Vaginaal Slijm

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door WendyB, 5 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hallo,

Ik ben 9 weken zwanger en heb zo nu en dan last van vaginaal slijm.
    Vaak ik het "normaal transparant", maar soms is het ook een beetje gelig net als snot. Ik vraag me af of dit normaal is en waar het door komt.
    (ik merk ook dat aan het einde van de dag mijn witte slip een gele kleur heeft gekregen).

Tijdens de echo heb ik begrepen dat mijn baarmoeder achter mijn blaas ligt. Vaak als ik geplast heb, heb ik daarna een beetje last van kramp zo'n 5 minuten een beetje zoals menstruatiekrampen. Is dit ook normaal?

Alvast bedankt voor al het mooie werk dat jullie doen.

Groetjes Wendy.

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi wendy,

Je afscheiding veranderd in de zwangerschap door de veranderingen in je hormonen. Het kan wat meer afscheiding zijn dan je gewend bent dit is normaal en de kleur is kleurloos, wit of iets gelig. Dit is prima.

De kramp die je beschrijft kan inderdaad een tijdelijke prikkeling van je baarmoeder zijn door de volle en daarna ineens lege blaas. De blaas duwt tegen de baarmoeder en ineens is die druk weg en gaat de baarmoeder weer terug op zijn eigen plaats. Deze kramp kan geen kwaad.

Geniet van je zwangerschap! Imke

Deel Deze Pagina