Hoe ga je trouwens voeden? Met een cupje of fingerfeeding? Ik zou je de fles af willen raden. Dan kan je baby zuigverwarring krijgen.
wel met de fles. Hij heeft ook al een speen sinds 2 dagen en die verwarring heeft ie niet omdat hij eigenlijk vanaf begin af aan al heel goed drinkt daar ben ik niet bang voor daarnaast probeer ik hem vanavond nog eens de borst te geven. Volgens de LD kon ik gewoon de fles geven fingerfeeding met deze hoeveelheden is ook niet wat zei ze
Ik heb het anders gedaan, wel soort van fingerfeeding. Normaal gesproken geef je fingerfeeding met behulp van je vinger en een spuitje melk, ik gaf mijn afgekolfde melk met een borstvoedingshulpset die ik met tape op mijn vinger plaakte. Dat is een flesje met twee slangetjes, de slangetjes plak je dan dus op je vinger. Het voordeel hiervan is dat je kindje alleen melk krijgt als hij zuigt, en niet constant zoals bij de fles. Mocht je langer moeten kolven zou ik je toch willen aanraden om hier eens naar te kijken. Het is mij op deze manier na 3 weken fulltime kolven toch nog gelukt om haar weer aan de borst te krijgen namelijk. Hoe gaat het aanleggen nu? Heel veel succes in ieder geval, hoop dat de pijn snel minder wordt!
heb je dat van je lk gehoord Paprika? Als ik eraan denk, word ik zo boos dat de lk waar ik geweest ben helemaal niet over een bhs gepraat heeft, of fingerfeeding, of cupje. Terwijl ik voor haar neus de fles heb gegeven. En op dat moment was ik te moe en te gestresst van alles om zelf te bedenken dat het een mogelijkheid was... Het enige wat ik op dat moment wilde was dat hij melk binnenkreeg en weer ging plassen en weer levendig werd. (Ik ben bezig om een brief erover te schrijven maar het lukt nog niet zo...)
Yep, van een lactatiekundige. Echt een geweldig mens, en ben haar zoals je wel kunt begrijpen erg dankbaar! Alhoewel zelfs zij op een gegeven moment voorzichtig opperde of het toch niet een goed idee zou zijn om over te gaan op kunstvoeding Ben in ieder geval blij dat we het zo gedaan hebben, en dat het allemaal goed is gekomen! En dat alweer 10 maanden vandaag! Kan me echter heel goed voorstellen dat jij er zelf niet aan gedacht hebt hoor stranger, jij zat dan ook in een heel andere situatie. Lieve had wel koorts en plaste nauwelijks en had duidelijk honger, maar geen enge taferelen zoals bij jou. Vind dat je het gezien alles wat jullie overkomen is in die eerste periode nog geweldig gedaan hebt!
Heb net weer even geprobeerd live te voeden maar dan met behulp van een tepelhoedje.. dat doet echt een stuk minder pijn zeg! Merkte wel dat hij even gefrustreerd was dat de melk niet zo snel kwam als uit de fles maar hij zette door. Heb het maar 5 minuutjes gedaan om niet meteen de tepel weer helemaal kapot te laten gaan( nog steeds flinke kloven namelijk) maar de tranen sprongen in mijn ogen wat is het toch heerlijk om hem gewoon zelf aan de borst te hebben.. ik hoop volgende week weer helemaal live te kunnen voeden..
Die speen en die fles zouden wel een heel goed de oorzaak van je kloven kunnen zijn. Met een fles en speen worden ze voor in de mond geprikkeld om te zuigen. Als ze dat eenmaal gewend zijn (bijvoorbeeld doordat ze vaak een speentje tussendoor krijgen) en op je tepel uitproberen, dan heb je dus meteen kloven. Er is onder de lactatiekundigen inderdaad een beweging die volhoudt dat een fles best kan, bijvoorbeeld i.v.m. hoeveelheden, maar de ervaring binnen de borstvoedingsorganisaties is dat zuigverwarring wel degelijk een probleem is. Met vingervoeding is de kans op verdere zuigverwarring (en dus kloven) veel kleiner. Maar doe het dan wel goed! Niet met je pink, maar met je vinger of duim en DIEP in het mondje, tot je het zachte deel van het gehemelte voelt. Heeft de lactatiekundige je nog uitgelegd hoe je therapeutisch (dus borstvoedingsvriendelijk) een fles aanbiedt?
