pijn?

Discussion in 'De bevalling' started by ambholas, Feb 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    de gewone weeen voelde ik voornamelijk in mijn benen. een soort drukkend kramp gevoel. kon mijn benen in idergeval neit stil houden. Lopend ging het prima.
    Persweeen voelde alsof ik moest spugen. Inderdaad onmogelijk om weg te zuchten. de weeen zelf deden niet echt pijn vond ik maar het persen vond ik minder prettig ;)

2. Eefje1

Eefje1 Lid

Nov 12, 2007
    70
    0
    0
    hey,

ik kreeg een weeenstorm die 8 uur duurde
    ik wist werkelijk niet wat er gebeurde, iedereen zei tegen mij de bevalling begint rustig aan
    nou bij mij dus niet ik had gelijk 10/12 weeen in een uur. been en rugweeen
    beeen weeen vond ik echt verschrikkelijk die pijn in je benen die helemaal verkrampen alsof ze er met 100 messen in staken.
    de rugweeen voelde als heel erge steken.
    ik moest halsoverkop naar het ziekenhuis met mijn persweeen omdat de kleine het benauwd had
    nou dat is niet echt een pretje in de auto kan ik je vertellen.
    daar is onze zoon geboren gelukkig helemaal gezond in 30 minuten met 2 knippen en bijna een totaalreptuur met als gevolg dat ze mijn 2 uur hebben gehecht.
    nou gaat iedere bevalling gelukkig anders en als je kindje er is ben je superblij
    en ben je alles even vergeten!

groetjes eefje

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,155
    8,129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    dat klopt toch, als je weeen om de 5 minuten komen heb je er precies 12 per uur? ;)

4. Marije1981

Marije1981 Actief lid

Jun 21, 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    De bevalling staat zoals je ziet nog vers in mijn geheugen dus even een reactie voordat ik de pijn vergeten ben.. ;)
    Ik vond de ontsluitingsweeen als steken in mn onderbuik/liezen en een trekkend gevoel in de onderrug. Op zich wel te doen als je goed ontspannen puft. Ik heb gelopen en onder de douche gestaan om ze op te vangen. Op het laatst kwamen ze iets te snel maar gelukkig ging de ontsluiting toen ook van 5 naar 10 in een uurtje.
    De persweeen vond ik als overgeven maar dan aan de onderkant, vond dat branderige gevoel wel meevallen eigenlijk.. dat had ik veel erger verwacht.

Niet teveel horrorverhalen aanhoren en gewoon proberen te blijven ontspannen is de tip :D

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

Dec 26, 2007
    4,849
    0
    0
    Ik vond het een pijn die nergens mee kan vergelijken. Het is de ergste pijn geweest die ik ooit heb gevoeld. Maar omschrijven kan ik niet meer. Ik weet het gewoon niet meer hoe het precies voelden. Het enige dat ik nog weet ik niet wist wat ik met mijzelf aan moest, ik liep zowat tegen het plafond.

Maar dat weerhoudt mij zeker niet om later voor een tweede te gaan. Slimmigheidje van de natuur inderdaad.

6. shirley125

Sep 11, 2008
    91
    0
    0
    Amsterdam
    Ik vond het precies als ongi pijn voelen, maar dan 10 keer erger

7. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Mijn ontsluitingsweeen heb ik niet zoveel last van gehad, dacht dat het rommelde en was druk bezig in huis (nesteldrang) volledige ontsluiting heb ik dus eigenlijk ook gewoon cadeau gehad :D

Daarentegen de persweeen waren echt drama, dat kwam natuurlijk omdat nu alles gelijk kwam opzetten. Een uur lang had ik weeenstorm in mijn rug en benen volgens mij ook en als ik begon met persen waren de persweeen weg en als ik stopte waren ze er weer. Mijn woorden waren: ik laat liever een auto een paar keer over me heen rollen dat voelt veel beter dan die weeen :)

Maar laat je alles niet aanpraten en laat het over je heen komen, al heb je pijn, het is het mooiste wat je kunt doen! Vroeger was ik heel erg benauwd om te bevallen, zo erg dat ik bijna baalde dat ik vrouw was en het afhankelijk van mij was. Nu ben ik blij dat ik een vrouw ben en dit mag doen.

En het is waar wat ze zeggen, je vergeet je pijn weer, je bevalling wordt met de dag makkelijker :)

O jah, je vraag was hoe het voelt :oops: tjah, ik weet het dus niet goed meer (hele erge rugpijn en zo). Maar is het belangrijk dat je dat weet? Want mensen kunnen het heel negatief brengen of beleven. Heel veel vrouwen zeggen altijd: je moet je voorbereiden op het ergste.

Ik dacht: hoe kan ik mij voorbereiden op het ergste als ik niet weet wat het ergste is.

8. bloem82

bloem82 VIP lid

Sep 5, 2007
    11,197
    601
    113
    Ooowww weet je wat ik trouwens erger vond dan de bevalling? De dagen erna (lichamelijk he ;)).

Ik beviel liever nog 10x.

Pfffff, ben altijd best actief, even de trap oprennen enzo, maar dat lukte toen niet :)

9. 8samantha8

8samantha8 Bekend lid

Apr 13, 2007
    768
    0
    0
    stein
    dniise
    ik zij op het moment dat ik weeen had ook nooit en nooit meer
    maar nu zou ik kyano's bevalling zo over willen doen

weetje de pijn hoort erbij
    het is het wel waard
    en somigge vrouwen hebben hellemaal geen last ervan

vraag of je in een warm bad mag zitten ik zeg je dat helpt echt ik had nergens meer last van
    heb er anderhalf uur in gezeten
    daarna kwam het wel weer terug
    ik heb er wel lang over gedaan
    van ontsluitings ween tot kyano was geboren
    heb er 19 uur overgedaan

10. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

Aug 12, 2008
    1,443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Dat klinkt wel heel lugubber :) dat geeft een mens hoop hahaha :p

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Pfoe, ik zou het niet kunnen omschrijven hoor...

De eerste weeen voelde als hevige mensturatie pijn dat weet ik nog wel. Op een gegeven moment bij de cm's van 6-8 ong. voelde ik die hevige menstruatiepijn nog heviger en een mega druk op mijn onderkant, toen dacht ik ook dat ik persweeen had misschien :rolleyes: maar toen ik spontaan begon te grommen wist ik pas wat persweeen waren, die heb ik 3,5 uur gehad dus ik zou toch moeten weten hoe dat voelt maar? Je kunt het niet omschrijven... Ik had niet het gevoel dat ik moest poepen zoals veel vrouwen dat wel hebben maar je gaat gewoon automatisch persen, doe je niks aan?!

Ik ben van begin tot eind heel rustig gebleven en vond het allemaal best te doen, heb nooit gedacht dit doe ik nooit meer. Dus ik zou zeggen laat het gewoon over je heen komen!

Ik vond de tijd na de bevalling ook erger. Ik had een topzwangerschap en de bevalling viel me ook reuze mee, waarschijnlijk omdat ik hier best bang voor was. En dan denk je klaar = klara maar dan heb je nog een hele tijd last van van alles en het aller vervelendste......... Aambei (en) wat vervelend om dan naar het toilet te moeten zeggen :confused: dan doe ik nog 10 x liever een bevalling...

Share This Page