Borstvoeding getracht te geven nog geen 12 uur later was het qua pijn voor mij al niet meer te harden. Ze lag goed aangelegd zelfde probleem had ik ook bij mijn eerste. Het voelde alsof er naalden door mijn borsten werden gezogen. Heb een hele hoge pijngrens dus daar lag het niet aan. Hoe kan dit? Gewoon te gevoelige borsten? Heb ook moeten overstappen naar fles
Heel vervelend. Wat er mis is gegaan is lastig te zeggen. Het kan aan zoveel dingen liggen. Hoe is je bevalling gegaan, hoe kwam je kindje daaruit. Als het lang heeft geduurd, of je kindje is bijvoorbeeld met de vacuum geboren, dan kun je je voorstellen dat het een andere start maakt dan kindjes die ongestoord vlot geboren kunnen worden. Dan begin je dus al met een achterstand. Dan: hoe zijn je tepels, je borsten. Gevoelig, last van huid, al eerder gevoed of eerste keer. Heb je ooit operaties of ander trauma aan de borst gehad: ben je ooit gevallen op je stuur bijvoorbeeld met fietsen, boxen, turnen en verkeerd terecht komen. Het kan invloed hebben. Hoe hapt je kindje aan? Hoe is mondmotoriek. Hoe gebruikt je kindje de tong en hoe flexibel is het daarin. vervelend voor jullie dat het niet te doen bleek. Mocht je nog eens zwanger raken en graag borstvoeding willen geven, praat dan eens voor je bevalling met een lactatiekundige. Misschien valt het kwartje dan en weet je waar je aandachtspunten liggen. Met de juiste begeleiding kun je misschien verder komen. Geen garanties, maar vaak wel antwoorden! Geniet van je gezin!