hoe merk je dat je vliezen breken?

Discussion in 'Zwangerschap' started by bar, Dec 12, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Secretary Pre-sales&Implementation
    Gouda
    wat ik me afvroeg, je hoort verschillende dingen over vliezen die gebroken zijn. Bij sommige kwam er maar een beetje uit en bij andere golven.
    Maar hoe weet je nou dat het je vruchtwater is dat je voelt? Want er zijn meiden die zeggen dat het net als wat afscheiding voelde wat eruit kwam.. Nou dat heb ik de laatste tijd ook wel is :oops:
    maar hoe weet je nou dat het vruchtwater is?

2. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    vruchtwater is GEEN afscheiding en lijkt er ook niet op, het voelt dan alsof je zonder het op te kunnen houden of dat je het voelt, in je broek hebt geplast, vruchtwater ruikt ook zoetig en kan vlokjes bevatten, maar zo vroeg in de zwangerschap weet ik niet of je dan al vlokjes hebt.

3. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    nee het is ook niet zo dat ik het al heb ofzo hoor.. Maar ik zat verhalen te lezen en sommige zeiden dat het net voelde of ze wat afscheiding verloren. en dat er helemaal geen golf ofzo was. En dan vraag ik me af hoe je het moet onderschijden..
    want als het bijv in je onderbroek komt kan je ook geen vlokjes ofzo onderschijden

4. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ja bij de ene is het een golf en bij de andere met druppeltjes, ik had bij de 2de en 3de bevaling een hele plens in 1 keer en bij de 4de dacht ik dat ik incontinent was geworden hihi :p het kwam toen echt met druppeltjes maar na een uurtje rondlopen kwam er alsnog een golf vruchtwater. Ik denk dat je het wel weet hoor als het zover is, je voelt het dan gewoon instinctief.

5. Niet meer actief

dat denk ik ook maisy.. Je weet het wel (instinct hè) dat er iets geknapt is daarbinnen.

Ik kreeg eerst mijn prop en 2 stappen verder was het een vloedgolf. Overigens bleef het bij mij steeds komen. Ook met de weeën perste ik er steeds een beetje uit (en het waren geen persweeën), dat vond ik wel prettig...

Goh, als ik het zo opschrijf hè, dan heb ik echt alweer zin in de bevalling!

6. Kalush

Kalush Fanatiek lid

Jan 7, 2006
    2,694
    0
    0
    Noorden v/h land
    ik verloor steeds kleine beetjes, wist eerst ook niet wat het was.. maar op een gegeven moment was mijn slip wel zo nat, dat ik er niet onderuit kon dat het écht vruchtwater was.
    Ik heb niet een echte 'plens' gehad..
    Als je denkt dat het vruchtwater is, ga even liggen en probeer dan omhoog te komen, voel je dan iets lopen, kun je ervan uit gaan dat het vruchtwater is.

Groetjes Kalush

7. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

Oct 30, 2006
    3,158
    0
    0
    Julianadorp
    Een wijs man zei ooit... ruikt het naar pies, dan is het pies ;)

ga staan, blaas op je hand en probeer het op te houden. Plas kan je op dat moment ophouden, vruchtwater niet.

Indien het dan afscheiding is, dan ruikt het zurig, vruchtwater ruikt zoetig.

8. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    Ik ging de dag van de bevalling even op de bank liggen slapen tussen de middag. Ik werd wakker van een harde knal in mijn buik en vervolgens stroomde er vruchtwater langs mijn benen. Echt heel gek.

Groetjes,
    Angel

9. angel1

angel1 Actief lid

Jul 26, 2006
    158
    0
    0
    Ik ging de dag van de bevalling even op de bank liggen slapen tussen de middag. Ik werd wakker van een harde knal in mijn buik en vervolgens stroomde er vruchtwater langs mijn benen. Echt heel gek.

Groetjes,
    Angel

10. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik heb er helemaal niets van gemerkt. Niet van het breken van de vliezen zelf en ook niet dat het uit me liep (Emme's hoofdje diende als stop). Pas nadat het hoofdje was geboren kwam er een hele golf vruchtwater uit.

Pim

11. Vera

Vera Fanatiek lid

Apr 17, 2006
    2,604
    1
    0
    Stomme vraag misschien, maar hoe doe je dat dan als het vruchtwater steeds blijft lopen. Gewoon een onderbroek aan met maandverband erin?

12. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ja of een hydrofiele washand. Dan kan de vk controleren of het idd vruchtwater is. Een maandverband absorbeert het vruchtwater nl. en een hydrofiele washand niet.

Pim

13. djezelf

djezelf Fanatiek lid

Apr 13, 2006
    2,224
    0
    0
    omg. schagen
    bij mij is de kleine nog niet ingedaald, dus moet ik gaan liggen als mijn vliezen breken...
    Maar wat nou als dat onder de douche gebeurt, of als ik net op de wc zit (waar ik de laatste tijd noagal regelmatig te vinden ben)?
    Dan voel je het toch niet....of zie ik dat verkeerd?

14. bar

bar Fanatiek lid

May 1, 2006
    2,342
    0
    0
    Gouda
    ja zo denk ik dus ook.. En moet je vruchtwater opvangen? maar straks komt er in ene vanalles uit en ben je veel te laat om het op te vangen? en dan?

15. Niet meer actief

je voelt wel een duidelijk verschil tussen plassen of vliezen die breken hoor! dat is gewoon een gevoel, bij JUliën kreeg ik eerst buikpijn waarna mijn vliezen vrij snel braken(op de wc, doordat k druk voelde) maar ik wist meteen dat het mijn vliezen waren ,,

16. stef

stef Fanatiek lid

Apr 19, 2006
    3,084
    31
    48
    Ik lag lekker op de bank en hoorde ineens ''plop'' En er knapte echt iets van binnen maar bij mijn kwam er een behoorlijk plas uit.

17. kristel

kristel Niet meer actief

Mij is verteld dat bij de 1e meestal al wat wat sijpelt, omdat het kindje dan al vaak goed is ingedaald (werkt dus als een soort stop). Bij mij was dit ook zo. De hele dag heb ik maandverband moeten dragen.

Bij een 2e of latere zwangerschap is vaak het kindje nog niet ingedaald en dan kan je inderdaad een plens verwachten.

18. Karagoz

Karagoz VIP lid

Apr 14, 2006
    7,984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selam

toen ik in het ziekenhuis lag sliep ik en ik was aan het dromen. Vroeger toen ik klein had ik vaak dromen dat ik op de wc zat en dan plaste ik ook dus ik plaste in mijn bed. Dit keer had ik weer de zelfde droom. Ik werd wakker want mijn ondergoed was nat en mijn bed. Dus ik rende naar de wc maar had was vruchtwater en ik liet het toen nog aan de arts zien en die zei het zelfde.

19. Niet meer actief

Hmm maar als het er bij de eerste met hele kleine beetjes uitkomt, hoe controleer je dan of het vruchtwater is? Ik heb sinds een paar dagen 's ochtends, dus na een hele nacht liggen dat er wat kleine 'golfjes' uitkomen en de rest van de dag bijna niks, wel veel afscheiding. Dit kan dan toch alleen maar afscheiding zijn toch, zou het anders niet de hele tijd door blijven lopen?

Share This Page