Ik weet het even echt niet meer! De twijfel om zwanger te worden is er niet, want dat wil ik heel graag alleen zit ik met mijn werk/opleiding van de politie. Daar ben ik nu een jaar mee bezig en ik moet nog drie jaar. Zwanger worden tijdens je opleiding betekent dat je je opleiding moet stop zetten en op een ander moment verder gaan, je ontvangt geen salaris en wil ik nog wel terugkomen zodra ik een kindje heb? Daarom dacht ik aan een andere baan, leuke kantoorbaan. Nu ontslag nemen bij de politie en iets anders gaan zoeken, vóórdat ik zwanger wordt. Ook omdat je bij de polite zit met onregelmatige werktijden/gevaar en ik twijfel gewoon over die hele opleiding. (ik heb een afgeronde marketing opleiding). Wat te doen?! Mijn vriend heeft een goede baan dus het is geen probleem als ik zou stoppen met werken. Maar ik wil wel graag blijven werken (maar ook bij de politie? ) ook als ik een kindje heb. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelgd! Ik denk er ook steeds anders over :x .... AAAAAAAH! x
Is altijd erg moeilijk. Momenteel ben ik ook nog aan het studeren, en voorlopig ben ik ook nog niet klaar. Werken erbij doe ik altijd via diverse uitzendbureaus. Als ik dan straks zwanger ben, weet ik dat mijn studie nog meer achter komt te liggen, en wie neemt er nou een zwangere vrouw aan? Mijn man heeft een goede baan, het geld is dus geen probleem. Maar toch die twijfel over wat je moet doen. Wij hebben besloten om toch voor een baby te gaan, zeker omdat we er geen garantie op hebben dat het daadwerkelijk lukt. Werk en studie is altijd tijdelijk en een kind voor altijd. Zodra je bent bevallen ga je misschien ook anders over het werk denken...misschien wil je wel altijd bij je kindje zijn en helemaal niet meer werken, of wil je juist werken, dan kan je altijd weer de draad oppakken. Ik denk dat je in deze situatie meer op je gevoel moet afgaan dan op rationaliteit. Succes met je keuze liefs kiki
Whaa wat een toeval, ik zit ook in dubio! Ik heb momenteel een vaste baan, maar ben niet meer helemaal gelukkig bij mijn huidige werkgever. Ik heb een hele poos niet naar een andere functie omgekeken, omdat mocht ik zwanger worden, mijn huidige baan zeer geschikt is. (mooie werktijden, in de buurt etc.) Maar aangezien wij al bijna een jaar verder zijn en een zwanger worden best een probleem blijkt te zijn, heb ik toch een paar sollicitaties de deur uit gedaan. Vrijdag heb ik een gesprek. Heel spannend, ik heb besloten mn leven niet langer meer "on hold" te zetten en gewoon door te gaan met leven... mocht ik toch zwanger worden en ik heb net een andere baan dan zien we wel verder. Succes met deze beslissing. Mona
Hoi, Ja het zelfde met mij eigenlijk ik wilde altijd graag de zorg in en toen kon ik op gesprek komen voor de opleiding tot verpleegkundige ik heb het afgezegd want ik heb al een zoontje en we willen graag een 2e en het is niet te combineren /wisselende diensten 32 uur werken je kinderen en je huis dus wij hebben er nu voor gekozen dat ik voorlopig thuis blijf.... Mn zoontje moet ik in een andere woonplaats naar school brengen en halen dus dat is al een heel gedoe heb het er graag voor over hoor maar omdan ook nog tussen door te gaan werken...en als we dan een ander hebben moeten we die weer overal onder brengen...met 1 is het wel te doen maar ja als je er twee hebt er kan dr altijd wel een ziek worden vakantie hebben of wat dan ook ...pff dit geeft een stuk minder stress maar ik kijk wel rond hoor.. Ik heb toevallig ook een vriendin die bij de politie zit en zwanger is van de 2e ...kan me voorstellen dat je niet zo makkelijk de straat meer opgaat als je eenmaal een kindje hebt ..bedoel je voelt je een stuk kwetsbaarder..
