Verkoop op Facebook groepen.

Discussie in 'De lounge' gestart door beertje22, 27 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Hallo dames,

Sinds dat je die verkoop groepen heb doe ik al dingetjes die we niet gebruiken verkopen. Maar het valt mij op dat er periodes zijn dat je helemala niks verkoop... en dan ineens weer wel. Waar zal dat aan leggen? Jullie een idee? Hebben jullie nog goede verkooptips/trucs dat mensen sneller dingen bij je komen kopen? Ik maak er foto's van, en als ze meer foto's willen krijgen ze die.
    Op het moment loopt het heel slecht, en verkoop ik echt niets...
    Het gaat om alles: kleding van mezelf en van m'n zoontje, speelged, dingetjes voor in huis... naja... van alles dus.

2. sunshine1981

sunshine1981 Actief lid

21 okt 2015
    257
    60
    28
    Vrouw
    Sowieso duidelijke, heldere en nette foto's maken.
    Als je kleding verkoopt, zorgen dat het netjes gestreken is en op een hangertje hangt.
    Het lijkt of mensen meer kijken op koopjeshoeken als het slecht weer is en in de avond.
    Daarnaast zomerkleding in de lente verkopen, en winterkleding in de herst, dus als men er bijna aan toe is.

3. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Herkenbaar!

Ik heb de laatste weken ook dingetjes te koop gezet op verscheidene facebook-pagina's. Er zijn wel een paar dingetjes verkocht, maar de dingen die ik sneller verwacht had, die staan er nog te koop op. Ik heb voldoende foto's gemaakt en ook voldoende informatie erbij gezet. Geen idee inderdaad waar het aan ligt als het niet zo'n vaart loopt.
    En dan zie ik iemand met een soortgelijk ding wat ie verkoopt, en daar word dan wel volop gereageerd. De prijzen die ik erbij doe, zijn naar mijn idee ook niet te hoog.

4. beertje22

beertje22 Fanatiek lid

6 jan 2014
    1.615
    49
    48
    huisvrouw
    Thuis
    Sunshine@ bedankt voro je reactie! En bedankt voor je tips.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik doe eigenlijk niets met die groepen, het is voor mij tijdsverdrijf/pure verveling als ik er op kijk. Maar ik verbaas me vask over wat voor troep erop staat.
    Hier stond er bv een oranje gebruikte vliegenmepper op?! Als ik dat soort dingen ziet staan, neem ik iemand gelijk niet serieus meer.
    Dus mijn tip:
    Serieus goede spullen erop, schoongemaakt (geen koffievlekken of onder het stof), gestreken, geen gaten/verkleuringen/pillen/vlekken.

6. Luminis

Luminis Fanatiek lid

13 mrt 2014
    1.204
    46
    48
    Groningen
    [FONT=&quot]Jammer dat het niet goed loopt! Ik heb enkele tips voor je: Zorg ervoor dat het schoon is, dat de belichting goed is (je kan beter overdag foto’s maken), dat de foto duidelijk is en dat je foto’s met flitser maakt. Door de flitser zie je geen (minder) kreukels. Zorg ervoor dat je voldoende foto’s maakt, van de voor- en achterkant, van dichtbij (zodat de geïnteresseerde het stofje goed kan zien) en maak eventueel een foto van het merkje. En de tip van sunshine is inderdaad ook handig![/FONT]

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Kinderkleding verkoopt hier prima, dames en herenkleding verkoopt voor geen meter, bij niemand echt.
    Geen idee waar dat aan ligt.

8. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Speelgoed loopt altijd in okt, nov, dec goed i.v.m. feestdagen. Rest v/h jaar wat minder, moet maar net iemand naar op zoek zijn, of verjaardag, oid. Kleding lente/zomer, begin ik altijd in maart/april met aanbieden. Dan gaan mensen er naar op zoek. Nu wat lastiger i.v.m. slechte weer. Herfst/winter kleding vanaf september.

Verder goede, duidelijke foto's. In de omschrijving o.a. maat, merk, staat, waar op te halen en eventuele bijzonderheden. Ook belangrijk; vraagprijs, richtprijs of bieden vanaf prijs erbij. Niet vaag doen over prijs per PB, of 'bieden maar'.

Ben zelf beheerder van een goedlopende FB groep in regio 0346/030, en merk dat het weer even wat rustiger is met (ver)koop, idd. Wellicht doordat mensen ook nu even Koningsdag afgewacht hebben. Ik verwacht komend weekend wel weer meer drukte, omdat mensen hun aankopen toch weer verkopen, of niet gevonden hebben wat ze zochten.

9. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Tegen de vrijmarkt verkoopt hier altijd minder. Mensen hopen daar het te scoren.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier in een paar maanden voor ruim €300 verkocht steeds €2,50 of minder soms iets meer max €7,50 per item.
    Vaak al binnen een uur reactie! 10x beter dan marktplaats!

11. chantal1985

Hier hetzelfde als Frannie, veel kleine bedragen, maar bij elkaar een groot bedrag. In bijna 2 jaar nu zo'n 5000 euro. (ik hou het bij in een documentje, haha. Is nu 7 a4-tjes vol.) Alleen maar baby/kinderkleding, babyspullen, baby/kinderspeelgoed, etc.

