Dit is ons derde kindje en bij deze heb ik de placenta voor liggen, bij me de andere 2 niet. Nu heb ik ergens voorbij zien komen, hier op t forum, dat wanneer de placenta voor ligt kindjes vaker in stuit liggen. Ik heb 2 gewone, vlotte, bevallingen gehad en zie nu ineens heel erg op tegen een eventuele keizersnede. Heb me trouwens de hele zwangerschap nog nergens druk om gemaakt en alles verloopt ook prima. Tot nu ik dit dus eenmaal gelezen en ik merk dat ik me nu druk ga zitten maken.
Ik heb twee keer de placenta aan de voorkant gehad, nooit iets gehoord over grotere kans op stuitligging en beide keren lagen ze ook prima met hun hoofdje naar beneden.
Hier wel placenta voor en een stuitligging. Het is alsof ik het zelf geschreven heb. Ik ben dus ook bang voor een eventuele keizersnede. Ik weet dat ze nog de tijd en ruimte heeft om te draaien maar ik heb er een hard hoofd in
een vriendin van mij had de placenta voor en de kleine lag lange tijd in stuit, uiteindelijk toch nog goed gedraaid dus geen keizersnede oid
Hier ook de placenta voor liggen en de baby ligt met zijn hoofdje naar beneden. Nu weet ik dat hij met mijn aantal weken zwangerschap nog kan draaien maar door mn zwangerschapsdiabetes loopt hij 4 weken voor op groei, dus denk ik wel en hoop ik dat hij zo blijft liggen.
Ik had bij de vorige 2 de placenta voor en beide hebben altijd goed gelegen. Ook 2x een vlotte bevalling.
Vorige zwangerschap placenta voor en stuitbevalling gehad. Nu weer placenta voor en regelmatig stuitligging, of dwarsligging.
hier ook placenta voor (wel heel hoog gelukkig) maar ligt gelukkig al sinds week 26 muurvast met het koppie naar beneden *ben erg klein en er is geen ruimte meer sinds al die tijd om te draaien...
Placenta aan de buikkant is nie hetzelfde als een voorliggende placenta. Met voorliggende placenta wordt vaak bedoeld dat de placenta (deels) over de uitgang van de baarmoeder ligt. Als dit zo is, is de kans op een stuitligging idd groter. Zou de verwarring daar door kunnen komen? Dat je gelezen hebt over een voorliggende placenta, ipv een placenta aan de voorkant (buikkant)?
Bij mij lag de placenta aan de achterkant en lag mijn kindje in stuit. Ik heb overigens geen keizersnede gehad, een natuurlijke bevalling is (onder bepaalde voorwaarden) bij een stuitligging gewoon goed mogelijk. Wil je dat? Kies dan voor een ziekenhuis/gynaecoloog die daar ervaring mee heeft. Oh en laat je in geval van twijfel goed voorlichten, er is veel info te krijgen via gynaecoloog en op internet.
Drie keer placenta achter en drie keer een dwarsligger tot einde zwangerschap. Met 38 weken pas gedraaid en geboren.
Hier ook 1 keer de placenta voor gehad en mijn meisje lag al snel met haar hoofd omlaag. Ik denk dat het echt toeval was geweest als ze in een stuit had gelegen. Typisch weer zoiets van dit forum waar vrouwen elkaar onzeker mee maken 😉
Hier de placenta voor en baby ligt alleen maar dwars of stuit. Keizersnede staat gepland. (Nu 36 weken zwanger)