Nu al snelle hartslag?

Discussion in 'Gezondheid' started by Lemi, Jul 23, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hai hai.

2 weken geleden is er een hartfilmpje gemaakt van mn hart omdat ik het idee had dat mn hart soms een keer oversloeg. Dit bleek inderdaad te kloppen, maar was niet zo erg volgens de huisarts. Dit viel mij overigens al een aantal jaar op, maar ik ging er nu pas mee naar de huisarts omdat mn moeder zei dat hartritmestoornissen e.d in de familie zitten.

Nou valt me de afgelopen 2 weken ook op dat mn hart steeds sneller gaat. Normaal ging ie vrij langzaam, tussen de 55 en 70 in rust. Nu gaat mn hart steeds tussen de 85 en 100 slagen in rust. Weet iemand of dit kwaad kan?

Ik heb er wel wat over gelezen op internet, maar dan stond er elke keer dat het normaal is rond de 30-34 weken zwangerschap...zover ben ik dus nog niet hihi.

Alvast bedankt!

2. tinusf

tinusf Actief lid

Jan 13, 2009
    194
    0
    0
    Ik heb ook een aantal jaren al hartkloppingen, maar sinds mijn zwangerschap zijn ze erger geworden. Nu schijnt het dat je meer bloed door je lichaam moet pompen dus je hart harder moet werken ofzo... Het hoorde erbij. kVind het behoorlijk vervelend, maar ja...

3. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Las ook dat het erbij hoort, maar dan wel pas rond week 30. Vandaar dat ik t me af vroeg. Het is inderdaad vervelend hè!? Ach ja, komt wel weer goed hihi

4. Wup

Wup Fanatiek lid

Apr 23, 2007
    4,912
    1
    36
    Ik heb van mezelf al een vrij snelle hartslag, volgens mij wel rond de 90 ofzo.

5. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Ehm okee, maar ik dus niet haha:p

6. Die van mij is ook sinds een paar weken (3 ofzo) echt sneller geworden. Hiervoor had ik ook een vrij lage hartslag. En ook slaat mijn hart vaker over! Ik had zelf gelezen dat dit komt doordat je toch meer bloed moet rondpompen. Het kan ook wel eens aanvoelen als hartkloppingen. Komt vaker voor maar is niet ernstig.

7. puck24

puck24 Niet meer actief

hier al sinds het begin van mn zwangerschap een hoge hartslag (95 ofzo) en bij mn vorige zwangerschap ook gehad.

8. Lemi

Lemi VIP lid

Oct 5, 2008
    13,306
    0
    0
    Hmm, mijne blijft omhoog gaan! Nu steeds 115 in rust

Share This Page