 uur nog wakker. als ik smiddags slaap kan ik ook echt uren slapen.. maar dan slaap ik snachts helemaal niet. dus doe ik dat maar niet.

groetjes

4. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Als overdag slapen geen invloed heeft voor de nachten zou ik zeggen; vooral doen! Heerlijk als je zo toch extra rust kunt pakken?

Ik lig vaak smiddags ook even op bed, slapen lukt niet maar pak zo wel mijn rust!

5. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben.
    Ik denk dat ik er dan ook maar aan toe ga geven.
    Heb dan alleen het gevoel dat mijn hele dagritme in de war raakt. Voel me altijd zo duf na een middagslaapje.

6. Saffron88

Saffron88 Actief lid

28 okt 2012
    313
    1
    0
    Regio Rotterdam
    Ik ga 's middags ook regelmatig even languit op de bank. Soms pak ik er een boek bij, maar dan weet ik na 3 zinnen al niet meer wat ik heb gelezen en word ik een uur later wakker met mijn boek naast me ;)

Het voordeel is wel dat ik ook echt maar een uurtje slaap, daarna word ik automatisch wakker dus ik loop niet het risico dat ik de hele middag lig te slapen en het 's nachts niet meer lukt.

7. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Gewoon lekker slapen. Desnoods de wekker zetten!

En als ik jou was, zou ik ieder uurtje slaap pakken ;)
    Ik wou dat ik dat vaker had gedaan voor de bevalling ;) (nu belemmerd een 2,5/3jarige me haha) maar je gaat slaap nog wel waarderen dadelijk;)

8. Corry

Corry Bekend lid

14 aug 2012
    622
    0
    0
    Hier nog iemand die overdag beter kan slapen dan 's nachts. Advies van verloskundige: gewoon aan toegeven.
    Eerst kon ik snacht niet meer goed liggen waardoor ik steeds wakker werd als ik mij omdraaide, dat omdraaien kost mij enorm moeite nu al gepaard met pijn (mijn vriend wil een kraan inhuren :p:p) en nu is het zo dat ik om de 2 uur wakker wordt omdat ik naar de wc moet.
    Overdag slaap ik dus ook dutjes omdat ik gewoonweg slaap te kort komt door de gebroken nachten.. als je slaap hebt, zul je het ook nodig hebben lijkt mij.....

9. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    slaap in nacht ook slecht, maar ja door werk alleen in weekend dat ik kan rusten overdag.
    Val wel in slaap maar later dan je zou verwachten gezien moeheid en in nacht lig ik zo 1-2 uur wakker.

10. Kimmuh

Kimmuh Fanatiek lid

23 okt 2007
    1.679
    0
    36
    Lastig is dat dat je overdag wel slaapt en snachts bijna niet.
    Ik zie 's nachts ook elk uur van de wekker, maar daarintegen kan ik overdag helemaal NIET slapen..

Ondanks je snachts misschien slechter slaapt zal ik toch de middag er wel in houden, dan krijg je in iedergeval wel je rust! :)

Deel Deze Pagina