hallo, Ik ben vandaag bij vk geweest en toen kreeg ik te horen dat ik mijn urine op kweek moet laten zetten ivm een bacterie. Ik heb namelijk deze zwangerschap 5x blaasonsteking gehad. Zij zei dat er een bacterie is die er voor zorgt dat de blaasontsteking steeds terug komt en als ik dit heb dan moet ik bevallen in het ziekenhuis aan een infuus met antibiotica. Wie o wie weet welke bacterie dat is, want ik kan me de naam niet meer herinneren. Dan kan ik even googlen wat het precies in houdt. En wie heeft dit ook gehad en kan me een beetje geruststellen?
Zou het misschien strepto kokken kunnen zijn?! Ik had deze bacterie in mn derde zwangerschap waardoor ik meerdere malen zeer heftige blaasontsteking had wat op een nierbekkenontseking uit liep en na een kweek werd me verteld van deze bacterie.
mijn vorige zwangerschap had ik iedere maand een a twee keer per maaand blaasontsteking kreeg hier gewoon iedere keer antibiotica voor tijdens de bevalling had ik gelukkig geen blaasontsteking succes ermee want het is erg vervelend
Er is verder weinig gedaan ik weet alleen dat het invloed heeft op een baby als het te vroeg geboren wordt of dat je langdurig gebroken vliezen hebt. Deze zwangerschap is er ook een kweek afgenomen ik ben nog steeds draagster maar de bacterie zit niet in de urine. Verder weet ik er eigenlijk ook niet zoveel van alleen dat als het nodig is er een infuus met antibiotica wordt aangelegd, zoals jij al zei.
nou heb vanmorgen na de tweede kuur in 3 weken weer mijn urine laten nakijken en ja nog steeds blaasontsteking! Dus de antibiotica doet niks. Ze gaan het nu op kweek zetten en moet nu 5 dagen wachen op de uitslag. Hopelijk blijft de baby nog even zitten tot we zeker weten dat dit het niet is. Vindt het toch wel eng, heb even op internet gekeken en er zijn toch wel risico's voor het kind.
Ik heb het zelfde bacterie het gaat idd om de streptokokken bacterie....als ik ga bevallen moet ik een infuus met antibiotica. Ik heb vrijdag weer een afspraak bij de gyn dan zal ik alles er even over gaan navragen. Ik heb ook het 1 en ander gelezen maar daar ben ik niet teveel bij na gaan denken anders wordt je echt gek! Ik wacht vrijdag mijn gyn wel af en dan hoor ik van hem wel meer.
zou je mij kunnen laten weten wat hij er over zegt? Ik probeer me ook niet tevel druk te maken over wat er op internet staat. Anders word ik echt gek ja.
1 op de 5 vrouwen is draagster van de Groep B streptococcen maar hij hoeft niet actief te zijn tijdens de bevalling. Bij de meeste vk praktijken is het protocol om je te laten testen op deze bacterie wanneer je vaker dan 3 keer een blaasontsteking hebt gehad tijdens de zwangerschap. Test wordt meestal met 36 weken afgenomen omdat de kans van aantoonbaarheid dan het grootst schijnt te zijn. Bij mij is de test gedaan d.m.v. een vaginale uitstrijk, maar urinetest is ook mogelijk dacht ik. Als je drager bent zul je tijdens de bevalling een infuus met antibiotica krijgen en je kindje zal extra worden gecontroleerd..
je word er idd niet vrolijk van wat je allemaal leest op het internet. A.s. dinsdag moet ik naar de gynaecoloog en zal ook eens even vragen hoe het allemaal zit. Ik zal voor je duimen babytje dat de baby nog even blijft zitten en dat je urine geen bacterie bevat.
Ja dat doe ik! Ik heb er verder niet meer bij stil gestaan wil eerst wel even weten wat mijn gyn er van zegt allemaal....
Even dit topic uppen hoor. Heb gisteren zelf ook te horen gekregen dat ik streptokokken bij me draag. Kan er helemaal niet van slapen nu.. Teveel enge verhalen gelezen, bah bah bah. Vlgs de gyn krijg ik straks tijdens de bevalling een kuur met AB via infuus en heeft het geen zin om nu al te behandelen.. Hopelijk krijgt de beeb er geen last van.. Vind het maar niks..
Hey meid, Ik maakte me eerst ook heel erg druk hoor omdat je gewoon teveel van die enge dingen leest. In je zwangerschap kan het ABSOLUUT geen kwaad voor de beeb, alleen tijdens de bevalling wordt je goed in de gaten gehouden en krijg je idd AB via infuus ze zijn erop tijd meid en dat is wel een geluk want nu weten ze het en kunnen ze je meteen bij de bevalling een infuus geven dat is wel een prettig idee. Mijn gyn heeft mij ook gezegd dat als je dan aan het infuus zit de AB door het bloed stroomt en zo ook bij de beeb(s) komt ik hoefde me verder geen zorgen te maken en ik doe dat nu ook maar niet meer. Je wordt nu wel in de gaten gehouden meid en wees daar maar gerust op. ik ben soms ook nog wel onzeker hoor maar denk verder niet teveel meer na over de erge dingen die komen ook in de regel vaker voor als ze er later bij zijn of helemaal niet hebben ontdekt. ALs er wat is of je iets kwijt wilt pb je me maar hoor