29-05-09 heb ik me 1e gesprek bij de verloskundige! en daarvan uit krijg krijg ik een brief meej om bloed te laten testen. en een echo op me 12 weken! maar zie ook veel dames die eerder mogen om een echo te maken!! hoe kan dat nu!?? want wil namelijk ook een eerdere echo!
Hoi hoi die zijn medisch..lopen dus vaak in het ziekenhuis.Onder controle van gyn..Sommige vk praktijken maken pas laat echo`s(op kans misgaan en dan extra werk)Wil je eerder een echo gewoon een particulier bureau opbellen,ze zijn er al die het doen vanaf 7 weken.Ben je vaak meer gerustgestelt..de 1e echo duurt een eeuwigheid he..Succes
Een vroege echo wordt alleen gedaan als je al onder behandeling van de gyn bent, zwanger bent geworden door vruchtbaarheidsbehandelingen of een miskraamverleden hebt. Dus nog even wachten!
Ik heb morgen mijn eerste echo en dat is met 9,2 weken. Deze verloskundige doet altijd de echo's tussen 9 en 10 weken dus ook het intakegesprek. Maar ach van mij mocht het ook wel bij 12 weken dan is er tenminste echt wat te zien!
Allereerst gefeliciteerd!!!! Volgens mij moet er een reden zijn voor een echo voor 12 weken. Zelf kreeg ik een termijnecho (onregelmatige cyclus) met 6 weken en nog eentje met 9 weken. Tot 12 weken groeien alle baby's in ongeveer herzelfde tempo, dus op deze manier kan er een bevallingsdatum berekend worden. Als ik het me goed herinner kan je wel een extra echo laten doen, maar deze wordt waarschijnlijk niet vergoed door je verzekering, mij werd toen verteld dat de kosten ongeveer 35,- zijn. Bel je vlos anders gewoon even, hij/zij moet ook een verwijzing regelen.
bij mijn eerste kindje was ik ook nog in ned. en toen heb ik de eerste met 9 wk gehad. de vk die ik toen gebeld had die zei maak eerst maar een afspraak bij het ziekenhuis voor een echo vor dat je hier komt. en dat heb ik toen gedaan. met 9 wk echo en met ong 12 wk intake. hier in dld. heb ik mijn eerste echo met 5 of 6 wk gehad. bij de ha ff checken of er wat zat zeg maar vodn ie ook leuk. en verder tot nu toe drie keer bij vk geweest en drie keer echo. is hier dus zowiezo anders. dr is ook nog echt niks te zien hoor zo vroeg een klein boontje meer niet. maar kan me wel voosrtellen dat het je een beetje geruststeld dat er echt wat zit ipv alleen maar een pos test.
Het hangt helemaal af van welke verloskundige praktijk je zit. Bij die van mij is het standaard dat ze bij 8/9 weken echo maken.. en dan heb je pas intake.. om met 12 weken een termijnecho te krijgen. die standaardecho de eerste keer maken ze om te kijken of de zwangerschap in tact is.
Ik heb zelf 2 eerdere echo' s gehad (met 6 en 8 weken) vanwege het feit dat mijn laatste menstruatie nogal twijfelachtig was (en ik miss langer zwanger kon zijn). Ik testte namelijk, volgens de vk, wel erg vroeg positief (3 weken). Maar echt veel is er niet te zien. Ik kon zelf ook niet horen of zien dat er hartactie was. Alleen met 8 weken zag ik zelf een iniminie babytje.
ik maakt me gewoon heel veel zorge en dat brengt on verwacht stress mee. ben bijna 2 jaar er mee bezig geweest!
In dat geval kan ik mij de zorgen goed voorstellen. Probeer positief te denken. Ondanks dat er op dit forum regelmatig gesproken wordt over miskramen, gaan de meeste zwangerschappen gewoon goed. Succes!
Hier met 9 weken 1e echo gehad omdat laatste menstruatie anders (korter en veel minder) was dan normaal en dus eigenlijk onduidelijk was hoe ver ik was. Maar als je je erge zorgen maakt, zou ik gewoon contact opnemen met je vk. Misschien dat ze dan eerder een echo maken. Herken het wel, was zelf ook pas gerust gesteld toen ik voor het eerst het hartje zag kloppen. Moet wel zeggen dat ik de echo met 12 weken veel mooier vond, toen zag je er al echt een kindje in. Bij 9 weken was het net een garnaaltje / boontje met een knipperlichtje.
Ik heb hem ook eerder gehad omdat mn mensturatie niet zo goed liep, en ik dus niet wist hoe ver ik was. Heb een echo gehad met 6 weken, 8 weken en de volgende is met 13 weken. Maar idd als je niet kan wachten kan je bij bijv. Babyvision een afspraak maken, kost idd 35 of 40 euro en dan kan je een kwarier naar je kleine kijken. En weet je hoe ver je bent. Net wat je zelf wilt.
Ik kreeg er 1 met een week of 7. Daarna nog 1 rond 9 omdat ze niet zeker konden zeggen hoe lang ik zwanger zou zijn. Maar met 12 wk kreeg ik er dan weer geen. Gewoon pas weer met 20..