Hoi, Kan me voorstellen dat je er steeds weer anders over denkt. Ga gewoon is rondkijken wat je verder leuk zou vinden, je hebt nog even de tijd toch. Ben je al lang bezig met zwanger worden? Succes met het nemen van een beslissing. groetjes
Erg lastig. Ik zou gewoon op je gemakje verder kijken naar een andere baan waarbij kinderen wel te combineren is. Als je nu een kinderwens hebt dan is nog 3 jaar wachten voor een politiebaan wel erg lang. Ik zou er voor gaan. Misschien duurt het nog wel een tijdje en vallen de puzzelstukjes aardig in elkaar. Ik heb hetzelfde gehad ik ben nl. eigen baas en dan is zwanger worden best een probleem (eenmanszaak) Succes
Krullie, Ik snap heel goed wat je bedoelt! Maar ik zou wat je nu hebt (je baan) niet zomaar opgeven. Ja, of je vind er iets beters voor in de plaats. Je weet namelijk niet hoe lang het gaat duren eer je zwanger bent. Je hebt nog tijd genoeg om op het moment zelf, als je eenmaal zwanger bent en je kindje geboren is, een beslissing te nemen. Dan heb je tenminste nog je salaris een beetje kunnen sparen voor later en ook meer ervaring op je CV. Zo deed ik dat ook. Ik was afgestudeerd aan de universiteit en twijfelde of ik nog een extra jaar zou doen aan de lerarenopleiding. Ik wilde eigenlijk gaan werken zodat ik voor mij man een vaste verblijfsvergunning kon regelen. Ik ben toen toch begonnen met die opleiding. De verblijfsvergunning van mijn man liep na een paar maanden de opleiding gedaan te hebben af en werd niet verlengd. Ik ben gestopt met mijn opleiding en ben gaan werken. Een aantal maanden daarop zijn we naar Belgie verhuisd en heb ik daar ook weer gewerkt. De papieren zijn hier ondertussen in orde gekomen. Mijn man heeft werk gevonden. En nu volg ik sinds september de lerarenopleiding hier in Belgie! Zie je dat dingen op een ander moment weer goed komen? En als je een kindje hebt is je leven nog niet voorbij! Je kan nog studeren en werken! Groetjes Fiorentina
Bedankt voor de reacties tot nu toe! Er is bij de politie opleiding niet zoiets als zwangerschapverlof het is gewoon stoppen met je opleiding en daarna? onbekend eigenlijk! Daarom dacht ik dat het beter is om nu al iest anders te zoeken vóórdat ik zwanger ben. Maar inderdaad is het leven na een kindje niet voorbij Fiorentina! Drie jaar lang wachten met zwanger worden duurt mij te lang, ik ben nu 2 maandan gestopt met de pil en ik hoop alleen maar dat het snel gebeurd! Lydia, weet je hoe je vriendin het vindt om kinderen te krijgen en bij de politie te zitten, is ze snel weer begonnen met werken?
Krullie....ze is eigenlijk op zoek naar een wat rustiger baantje...ze heeft wel een tijd binnen gezeten naar haar verlof maar was daarna wel weer op straat nu is ze weer zwanger en volgens mij gaat ze nu de straat ook niet meer op...ze zegt je komt vanalles tegen en dan wil je gewoon geen risico lopen...en dat is wel zo zodra je moeder bent ben je gewoon een stuk kwetsbaarder want je hebt een hummeltje die van jou afhankelijk is en het kan dan zijn dat je de dingen wel ineens anders ziet dan voorheen..
Meid, je bent 21. Ga voor wat je echt graag wil. En als dat de politie is, dan kun je je kinderwens toch nog wel even uitstellen? Iig tot na je opleiding? Maar ja, het feit dat je aan het twijfelen slaat zegt misschien al wel dat de politie niet echt is wat je ziet zitten ... Zelf denk ik: het werkende leven gaat ook door als je een kind hebt. Daarin van te voren investeren is dus geen gek idee. Sterkte met beslissen!
