Beste, 20 oktober werd er door veel buikpijn bij de gynecoloog een cyste ontdekt van 5 bij 7 cm in mijn linker eierstok, aangezien ik lange tijd overtijd was heb ik een kuur provera gehad van 14 dagen. Gelijk na de eerst dag provera verloor ik 10 dagen lang oud bruin bloed. Na die 10 dagen heb ik 8 dagen lang zwaar gemenstrueerd, en mocht ik de proverakuur afbreken. Nu had ik 12 november een controle afspraak bij de gyn en hij vertelde mij dat hij iets zag zitten in mijn linker eierstok maar was er bijna zeker van dat het een nieuw eitje was van bijna 19mm die op springen stond. Hij twijfelde wel aangezien het ook nog een restje cyste kon wezen. Maar aangezien ik 12 en 13 november een positieve ovulatietest en wat roze bloedverlies had wist hij bijna zeker dat het een ei was. Nu zitten we op 15 november en nog steeds heb ik bijna positieve ovualtietesten, geen temperatuurs verhoging. Sinds gister ochtend verlies ik heel wat bruinbloed, wat ik altijd heb aan het einde van een menstruatie. Is dit normaal, aangezien ik dit nog nooit eerder heb gehad... Zit vandaag op dag 20 van de cyclus...moet het eitje dan niet al geweest zijn? Ik hoop dat je me kan helpen... Alvast bedankt
Hoi Sammie88, na de eisprong kun je ook wat bloed verliezen en het lijkt me uit jouw verhaal dat je bloedverlies hierdoor komt. Alleen de grote stolsels zijn dan weer een beetje vreemd. Ik ben niet goed bekend met de nawerking van Provera, maar wellicht dat die medicatie er voor zorgt dat je de eerste cuclus erna nog onregelmatig bloed kunt verliezen. Dat je ovulatietesten nog positief zijn kan ik dan alleen niet goed verklaren. Ik denk echt niet dat er iets niet goed is, maar wellicht wel even een vraag aan de gyn. Bel je morgen anders gewoon even naar de poli gyn om te vragen of het nog een nasleep kan zijn van de Provera. Groetjes Brigitte
Brigitte, Vandaag heb ik naar afdeling gyneacologie gebeld, waarbij ze mijn dossier erbij paktte.. Ze vertelde mij dat een ei tot 30mm kan worden eerder dat hij springt.. Maar waarom vertelde de gyn zelf bij 19mm dat hij op springen stond en voor het weekend gesprongen moest zijn? Ik legde uit dat ik ook bloedverlies had enzo, en ze zei dat dit normaal was... en de hevige pijn in de eierstok erbij hoorde... Een nawerking van de Provera kon het absoluut niet zijn, en ze wilde ook niet een afspraak voor mij maken omdat ze dat onnodig vond. Ook zei ze al word het een cyste, dit hoort dan bij jou cyclus en dan heb je de volgende maand wel weer kans om zwanger te worden... Is dit normaal hoe de assistente hierop reageerd? Want zit er nu heel erg aan te denken om naar een ander ziekenhuis te gaan.