Zucht, ik heb al 2 dgn last van migraine. Gisteren begon het met een waas voor mijn ogen. Heb toen 2 PCM genomen en ben een paar uurtjes op bed gaan liggen. Daarna was het eigenlijk zo goed als over. Nu begon het 2 uur geleden weer dus weer 2 PCM en een uurtje in bed maar de waas blijft voor mijn ogen blijft, ik zie maar voor de helft en het lijkt ook niet echt minder te worden! Heeft iemand misschien tips om migraine te voorkomen?
Shit is dat he migraine! Heb er zelf ook last van! Ik kan je geen tips geven om het te voorkomen. Het is bij mij gewoon "uitzieken". Slapen slapen slapen, in een donkere kamer met een natte koude washand op m'n voorhoofd. Plus een spuug emmer naast bed Ik gebruik dan wel paracetamol 1000mg zetpillen, dan val ik wel in slaap.. Sterkte ermee!
zoek een goede neuroloog,ga aan goede medicatie en onderzoek wat je triggers zijn. Leer daarna je triggers op tijd te herkennen en voorkomen. Sterkte! ps ook belangrijk om uit te zoeken of het niet spierspanningshoofdpijn is, wordt vaak verward met migraine
Als je vaker migraine hebt zou ik bij de huisarts medicijnen ervoor vragen, er is best veel wat goed werkt. Als je niet vaker migraine hebt is de kans volgens mij klein dat het nu echt migraine is. Dan is de kans groter dat het spierspanningshoofdpijn is, het beste wat daarbij helpt is veel rusten en elke dag op tijd naar bed. En je schouders en nek los laten masseren. Dan lijkt het eerst meer pijn te doen, maar het werkt echt. Moet je wel laten doen door iemand die weet wat ie doet, gelukkig voor mij heb ik zo'n man
Heb het in de puberteit ook gehad en werd het door de ha als migraine bestempeld. Sindsdien heb ik het eigenlijk niet meer gehad, gisteren en vandaag de zelfde symptomen als toen alleen gelukkig niet zo hevig en zonder misselijk te zijn/ spugen. Ik ben vorige week en vandaag wel weer bij de osteopaat geweest voor mijn rug die muur vast en beide keren flink is los gemasseerd. Zou idd nog kunnen dat het daardoor nu ff komt. Dat hoop ik dan maar. Ga het nu iig ff in de gaten houden.
Ik heb er ook regelmatig last van. Ik moet met regelmaat eten dat helpt. Verder duik ik meteen mijn bed in zonder medicijnen en val in slaap. Als ik wakker word kan ik weer goed zien. Ik heb dan nog wel last van hoofdpijn. En ik maak de dagen er na veel spelfouten met typen.
ohh zo vervelend.. heb het zelf ook.. en dan ook slaat het op mijn ogen..neem altijd al vroeg pcm en slaapie doen,meestal als ik steeds een ''haartje'' zie trillen voor mijn oog.. vaak helpt dat wel maar als ik me te druk maak heb ik er ook sneller last van.. dus als je met dingen zit.. spreek ze uit! dat helpt echt! ik kreeg van de huisarts maxalt/rizatriptan..erg duur(56 euro voor 6 pillen geloof ik) en het hielp geen snars.. had nog steeds erge hoofdpijn ,maar was wel zo stoned als een garnaal haahha dus die gebruik ik niet meer.. altijd alleen pcm en slapen in donkere kamer.. geen tv of lezen ed.. en niet blijven rondlopen als me iets dwarszit.. hopelijk ben je er snel vanaf!
Waterijs eten helpt bij mij vaak om het sneller te laten oplossen. (naast de dingen die hier worden genoemd)
Heb gelukkig niet vaak migraine maar als ik een aanval heb is het een erge, hier in spanje kan je dan naar de eerste hulp van het medisch centrum en krijg je injectie met, volgens mij, diazepam en domperidom, tegen de misselijkheid en dat help meestal meteen. Als ik een aanval voel aankomen dan wil het ook nog wel eens helpen om wat ibuprofen of paracetemol met een héle sterke koffie/espresso achterover te slaan en heb ook hier op het forum gelezen dat er verschillende meiden baat hebben bij een red bull met paracetemol. En ook een (bruis)tablet calcium/magnesium schijnt te helpen in sommige gevallen. Maxalt hielp hier ook niet, kreeg er nog ergere hoofdpijn van.