Hallo, het komt allemaal wel in orde hoor, ik heb al 2 kids en ben bezig of net zwanger van een 3 de. Ik werk in een strafinrichting..... sta full-continu te werken en m'n man is hoofdinspecteur bij de politie , voor onze uren is het beter zo, onze kindjes moeten niet zoveel weg, het overlapt een beetje. Maar de keuze ligt bij u, wel raar dat jullie 3 jaar school hebben? bij ons belgie is dat maar 1 jaar
hai, ik werk ook bij de politie hoor..ik ben rechercheur en werk ook onregelmatig. persoonlijk vind ik de politie een hele goede werkgever, helemaal voor wat betreft kinderopvang en zo. ik heb zelf nog geen kids maar mijn collega's zijn heel tevreden, dus ga ik maar af op hun woorden. het is een beetje persoonlijke afweging..wat vind je belangrijker? als je kiest voor stante pede moederschap is de politieschool inderdaad niet geschikt. probleem is dat je officieel nog niet ben aangesteld omdat je je diploma niet hebt en dus van rechtswege de dienst verlaat. maar volgens mij verschilt dat ook weer per korps want een andere collega van mij werd ook zwanger op de opleiding en die is weer als ATP ingestroomd op een HKD functie... op zich zou ik, als ik in jouw schoenen stond, er eens over gaan denken om mijn kinderwens uit te stellen tot na het afronden van de opleiding. als je eenmaal executief bent en je diploma op zak hebt, zijn er zoveel mogelijkheden binnen de organisatie...en dan hoef je niet perse de straat op....kijk voor de gein maar eens naar de functies van rechercheurs B bij je eigen regionale infodesk. en wat te denken van doorstroom mogelijkheden naar AIVD functies....dan kom je meer in het inlichtingencircuit. het is maar suggestie hoor... uiteindelijk moet je doen wat je hart je ingeeft.. veel succes met je beslissing. Aoife
hee Aoife, het uitstellen van onze kinderwens is lastig omdat ik voor mezelf al besloten had dat ik het heel graag wil! maar aan de andere kant, wat is nog drie jaar naar school, zo voorbij en dan ben ik ook nog maar 24! bedankt voor je reactie!
ik zit eigenlijk ook met het zelfde probleem ik ben ook aan het proberen zwanger te raken en heb net een leuke baan aangenomen maar is nog niet vast en duurt 4 en half jaar eer dat je een vast contract kan krijgen. maar ik heb zo iets van wordt het niks omdat ik straks zwanger ben en bevallen ben jammer dan! maar we hbben het dan wel geprobeert. maar 1 ding is wel makkelijk ik ga 50 km van huis werken maar er is wel kinder opvang daar! groetjes lil momo
Hoi Krullie, Ik werk zelf ook bij de politie en heb de vierjarige opleiding afgerond. Ben nu een jaar klaar. Dus werk al een tijdje op de straat. Maar nu ik zwanger ben heb ik gewoon aangepast werk gekregen en dus zit ik nu bij de recherche. Je mag tijdens je zwangerschap niet de straat op door tuurlijk gevaar en ik pas mijn uniform/koppel niet meer dus zou ook niet weten hoe. Maar ook als ik ben bevallen dan heb ik eerst natuurlijk mijn zwangerschapsverlof en mocht ik daarna niet gelijk weer de straat op kunnen door watvoor reden dan ook dan kijken ze weer hoe dan. Ik ken zelf twee collega's die in de opleiding zwanger zijn geraakt en zij mochten hun opleiding tijdelijk stil zetten (tijdens verlof) en de schoolperiodes hebben ze wel gedaan alleen het normale werk niet zij kregen ook aangepast werk bij de recherche. Dus er is wel zeker iets mogelijk en het hoeft niet direct ontslag te betekenen. Ik zou er goed over nadenken voordat je de stap neemt om je opleiding te stoppen. Mocht je het werk echt niet leuk vinden dan is het wat anders maar niet om een zwangerschap je bent nog jong. Mocht je nog vragen hebben dan kan je me altijd een pb sturen. Liefs Ivan
Hoi krullie, Ik werk al 8,5 jaar bij de politie en ben nu zwanger van ons eerste kindje. Mocht je nog vragen hebben stuur mij dan even een PB-tje! Groetjes Firella
Wat ik me afvraag: Als je nu besluit te stoppen met je opleiding, wat heb je dan? Een middelbare schooldiploma? Terwijl je over drie jaar een beroepsdiploma hebt waarmee je altijd aan de slag kunt. Hm... Mag ik even een tegengeluid laten horen? Met alle respect voor de keuze die je gaat maken, ik vind de overweging "Mijn man heeft een goede baan, dus ik hoef niet per se te werken" en nogal gevaarlijke. Natuurlijk hoop je op een mooi gezinnetje en een happy end, maar stel je nou eens voor dat je man om wat voor reden dan ook zou wegvallen? Dan zul jij toch op de één of andere manier voor jezelf en voor je eventuele kind moeten zorgen. En dat wordt een stuk makkelijker als je een goede opleiding hebt afgerond. Je bent pas 21, dus ik denk dat je nog wel een paar jaar kunt wachten met moeder worden. En natuurlijk kun je ook altijd nog studeren, maar geloof maar dat dat lastiger wordt als je onverhoopt een alleenstaande moeder wordt. Terwijl je nu wel de tijd en de financiële ruimte hebt (dankzij de baan van je man) om een goede opleiding te volgen. Lijkt me toch iets om ook eens over na te denken. Belle, heeft dezelfde afweging moeten maken op haar 29e.