He lieve Berna wat vervelend toch dat je nog zo'n pijn hebt! Heb je al iemand mee laten kijken en tips gekregen voor het aanleggen? Kijk anders hier even: http://www.borstvoedingsforum.nl/viewto ... +aanleggen Laat je niet afschrikken omdat het hier lijkt te gaan over aanleggen bij een zwaardere baby, als je even verder kijkt zie je plaatjes over goed aanleggen en er staan een hoop tips in. Lees het echt even door, ik denk dat je er veel aan zal hebben! Er staan ook links naar filmpjes over aanleggen op. Ik heb zelf goed leren aanleggen door de houding die op het plaatje cross-cradle heet, dat doe ik eigenlijk nu nog vaak Echt even lezen hoor! En ik hoop ook zo dat je je kleintje straks weer lekker fulltime aan de borst kan hebben! Knuffel van Claudia.
ik had al kloven voor hij uberhaupt een speen heeft gehad en de fles is pas sinds gisteren voor het eerst... De lactatiekundige komt zondag langs om goed uitleg te geven over het aanleggen. opzich gaat aanleggen goed maar ze dacht dat ik misschien nog wel nóg dieper moest aanleggen...
Net weer even met tepelhoedje gevoed ( 10 min rest flesje) en het is het aazuigen weer wat gevoelig is maar lang niet meer zo pijnlijk als een paar dagen geleden. Ik ga dit dus toch weer iets proberen op te bouwen. De LK belt me sowieso morgen en komt ook sowieso langs zondag. Ik ben ook wel benieuwd wat ze zegt. Ben wel blij dat ik gebeld heb, want van de week dacht ik bijna ik ga over op KV maar nu ik Jesse een paar dagen met de fles heb gevoed mis is het contact aan de borst zo. Die lieve blauwe ogen die je aankijken...
Stoer van je dat je volhoudt! De eerst week was het bij mij ook het meest gevoelig, het aanzuigen van de tepel inderdaad. Ik heb nog regelmatig de ademhalingstechnieken van de bevalling toegepast! Maar het gaat echt over, als het maar niet de hele voeding pijn blijft doen. Goed van je dat je de lk hebt gebeld! Wat bij mij de eerste week trouwens ook hielp als mijn borsten als het ware te vol waren, zodat de tepel wat naar binnen zat... eerst een beetje afkolven met de hand (het liefste waar de hardere plekken toen nog zaten) en dan komt de tepel vanzelf wat naar voren. Nu, een paar weken verder, kan mijn zoontje ook een wat meer ingetrokken tepel goed zelf snel happen. Wat volgens mij tegen tepelkloven nog het beste helpt is om ze direct na de voeding in te smeren met wat van je eigen moedermelk; dat schijnt namelijk erg ontstekingsremmend te werken! Bepanthen gebruikte ik dan alleen als ik uit de douche kwam. Hopelijk heb je nog wat aan deze losse tips. Veel succes!
vandaag 1 hele voeding met tepelhoed gedaan en dat ging goed gelukkig al schuift hij hem nog wel eens heen en weer in zijn mondje dus daar moet ik even opletten. Probeer nu vandaag beetje half half te doen met live voeden en kolven. Want wat een klus is dat kolven zeg, zeker ;s nachts dan is gewoon BV toch makkelijker. Petje af voor meiden die fulltime kolven dat zou ik niet trekken
Net is de LK geweest en ze heeft meegekeken. Ik heb gevoed met tepelhoedje. Omdat ik echt meer dan genoeg melk heb wat er zo uitstroomt voorzag zij geen problemen om met tepelhoedje te voeden. Jesse heeft een verkort tongriempje maar aangezien voeden met hoedje geen pijn doet, zijn vader precies hetzelfde heeft en er nooit last van heeft gehad in zijn leven vinden wij het niet nodig hem hier aan te helpen. Ik ga nu weer volledig live voeden. KLoven zijn nog niet helemaal geheeld maar dat gaat ook steeds beter de LK vond ze er ook niet verontrustend uitzien. Al met al weer een stuk blijere mama !
Korte tongriem bij je kind en kloven bij jou? Dan zou ik echt dat riempje meteen laten klieven! Want voor je kind is het drinken daardoor een stuk lastiger en doordat hij niet goed kan happen BLIJF je steeds met kloven zitten. Op borstvoeding.com kun je veel lezen over korte tongriempjes: http://www.borstvoeding.com/kindjeaande ... _idee.html
Tja ik ben altijd van het niet snijden in een gezond lichaam... hij drinkt namelijk prima en mijn kloven zijn sinds vandaag echt een stuk minder... Ik heb het artikel ook gelezen op bv.com ik wil het toch nog even aankijken. Zijn vader heeft het namelijk ook en heeft er ook nooit last van gehad....
hij kreeg geen BV.. ik bedoelde meer geen last met spraak, zoenen en dat soort dingen... ik kijk het nog een weekje aan misschien dat ik een arts van consultatiebureau er naar laat kijken. De lactatiekundige vond het iig niet zo kort dat er iets aan gedaan moest worden omdat hij verder wel goed drinkt