Hallo meiden Ik ben vandaag 35 weken zwanger en heb wat rare klachten. De afgelopen week heb ik last van hoofdpijn en keelpijn. Deze klachten zijn er niet de hele dag, maar soms wel een paar keer per dag. Het gaat dus ook vanzelf weer weg (ik heb nog geen medicatie ingenomen, behalve op een keelpastille/dropje gezogen voor de keelpijn). De hoofdpijn zit echt in mijn voorhoofd, vlak boven mijn wenkbrauwen. De keelpijn voelt meer alsof mijn keel wat dichtgeknepen wordt, doet bv niet extra pijn bij slikken ofzo... Verder ben ik niet neusverkouden of zoiets dergelijks. Heb het ook wel warmer dan normaal (anders liep ik altijd wel al in een vest rond deze tijd, nu gewoon in T-shirt), maar heb geen korts. Wat zou het kunnen zijn? Gewoon vermoeidheid? Of zijn er zwangerschapskwaaltjes die met deze symptomen gepaard gaan en waar ik niet van weet? Alvast dank voor jullie mening!
hoi hoi, ik heb ook sinds ongeveer 2 weken last van mijn keel, eigenlijk alleen 's nachts. In eerste instantie voelde dat ook als het samenknijpen van mijn keel en dat was best een beangstigend gevoel. Ik wijd het bij mij volledig aan maagzuur dat in ligging omhoog komt en mijn keel irriteert. Nadat ik mijn ochtend hoest weggekucht heb is mijn keelpijn ook voorbij.' Dat was mijn verhaal, maar jouw keelpijn/hoofdpijn doet mij zeer sterk aan een voorhoofdholte ontsteking denken. Het slijm dat in je voorhoofdholte ophoopt vloeit weg via je neus en kan je keel inglijden, met name als je ligt. Dit kan weer hoestklachten veroorzaken. Meestal beginnen deze klachten na een verkoudheid, ben je recent verkouden geweest? Omdat je zwanger bent zijn neussprays om de boel op te klaren geen optie, je zou misschien wat kunnen stomen om de boel los te krijgen. Paracetamol tegen de pijn mag, tot 4000 gr per dag maar daar zou je niet aan toe hoeven komen. Als het nou niet over gaat zou ik gewoon ff overleggen met je huisarts. Ik ga er van uit dat je bloeddruk regelmatig gemeten wordt?
Hallo Do Nee, ik ben ook recent niet verkouden geweest, dus volgens mij is het geen voorhoofdsholteonsteking... Ik heb inderdaad ook wel last van maagzuur-oprispingen, maar de keelpijn begon bijvoorbeeld vanmiddag weer (vlak voor dat ik mijn bericht plaatste) en toen had ik geen last van oprispingen gehad. Die heb ik inderdaad ook alleen als ik lig. Mijn bloeddruk wordt inderdaad bij de verloskundige steeds gemeten en is constant 'normaal laag' voor een zwangere. Morgen weer naar de vk en dan ga ik deze klachten zeker bespreken, maar ik wilde ook eens kijken wat jullie dachten...
Hier ook last van mn keel, alsof ik knetterhard geschreeuwd heb. Hoofdpijn wisselt af, als ik het heb zijn het extreme steken, maar duren maar eventjes minuut of 5 dus neem er ook niks voor. Heel vreemd. Had ze gister maar vandaag nog niet gehad. Denk gewoon van het gekke omslaande weer, fleece vest te koud, winterjas en dan weer bloed heet hebben. Weer ff wennen aan dit herfstweer.
Hier helaas bij manlief wel de ervaring dat een voorhoofdsholteontsteking (is dat echt 1 woord?!) kan beginnen zonder een (neus-)verkoudheid. En dan duurt 't een tijd voordat de ha erachter is wat je hebt... Ik denk ook ff wennen aan het herfstweer, minder weerstand tijdens je zwangerschap...
bijholte ontstekingen ontstaan vaak na een neusverkoudheid, maar het hoeft niet per sé, zoals sportysteenbok terecht opmerkte. Nou ja, ik zou als je er gewoon veel last van hebt even na laten kijken, weet je het ook en wie weet komt er een oplossing voor