In de gebruiksaanwijzing van een zwangerschapstest staat dat je nooit een resultaat moet aflezen na 10 minuten. waarom is dit eigenlijk?
Ik dacht vanwege het indrogen van het lijntje. Dan kan er een nep lijntje ontstaan. Weet niet of ik het zo goed zeg hoor...
dat had ik dus net. Ben al 7 dagen overtijd, steeds negatieve test, net weer gedaan, maar na enkele minuten geen lijntje, nouja je denkt steeds een lijntje te zien maar dat is puur schaduw. Net toch ff uit de prullenbak gehaald en nu staat er ineens een supervaag lijntje. Raar, maar destemeer frustrerend!
Inderdaad: indrooglijntjes! Echt niet later uit de bak vissen en stiekem kijken hoor...heb je niks aan.
Anders moet je eens een test van predictor nemen. Ik had de eerste keer ook die van clearblue met de lijntjes... kon er geen duidelijk antwoord uit halen. Met die van predictor is het: Een roze stip, of niet. Ik vind deze veel duidelijker.
Ik had bij mijn eerste test (nog voor nod) een duidelijke tweede streep binnen een minuut, die na een uur weer weg trok en haast niet meer te zien was. Misschien ook daarom?
helaas negatief... Balen uiteraard. ga er ook gewoon van uit dat mijn cyclus in de war is omdat het pas mijn 2e ronde was.
Ik heb m'n twee testjes laatst nog es bekeken: eentje staat de streep er nog dik op, maar bij de andere istie weg! Nouja, als ik nu naar m'n buik kijk, heb ik genoeg bewijs
Ik wilde ook graag mijn test bewaren en in een fotoalbum kleven ofzo. Maar hier was het lijntje na een weekje ook weg
met de testen van predictor schijn je dat niet te hebben, die zijn ook speciaal gemaakt zodat je ze kunt slopen en je het in een album kunt plakken
Je hebt hier nu natuurlijk niets meer aan, maar bij sommige testjes kun je wat kleurloze nagellak over de lijntjes heen doen. Dan blijft-ie mooi staan en kun je er nog jaren naar kijken, in het babyalbum.
Haarlak schijnt ook te helpen heb ik wel eens gehoord. Heb er zelf nog geen ervaring mee want ik ben zo regelmatig dat de test al ruim 5 maanden in de kast klaarligt (regelmatigheid heeft dus ook een (klein) nadeel, wil ook zo graag eens testen.)
Ik heb drie predictortesten gedaan (die nieuwe, die je zou moeten kunnen bewaren), die trouwens tegenwoordig weer met een streepje zijn ipv een stip, maar bij de test die ik als eerste gedaan heb, is de lijn inmiddels al helemaal verdwenen . Hij vervaagt dus toch iets (hoewel het ook wel een heel vaag lijntje was: bij die andere twee zijn ze ook nog wel te zijn). Maar anyway... De predictortest mag je tot een half uur aflezen. De eerste keer was er bij mij ook pas na een kwartier wat te zien, terwijl ik toch echt heel erg zwanger was en ook gewacht had tot ruim over de dag dat ik ongesteld had moeten worden.