Ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen daar. Ik word (als het kan) met 38 weken ingeleid en anders een weekje later, maar moet dus bevallen daar en krijg ook een ruggenprik dan meteen. Wie is daar bevallen (met medische indicatie alleen!) en hoe vond je het daar en hoe ging het eraan toe?
Mamakitty, Nu weet ik even niet meer of je borstvoeding of kunstvoeding wil gaan geven, maar ik weet van 2 moeders dat de hulp bij borstvoeding echt 0% is, beide trouwens ook (mede) daardoor al bij thuiskomst uit het ziekenhuis geen kindje aan de borst. (wel lullig misschien als mensen dit lezen die in dat ziekenhuis op de kraamafdeling werken, maar dan weten ze waar ze wat energie in zouden kunnen steken !)
Ik wil combi geven; afgekolfde bv en kv.. Maar ze zeiden op de info avond daar pas wel dat ze erg druk zijn met bv en daarvoor alles in huis hebben etc.....?
Tja alles in huis...wat heb je nodig voor borstvoeding behalve alleen hele goede begeleiding en de zekerheid dat wanneer je kindje het aangeeft honger te hebben ook daadwerkelijk aangelegd kan worden en wanneer het kindje het niet zelf aangeeft dat de verpleging je elke 2 uur eraan herinnerd dat het voedingstijd is ! Overigens is een kolf enzo die ze hebben echt soms weleens nodig als het kindje nog niet zelf kan drinken aan de borst om wat voor rede ook. Maar het enige wat ze eigenlijk nodig hebben is dat ze goede duidelijke informatie geven en genoeg tijd en aandacht hebben om je te helpen met het aanleggen van je kindje ! Maar ach weet je het gaat vast goedkomen met je bevalling meid ! En dan straks jullie kleintje lekker in je armen! En wat ik weet is natuurlijk ook maar van horen zeggen hoor dus niet van zelf ervaren !
Prima ziekenhuis.... kraam afdeling is echt heel goed alleen de begeleiding in de borstvoeding vond ik slecht!