Pijn?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Batchie, Jul 31, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Batchie

Batchie Fanatiek lid

Apr 6, 2006
    1,002
    0
    0
    Juridisch Adviseur
    Rotterdam
    Goedemorgen,

Ik heb een vraagje.. ik zal mijn pijn klachten wel beschrijven want ik word er een beetje gek van.
    Ik heb heel erg last van mijn buik en onderrug dat trekt dan door naar mijn rechterbeen die ervan slaapt (vaak genoeg kan ik niet normaal opstaan en moet ik geholpen worden) En ik heb ook best last van mijn stuitje. Merk dat vooral wanneer ik opsta wanneer ik heb gezeten of opsta van het liggen.
    Ik merk dat het steeds moeilijker word om naar werk te gaan. Maar ik kan het me echt niet permitteren om ontslag te nemen. Ik probeer op werk (kantoor) zoveel mogelijk te lopen maar het helpt niet meer. Alleen wat moet ik nou met de pijn? wat kan het zijn?

Groetjes Batchie

2. Lonneke

Lonneke Actief lid

Jun 16, 2006
    368
    0
    0
    Je klachten klinken als bekkenklachten. je bekken bestaat uit botten met stukken waar kraakbeen tussen zit, bij je schaambotje en bij je staartbeen. De kraakbeen verweekt door het zwangerschapshormoon, waardoor het bekken soepeler wordt voor de bevalling. Het is in principe een normaal verschijnsel in de zwangerschap, maar het kan wel leiden tot vervelende klachten.
    Wanneer je zoals belemmerd wordt in je dagelijkse activiteiten zoals werk en veel last ervan hebt, is het verstandige naar een fysiotherapeut te gaan. Waar je op kan letten om erger te voorkomen:
    - geen hoge hakken en niet met de benen over elkaar zitten
    - niet teveel tillen
    - traplopen zoveel mogelijk vermijden en wanneer je trappen loop niet te snel en het liefst treetje voor treetje
    - als je gaat liggen, eerst zitten, op je zij liggen en dan op je rug en met opstaan andersom
    Ga niet teveel over je grenzen heen! Durf het toch aan te geven op je werk! In principe gaat niet je werkgever erover dat je evt. minder gaat werken, maar een bedrijfsarts.

Lonneke

Share This Page