Twijfel wel/niet 3D echo

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mappel, 20 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mappel

mappel Niet meer actief

Hoi hoi,

Wij hebben een 3D echo cadeau gekregen, nou zou je denken, wat leuk!!! Maar eigenlijk zijn we er niet zo heel blij mee, tenminste, in eerste instantie.

Waarom niet? Je ziet al helemaal hoe volmaakt je kindje is en ik wil die verrassing tot op het laatst bewaren, ik wil niet nu al zien hoe ons kindje er uit ziet, op wie het lijkt enzo...

Nou sprak ik van de week iemand, die heeft het bij haar eerste ook niet gedaan, maar bij haar 2e en 3e wel. Ze zegt; mijn oudste vraagt steeds waarom er van hem geen beeldmateriaal is, hij is heel nieuwsgierig hoe hij er in de buik uit zag, veel bewegende beelden enzo...

Het zou best kunnen zijn dat we het met een 2e of een 3e kindje wel doen, uit nieuwsgierigheid..

Dus nu twijfelen we. Eigenlijk wilden we het eerst niet, maar ik wil niet later een schuld gevoel hebben. Nu kan het nog, ik kan het nooit meer over doen!

2. life

life Niet meer actief

kan je het niet laten doen en dan niet kijken?
    zodat je later alsnog de beelden hebt, maar het gewoon niet kijkt, en bij de echo niet kijken?

3. Jeszjuh

Jeszjuh Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.253
    13
    38
    Hey,

Ik zou het echt doen hoor. Het is zo bijzonder om te zien. En aan de beelden wil niet zeggen dat je kan zien op wie die lijkt,,,als ik foto's zie vind ik ze allemaal hetzelfde haha. Ik ga m doen voor geslachtsbepaling...

4. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Het is prachtig om te zien. Daarnaast is het zien van je kindje in real life met niets te vergelijken, dus dat moment wordt echt niet 'verpest' door een 3d echo!

5. Babbona

Babbona Actief lid

20 mrt 2013
    488
    0
    16
    Ik ga volgende week al voor de 2de 3D echo en het is echt heel bijzonder. Zo mooi om nu al een glimp te kunnen opvangen van je ongeboren kindje, vooral voor mijn man, die maakt toch al zo weinig mee van de zwangerschap dus dit vond hij heel bijzonder. Ik heb de vorige beelden ook aan mijn opa laten zien en hij vond het helemaal geweldig, de foto heeft heel het dorp al gezien volgens mij :D.

Iedereen persoonlijk natuurlijk maar ik zou het niet meer kunnen missen!

6. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Je ziet misschien wel hoe het kindje er op dat moment uit ziet, maar uiteindelijk vond ik mijn zoontje er niet echt op lijken na de geboorte. Ze kunnen nog zoveel veranderen in 12 weken tijd, ze worden ook boller enzo. Ik vond het wel een hele mooie echo omdat het wel heel bijzonder is hoe zo'n kindje leeft in jouw buik... Je kunt de 'gewoontes' al een beetje zien en misschien straks herkennen als hij/zij uit je buik is.

7. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik vond het niet zo speciaal eerlijk gezegd. Niet speciaal genoeg voor de prijs. Bij T tijdens een liggingsecho is het 3d apparaat even uitgeprobeerd en dat was wel bijzonder omdat het een verrassing was en omdat zn hoofdje heel mooi zichtbaar was. Bij M dus wel een echte gedaan en ik vond het soms eerder monsterlijk dan lieflijk ;)

8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Wij hebben t gedaan bij 26 weken. Wilde juist het gezichtje goed zien. Niet om te zien op wie t lijkt want dat zie je er echt niet vanaf. Vond het wel mooi ons kindje al zo af te zien, maakte nieuwsgierigheid naar hoe het straks zal zijn groter.
    Wij weten ook niet of t jongetje of meisje is, maar ook dat was makkelijk te omzeilen.

9. muntje

muntje Bekend lid

2 aug 2012
    883
    0
    16
    Wij twijfelen ook, maar we kunnen het gewoon van de verzekering krijgen..
    Maar mij man vind het er eng uitzien..

En wat ik me afvraag, kun je aan zo'n koppie niet zien of t een jongen of meisje is?
    Konden jullie dat zien..?

10. Soit

Soit Niet meer actief

Ik heb het ook bij alle 3 niet gedaan. Voelde de behoefte ook niet zo erg, gewone 2 D echo's en weten dat het goed gaat vind ik genoeg. Zoals je zegt, de grote verassing hoe je kindje er uit ziet is toch als het geboren word... Daarbij vond ik het ook ontzettend duur. Denk dat ik het deze zwangerschap ook niet ga doen, maar kan nog veranderen natuurlijk :)

11. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Nee ik heb aan het gezichtje echt niet kunnen zien of het een meisje of jongetje is. Vind het vooral bijzonder ons kindje beter te zien, wat echter dan 2d. Maar nog steeds geen idee of er een zoon of dochter krijgen.

