Hallo, Ik ben Mynou en ben 40 weken zwanger van mijn tweede kindje. Ik heb sinds een dag of drie eigenlijk de gehele dag last van pijnlijke harde buiken en steken in mijn vagina (vooral als ik ga staan of lopen). Verder voel ik mij goed (bloeddruk oke en vorige week nog urine gecontroleerd en geen blaastonsteking) Vooral de steken doen af en toe zo'n pijn dat ik even niet meer weet waar ik het moet zoeken. Ik weet dat steken onderin kunnen duiden op indalen van de baby. Echter, hij is al een aantal weken volledig ingedaald. Ik herken de pijn niet als weeën er zit niet echt een dudielijk begin en eind aan de pijn en omdat dit mijn tweede zwangerschap is en ik dit niet herken twijfel ik of ik de verloskundige hiervoor moet bellen of dat dit normaal is aan het einde van een zwangerschap. Wat denken jullie hiervan? Alvast bedankt! Groet, Mynou
Hoi Mynou, hoe meer kindjes je hebt, hoe meer van dit soort klachten ontstaan aan het eind van de zwangerschap. je kindje zit met het hoofdje lekker te wringen in je bekken en je lichaam heeft het nu wat zwaarder dan de vorige keer. de druk op je bekken geeft nu meer stekende pijn, wat soms wel helemaal naar je been kan uitstralen of er zo ineens inschieten dat je direct van houding moet veranderen. Het zijn dus laatste loodjes pijnen en niet iets om direct de vk voor te bellen. Wissel beweging en rust goed af en maak niet te ingewikkelde bewegingen voor je bekken. Houdt het stabiel. Nog even joh, je bent er bijna! Groetjes Brigitte