Hello ladies... Gisteren was ik bij een voorlichtingsavond van het ziekenhuis waar ik ga bevallen en daar werd gezegd dat ik mijn eigen muziek kon meenemen om naar te luisteren de bevalling. Nu ben ik daarover aan het nadenken en wat aan het afzoeken op internet naar rustige muziek. Want ik denk dat ik de muziek waar ik normaal naar luister niet echt kan verdragen tijdens de bevalling. Hebben jullie daar misschien ervaring mee of al over nagedacht, ideeen over? Ik hoor het graag groetjes, Cat
Ik heb zo'n vermoeden dat ik het liefste stilte heb. Je kunt altijd wat meenemen natuurlijk. Bij De Tuinen hebben ze altijd van die vogeltjes muziek enzo, als je van ontspannen muziek houdt.
Als je op internet aan het zoeken bent, zoek dan eens op Madeleine Peyroux! Mooie liedjes, heerlijk rustige relaxte stem, echt mooi! Of Norah Jones natuurlijk, of Katie Melua... Lijkt me inderdaad wel lekker om er een muziekje bij te hebben, maar ik kan me voorstellen dat je er tijdens de bevalling helemaal niet meer aan denkt om een cd-tje op te zetten!
bij mijn eertse had ik het requiem van mozart opstaan. heb het altijd prachtige muziek gevonden maar kon het tijdens mijn zwangerschap niet aanhoren. toen ik moest bevallen wilde ik het weer aan. kwam er een hele jonge verloskundige binnen (ziekenhuis) die zei: 'he, het requiem van mozart'. had niet verwacht dat zo'n jong meisje het zou kennen.... maar goed, ik kon er heerlijk in wegzakken, en ik denk dat dat belangrijk is. dat je je een beetje in de muziek kan verliezen... en wie kan nu later zeggen dat ie op het requiem is geboren groetjes, lidwina
Goh zeg, wat leuk dat hier mogelijkheid toe is Ik zou eigenlijk niet weten of ik dat wel zou willen op dat moment Ik denk dat ik rust en stilte om mij heen zou willen hebben tijdens de weeén en het puffen door... Ik kan beter in 'mijzelf keren' als het rustig is, dan wanneer er allerlei 'storingselementen' zich om mij heen bevinden.
Ik ben een ontzettende fan van u2... Dus ik denk dat ik mijn man maar eens ga vervelen en ook tijdens de bevalling keihard met bono mee ga galmen!!! Ook leuk voor de baby, kan ik hem/haar vanaf de eerste seconde goed m'n u2 bij m opdringen!!! haha
Ik wist niet dat dat mogelijk was om je eigen muziek mee te nemen.. Ik zou op t moment niks kunnen bedenken wat ik nou zou willen horen daar. Mijn vriend is onwijze fan van hazes dus misschien neem ik die wel mee.. hihih ik denk dat ik van die rustgevende vogeltjes muiziek helemaal gek zou worden.. haha
Volgens mijn yoga-juf heb je vooral heel veel behoefte aan rust om je heen. Sommige dingen die nu fijn lijken kun je op dat moment soms helemaal niet verdragen, zelfs aanrakingen van je man ... Het is afwachten waar je op dat moment behoefte aan hebt ! Groetjes, Nikki F
of je moet lekkere agresieve muziek meenemen zoals korn ofzo hahah is je bevalling zo achter de rug hahaah
ikben van alle 4 in stilte bevallen en als ik het me goed kan herinneren moet ik er niet aan DEEEEEEEEENKENNN om muziek of iets anders storends om me heen te hebben, ik vond t al erg als zo'n doos wilde meepuffen en ik mn ritme kwijtraakte hihi
Vind het wel leuk idee dat het kan, ik denk ook niet dat ik er behoefte aan zal hebben, maar gewoon het idee datze dat toelaten vind ik wel leuk. Gr. debby
dank voor de input.! Ik denk ook dat ik niets om me heen kan verdragen. Maar omdat ik dat niet zeker weet neem ik voor het geval dat toch maar het een en ander mee. waarschijnlijk word het klassiek. Geen zware kost maar een rustig piano concertje ofzo. Misschien ga ik wel een eigen gemaakte verzamel-cd maken... Groetjes, Cat
Ik denk dat ik wel een muziekje kan gebruiken. Bij mij gaat de tijd wel sneller als ik een muziekje opzet. Wat betreft de rest, kan ik me zo voorstellen dat ze me met rust moeten laten. Mijn man zei al, wat moet ik absoluut niet doen? Nou zei ik, niet 100x hetzelfde zeggen, geen lange verhalen vertellen (kan ik als ik moe ben al niet verdragen) en ZEKER niet meepuffen. Lijkt me echt verschrikkelijk, zo'n meepuffende man (ook al is het goed bedoeld)
ik had een cd in mijn "vluchtkoffer"zitten en die is er dus niet uitgeweest, gewoon vergeten aan te zetten omdat het zo rap ging en dan ben je met hele andere dingen bezig dan een leuk muziekje. ik heb het echt niet gemist., wel kon er eventueel een radio aan geloof ik, maar ik persoonlijk gaf meer om stilte. ik denk dat het heel persoonlijk is, maar volgens mij heb je er tijdens de bevalling geen idee van of er nou klassiek, rap, house,of juist hele rustige muziek opstaat, ik heb in ieder gaval niks gehoord, zelfs het praten van de vk niet. haha. gr. cindy