12. jipje

jipje Fanatiek lid

9 feb 2011
    1.452
    96
    48
    Wij hebben ook een 3d echo laten doen met 26 weken.. ik vond het echt heel mooi! En je kan er idd nog niet uithalen op wie je kindje lijkt.. Toen mijn dochtertje eenmaal was geboren zag je wel vergelijkingen maar ik had van de 3d foto's nooit kunnen zien dat ze er zo uit ging zien.. gewoon doen dus :)

13. firefly

firefly Fanatiek lid

29 jan 2010
    1.845
    1
    38
    Ik zou het ook doen! Bij mijn dochter heb ik dat niet laten doen en zoveel spijt van..

14. Zonnig25

Zonnig25 Actief lid

13 mrt 2013
    294
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had t niet willen missen!!.. vind het echt heel bijzonder!!

15. biancs

biancs Fanatiek lid

12 dec 2011
    1.197
    0
    0
    wij hebben het wel gedaan. Meer ook vanwege het feit dat ik anders alleen een echo had met 20 en dan weer pas met 36 weken. Ik vond het echt prachtig om te zien en we hebben er van genoten. Het is dat we weten dat we een meisje krijgen, maar ze heeft vooral het gezichtje in beeld gebracht. ze heeft eerst met 2d gekeken naar de ligging en daarna de 3d aangezet bij het hoofdje. Echt ontzettend leuk om te zien welke kenmerken ze van wie heeft. Want dat was wel heel duidelijk :). In 2d kon ik met 20wkn haar vorm van de neus en bovenlip al heel goed zien, en in 3d zag het er toch weer wat anders uit. Inmiddels zijn we 11 weken verder en ben ik evengoed ontzettend nieuwsgierig naar haar hoe dat ze er inmiddels uitziet.

16. 3vlinders

3vlinders Fanatiek lid

23 aug 2011
    1.783
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben het wel gedaan bij onze eerste, het is mooi en bijzonder om te zien:) of idd laten doen en dan niet kijken;)

17. k84

k84 Actief lid

1 nov 2012
    242
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij hebben besloten om het niet te doen. Vonden het voldoende om te weten dat alles in orde was middels de andere echo's en waren ook wat bang al teveel te zien. Willen het graag als verrassing houden voor straks. Vriendlief vond het echter ook eng uit zien de beelden die hij vond op internet en wilde sowieso dus liever wachten. Ik had wel met iemand anders kunnen gaan, maar ga ook voor de verrassing. Mogelijk dat het inderdaad heel anders is dan na de bevalling, maar de behoefte was er bij ons niet zo.

Vond het wel een goed idee om hem misschien te laten maken zonder te kijken als je zo erg twijfelt. Kun je hem na de bevalling altijd nog bekijken en heb je geen verschil met eventueel een tweede kind. Zeker als je het toch al kado hebt gekregen :)

Succes met de keuze!

18. pixiehollow

pixiehollow Bekend lid

12 jun 2009
    909
    15
    18
    huishoudhulp en student dierenartsassistent
    Lummen/Belgie
    Wij gaan volgende week voor een 3D echo, maar eigenlijk meer om te weten wat het geslacht is. Anders moeten we wachten tot de 20 weken echo en dat duurt me te lang.
    Bij de eerste hebben we het niet gedaan, heb er ook geen spijt van.

19. Lukkiemie

Lukkiemie Lid

13 mei 2013
    98
    0
    0
    Verpleegkundige, lactatiekundige
    Noord-Holland
    @ Pixiehollow
    Oei, vind je een 3D echo bij 15 wkn niet zonde van je geld? Vaak kun je bij een echocentrum ook gewoon een 2D geslachtsbepaling krijgen. Scheelt zo 50 euro!

Wij hebben bij onze eerste twee kids ook een 3D echo gedaan, en deze keer staat er ook weer een gepland voor komende week. Je ziet al best wel een hoop, maar pas na de geboorte kun je echt zien hoe je kind eruit ziet. Ik vond mijn kind er bij geboorte overigens echt totaal anders uit zien dan op die echo. Pas toen de bolle toetjes verdwenen toen ze een jaar of anderhalf waren begonnen ze weer een beetje op het echobeeld te lijken.

20. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Bij de eerste gedaan, konden het geslacht echt niet zien aan gezichtje. Enorm van genoten, bovendien ook veel uitleg over organen, hartje etc.
    Nu gaan we er weer één laten maken..

Deel Deze Pagina