Ik heb zo'n 2 x per jaar migraine, bibbertjes met zien, trillend beeld en uiteindelijk, voor de helft zien en kost misselijk, barstende koppijn. Toen ik zwanger was heb ik de eerste 3 maanden echt last gehad van enorme hoofdpijn aanvallen, erg vermoeiend. Mijn verloskundige adviseerde om s'ochtends meteen 2 paracetamol te nemen, en een uur of 4/5 later weer 2 etc, dan kon ik het redelijk onderdrukken. Op een gegeven moment was het gelukkig zo goed als over. Je moet eigenlijk niet wachten tot je al echt hoofdpijn hebt, want dan ben je te laat..Proberen voor te blijven. Bij mij begint het ook altijd met een bepaald vaag gevoel in mijn hoofd, dan weet ik al hoe laat het is.. Persoonlijk zou ik tijdens de zwangerschap liever niet iets anders slikken dan paracetamol
Ik neem nu idd ook niks anders dan PCM en al meteen wanneer ik maar een beetje wazig begin te zien. Heb het nu niet maar ga zo wel even met zoonlief liggen. Heb vanavond een soort van sollicitatiegesprek waar ik graag heen wil dus kan het vandaag al helemaal niet gebruiken. Misschien ter preventie ook maar weer PCM erin want mijn zicht is volgens mij nog wat vreemd.
Oei, ik zie nu pas dat dit om migraine gaat TIJDENS de zwangerschap. GEEN IBUPROFEN innemen hoor, alleen paracetemol, en Red Bull lijkt me ook niet zo´n goed idee.... Ik dacht dat het over migraine ging in het algemeen....excuses!
Er is een onderzoek geweest bij mensen met migraine met aura's en verlammings verschijnselen . het bleek dat de groep mensen die dagelijks 600mg magnesium innamen ( gewoon te koop bij apotheek/drogist) aanzienelijk minder aanvallen kregen, en die ze wel kregen waren veel minder heftig. ik moet zeggen ik neem het niet dagelijk want heb bijna geen aanvallen meer, maar als ik een aanval heb neem ik 100mg magnesium, 2paracetamol en een blikje coca cola (vanwege de caffeine, werkt op je bloedvaten) en dan ben ik 's avonds vaak weer hersteld ( als ik dit niet doe, lig ik 2-3 dagen plat
Helemaal eens!! Had het 3 à 4 dagen per week dus (al jaren) dagelijks lichte onderhoudsmediceinen (afbouwen lukt niet, als ik op de helft ben meteen weer 3x per week helaas) en immigrant injecties voor als er toch een aanval komt. Mag tijdens zwangerschap allebei (liever niet maar kan geen kwaad), alleen niet met borstvoeding. Als het zeer incidenteel is, 1000 mg paracetamol (3x p dag) met eventueel domperidom tegen misselijkheid (als dat laatste mag tijdens zwangerschap). Mijn ervaring is dat huisartsen maar een beetje aanmodderen zonder echt te weten wat ze doen. Volgen alleen standaard lijstje met beginnen met paracetamol, daarna combi met domperidom, daarna maxalt, etc. Werkt niet. Goede neuroloog weet het exact!
Ik heb normaal gesproken elke menstruatie periode kans op migraine, moet me dan rustig houden en bepaalde dingen niet eten (chocolade). Heb dus meteen aan HA gevraagd wat ik mag slikken als ik zwanger ben, nou alleen maar PCM was toen het antwoord... Dus hoop echt dat het voorlopig weg blijft want dat helpt vaak niet... Ik kreeg laatst ook de gekke tip om koffie met veel citroensap eens te proberen. Lijkt me hel vies, maar ja is het proberen waard! Beter als chemische rotzooi! Sterkte!!!