Wanneer ongesteld na bevalling?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by mammie1982, Aug 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

Aug 25, 2010
    1,459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo verloskundige,

Ik ben op 26-05-11 bevallen en heb ongeveer 5,5 week nagebloed. Heb vanaf dag 1 flesvoeding gegeven, maar ben nu nog steeds niet ongesteld geworden. Ik gebruik geen anti conceptie.
    Bij mijn slot gesprek bij de vlos hebben ze niet de positie van mijn baarmoeder gechecked. Is dit normaal.
    Wanneer kan ik met de pil beginnen.
    Ik moet zeggen dat ik een heel laag hb heb, 5,6 en dat mijn schildklier niet meer goed functioneerd sinds mijn bevalling. Dit komt volgens de huisarts ook door de hormonen.

Kan dit een oorzaak zijn? En is mijn menstruatie nu niet heel lang weggebleven, of is dat normaal?

Alvast bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het is wel normaal dat je ongesteldheid een poos wegblijft hoor. Je kunt het nu wel ieder moment verwachten. Het beste is om met de pil te beginnen op dag 1 van je ongesteldheid, dan is je eerste strip ook veilig. Gebruik tot die tijd condooms.
    Geen probleem dat je verloskundige je baarmoeder niet heeft gecheckt, is ook niet echt nodig eigenlijk. We doen dat eigenlijk alleen bij klachten. Door de hormonale veranderingen kan je schildklier van slag zijn ja, soms heb je er medicijnen voor nodig maar dat hangt af van je bloedwaardes en dat zal de huisarts verder bepalen.

Mirjam

Share This Page