weeen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by tascha, Apr 5, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Beste verloskundige,

Ik ben morgen 37 weken zwanger en ik heb de volgende vraag.

Op maandag 5 maart ben ik in het ziekenhuis opgenomen met weeen en 1cm ontsluiting. Dit is toen geremd met remmers en ik heb longrijpers gehad. Ik heb toen 1.5 week in het ziekenhuis gelegen. Ik heb ondanks de weeen geen verdere ontsluiting gekregen. Sterker nog, die kleine was nog niet ingedaald.
    Nu begonnen gisteren om 12.00 uur weer de weeen. Ik heb dit een hele tijd aangekeken of het niet wegging en toen 's avonds de verloskundige gebeld. Die is geweest en ik had niet meer ontsluiting gekregen en de weeen kwamen om de 7a8 minuten en dat moest meer worden. Zeker aangezien ik bijna 37 weken ben, was het geen reden om mij eerder door te sturen naar het ziekenhuis. Ik moest wel terug bellen als de weeen om de 4 minuten kwamen.
    Ik heb deze hele dag ook nog weeen gehad en vanmiddag kwamen ze dan ook een uur lang om de 4 minuten. Soms zaten er maar pauzes van 2 minuten tussen. De weeen deden erg zeer en ik had ook enorme last van mijn rug. Mijn man heeft toen weer de verloskundige gebeld en ook deze keer kwam ze kijken. Ik heb alleen nog steeds geen verdere ontsluiting en mijn baarmoeder is nog niet eens verweekt. Ook ligt de kleine nog niet ingedaald of vast. Mijn vraag is nu, of het mogelijk is dat mijn weeen niet krachtig genoeg zijn om wat te doen en of ze dat wel worden. De verloskundige heeft het over voorweeen/ indalingsweeen, alleen gebeurt er echt helemaal niks. Kan dit nog komen, of wordt het niet beter dan dit.

Sorry voor het lange verhaal en als u nog vragen heeft, hoor ik dat graag.

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi tascha,

Ik begrijp uit je verhaal dat je al regelmatige voorweeen hebt gehad en dat deze ook best gevoelig waren. Dit klinkt inderdaad als het voorwerk. De weeen moeten krachtiger worden om voor ontsluiting te kunnen zorgen. In de meeste gevallen gebeurt dit ook, maar kan het nog wel even op zich laten wachten. Misschien nog wel 3 weken. Ik begrijp het heel goed als dit je behoorlijk tegen valt. Maar begrijp ook dat lichaam pas goede weeen kan maken als zij er ook helemaal klaar voor is. Dit was het voorwerk het echte werk komt echt wel, het heeft allleen tijd nodig.
    Sterkte met je aller aller laatste loodjes. Imke

Share This Page