onzekerheid

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door pheline, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pheline

pheline Fanatiek lid

15 dec 2010
    1.455
    0
    0
    mijn vriend en ik waren al 9 maanden aan het proberen om zwanger te raken, afgelopen maand een lichte positieve test maar helaas werd deze alleen maar lichter en ging het een paar dagen later fout.

via de huisarts naar de gynaecoloog verwezen, daar heeft ze een aantal testen uitgezet. zo heb ik een uitstrijkje gehad, mijn vriend moest zijn zaad inleveren ik moest bloedprikken etc. nu moeten we de 25 ste terug voor alle uitslagen maar afgelopen donderdag was mijn nod en ik wilde toch even testen ookal had ik geen symptomen.

ik had meteen nadat ik er wat urine op deed een streep, kon het niet geloven. de cb test gaf aan zwanger 2-3 en de bloeduitslagen van de zwangerschapstest in het zh bevstigde dit ook.

we zijn hier echt heel erg blij mee, ik heb aan de ene kant een heel goed gevoel hierbij en voel ik dat het goed zit. maar aan de andere kant wordt ik gek van de onzekerheid. als ik loop dan verlies ik soms wat afscheiding, ik voel dit en ren dan meteen naar het toilet om te zien of ik niet bloed. zodra ik ook maar denk een krampje of iets te voelen raak ik in paniek en ga ik gauw even zitten.

is er ook maar iets wat ik hier tegen kan doen?, want ik wordt moe van mijzelf en is het normaal dat je witte afscheiding hebt als je zwanger bent?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

ik snap je onzekerheid en zorgen. Dat is wel normaal, zeker als je een poos op een zwangerschap hebt moeten wachten. Wat meer afscheiding is normaal, geen probleem. Doe een inlegkruisje in.
    Probeer jezelf te vermanen tot rust en ren niet 10 keer per dag naar de wc. Je hebt het verder niet in de hand. Probeer te vertrouwen in je eigen lijf en in je zwangerschap. Je hebt nog altijd verreweg de meeste kans dat het goed gaat!

Mirjam

Deel Deze Pagina