Ik heb inmiddels ook wel wat 'vaste' klanten, wiens kindje dan net iets achter de mijne aanhobbelt qua maat. En die weten dat wat ik verkoop altijd netjes en goed is. Die geef ik dan meestal vooraf per PB al aan dat er weer wat verkoop aan gaat komen. Verder gewoon een goede prijs ervoor vragen. Niet te hoog. En flexibel zijn qua ophaaltijden. En dan gaat het hard.

's Avonds rond 20.30/21.00 uur is trouwens een goede tijd om een advertentie in FB groep te zetten. Kinderen liggen dan op bed, GTST net afgelopen, dus mensen pakken de laptop erbij. Qua dagen valt mij op dat goed verkoopt op dinsdag, woensdag en donderdag.

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Hier ook haha ik hou een notitie bij in mijn telefoon en ook inderdaad verzoeken gehad of ik iemand de primeur wil geven. Ik vind het ideaal niemand betaald vezendkosten en de meesten komen uit dezelfde omgeving.

13. Meris

Meris Fanatiek lid

14 jun 2008
    3.355
    1
    0
    Ik verkoop ook ontzettend veel op Facebook. En dan eigenlijk alleen maar op regionale verkoophoeken. En de kinderspulletjes op regionale kinderhoeken, kleding op de regionale kledinghoeken etc.
    Maar soms zet ik iets op wel 7 of 8 verschillende hoeken. Maar dat doe ik eigenlijk alleen met wat duurdere spullen.
    Zelf ben ik niet echt van het bieden op producten. Ik bedenk gewoon wat ik er voor wil hebben en verkoop het voor een vaste prijs.

De echt dure kinderkleding van hele dure merken plaats ik los (wel wat lager dan marktplaats prijzen) en van kleding van bv H&M, name-it, noppies etc maak ik meestal 1 groot pakket voor een leuk prijsje.
    Anders blijf je altijd met dingen zitten of zit met zoveel ophaal afspraken. Dan ben ik er liever in 1 keer vanaf.

En ik ben ook wel eens zo erg dat ik iets koop bij de kringloop en direct weer verkoop. Ik ben weleens wat dingen tegengekomen voor zo'n prikkie dat ik t niet kon laten. Lees; een vintage Ray-Ban bril gekocht voor €0,50 en verkocht voor €50,-. Een jurk van LaDress gekocht voor €3,50 en verkocht voor €91,- en een newborn set voor op de triptrap stoel gekocht voor €3,- en verkocht voor €50,-. 🙈

Nog wat foto tips: foto's in daglicht, het liefst met lichte achtergrond. Ik haak zelf af als de achtergrond rommelig of vies is in huis. Zeker als ik volle asbakken of overal dierenharen zie.

Plaats meerdere foto's, van meerdere kanten genomen. Geef een duidelijke omschrijving. Als ik bv een Kledingpakket plaats zet ik er een lijst bij met alle merken.

Hou de prijs reëel. Echt wat mensen soms durven vragen.. Het is en blijft tweedehands en gebruikt.

Oh en ook handig, als je geen zin hebt om naar de stort te rijden: de weggeefhoeken.
    Dan krijg ik er niks voor, maar dan bespaart het mij een ritje en gesjouw.

14. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Gister reageerde ik nog met na Koningsdag gaat het vast beter en inderdaad: vandaag de 3 wieler verkocht, vingino jeans en jogging pakje ook. 3 verschillende kopers.

15. chantal1985

Haha, dat is best wel slim eigenlijk. :D

16. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Ik kijk ook altijd bij de kringloop of ze iets hebben wat spotgoedkoop is, maar hier doen ze naslag op internet wat de 2e hands prijs is en gaan daar net iets onder zitten. Soms een kledingstuk wat leuk geprijsd is maar echt geen dure items helaas.

On topic: gister voor het eerst een verkoop via facebook gedaan. Denk idd goede foto's en een duidelijke omschrijving. Maar ik bood het aardig goedkoop ook aan denk ik, dat scheelt ook :)

17. p1982

p1982 Niet meer actief

heb meerdere facebook groepen en ene x loopt het wel en andere x niet

heb overal bieden bij staan

geld gaat in deels in potje kids, ander deel in pot voor sparen en andere in potje zakgeld vakantie

26 juni ga ik maar even met oudste op rommelmarkt zitten verkoopt toch wat sneller en vooral kleding

18. Nicolientje

Nicolientje Bekend lid

18 mei 2012
    625
    31
    28
    Bunde
    Ik verkoop ook wel goed via Facebook en dan met name kleding. Ik was en strijk alles netjes en maak stapeltjes of hang de kleding op hangertjes.

Waar ik zelf altijd heel erg op let, is de achtergrond van de foto's. Als deze netjes is heb ik er een beter gevoel bij. Laatst zag ik bijvoorbeeld een foto voorbijkomen van een boxkleed en op de achtergrond zag ik een overvolle salontafel met pakjes shag en lege flesjes bier. Sorry, maar dan hoef ik het al niet;)

Deel Deze Pagina