pijn!

Discussion in 'Borstvoeding' started by berna1981, Jan 21, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Nee heb ik niet gekregen.. heb die borst net weer gekolft kwam wel iets uit maar het was nog geen 10 cc ergste druk is er nu wel af.
    De melk uit de rechterborst geef ik Jesse inderdaad nog, elk beetje is meegenomen denk ik maar en voor het helemaal over is zijn we denk ik minimaal 2 weken verder want wil niet te snel afbouwen...
    Tevens heb ik erge jeuk aan mijn borsten en velletjes op mijn tepel denk ook aan spruw nu, morgen komt iemand van consultatiebureau om te bekijken of het inderdaad spruw is... en dan heb ik denk ik alles wel gehad... lol

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat zou heel goed spruw kunnen zijn! En dat heeft dan waarschijnlijk ook een rol gespeeld bij alle andere ellende. Jammer voor jullie hoor! Sterkte!

3. Barbabintje

Barbabintje Fanatiek lid

Mar 28, 2007
    2,397
    0
    0
    He gatver, het is wel erg veel nare dingen achtereen met de BV voor jullie :( Sterkte met de BO!

4. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    4,862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    hier sluit ik me volledig bij aan! het is nonsens wat er gezegd wordt over 'het mag geen pijn doen'. ik dacht ook tijden dat ik iets verkeerd deed en wilde bijna stoppen. toch wíst ik dat ik niets verkeerd deed, sven en ik deden het prima. ik ben toen ook info gaan opzoeken en heb naar ervaringen hier op het forum gevraagd: ik bleek niet de enige! ik wil je geen domper geven, maar ik heb 4 weken pijn gehad. maar, ik moet echt zeggen: na die 4 weken was het opeens in een keer helemaal over! ik heb nu nooit meer pijn, echt nooit meer. en dat terwijl ik 4 weken lang tegen de voedingen op zag, al kramp in mijn maag kreeg als de kleine wakker werd en letterlijk gegilt en gejankt heb tijdens het voeden!

hou vol meid, het is het zo waard! en als jij denkt dat je het goed doet, lekker op je eigen gevoel vertrouwen!

5. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    berna, het is of ik mijn eigen verhaal lees....
    ook ik had veel pijn bij voeden, 10 a 12 voedingen per dag, die minimaal 1 uur duurden (cb die dan zegt dat je met 30 min je kindje weg moet leggen.... :rolleyes: ), grote problemen met aanleggen... en helse pijn, kloven tot bloedens toe..... kromme tenen en elke voeding keek ik al op tegen de volgende... tepelhoedjes...
    tussen neus en lippen door was door de wijkverpleegkundige gezegd dat onze zoon een te kort tongriempje had (ik had vanaf het begin al iets vreemds gezien aan zijn mondje, maar ik had nog bijna nooit zo'n jonge baby gezien, dus wist ik veel....)
    niemand legde de link met bovenstaande problemen (ik was zo dom om geen lk in te schakelen.. :oops: )
    \toen ik eindelijk met een lk sprak, werd geadviseerd om zijn tongriempje te laten knippen, nou de volgende dag al zaten we in het ziekenhuis en met een paar tellen was het gebeurd!
    Nog in de zelfde kamer mijn zoon gevoed, geen pijn en hij heeft zich een paar keer verslikt.. ook gingen de aantal voedingen naar beneden, duurde de voedingen nog maar 30 a 45 min en was hij heel tevreden. Mijn melkproductie kwam toen echt pas goed op gang.

Ik had gewild dat we direct zijn tongriempje hadden laten knippen en niet 5 weken hadden aangeploeterd, maar niemand gaf goed advies...

Als het kindje 6 weken of jonger is, is het een fluitje van een cent (Steven heeft heel kort gehuild, veel minder dan bij de inentingen! hij was precies 5 weken oud)
    Naar mate kinderen ouder worden en er ontstaan wel problemen (je noemt zelf al de dingen die tot problemen kunnen leiden) is de ingreep veel moeizamer (uit directe omgeving gehoord).

Ook ik ben een type van niet snijden in gezond weefsel... maar in dit geval is het eigenlijk een foutje rechtzetten...

Meid, na al die strubbels zou ik echt aanraden om het snel te laten doen, zeker omdat je schrijft dat je graag BV wil blijven geven...
    ik weet zeker dat ik het nooit zolang had volgehouden als wij het niet hadden laten doen...

Sorry voor het mega lange verhaal, maar juist omdat ik destijds enorm zocht naar mensen die hetzelfde hadden en nergens wat kon vinden en net als jij op advies van cb en zelfs ha wilde afgaan... en zij eigenlijk ook niets zinvols konden melden... wilde ik mijnv erhaal aan je kwijt.
    Wat je doet moet je natuurlijk zelf weten.. het idee dat er in je kindje zonder verdoving geknipt wordt, is vreselijk... (ik ben er niet bijgebleven, vriendlief wel en die zei dat het niets voorstelde)
    maar echt, het was veel minder erg dan de inenting als ik naar Stevens reactie kijk!
    Mocht je het willen laten klieven, op borstvoeding . com staat een lijst met artsen die dat doen...

Sterkte met wat je ook beslist!

6. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Liefzonnetje bedankt voor je berichtje.. wij twijfelen ook over dat tongriempje en gaan er sowieso even mee langs de huisarts. Consultatiebureau vond hem wel wat korter maar niet té kort dus het is lastig. Wat ik met de bv wil weet ik ook nog niet... links lukt het gewoon helemaal niet ik krijg er met moeite een kleine 10 cc uitgekolft en aanleggen gaat niet. Mijn tepel vervormt ook heel raar na het kolven elke keer dus ik wil heel voorzichtig zijn met die borst. Heb nu wel een middel tegen spruw.
    Wat ik nu doe ik cobi kv en afgekolfte bv en dan 2 keer per dag nog een toetje live aan de rechterborst

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Heb je de info op borstvoeding.com gelezen?
    Misschien is het handig een printoutje mee te nemen voor je huisarts. In de opleiding komt het niet altijd aan de orde (verschilt van universiteit tot universiteit).

8. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    ja heb de info gelezen

9. liefzonnetje

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    wij wilden ook afgaan op advies van de artsen, maar...

onze huisarts had het zelf nog nooit gezien en was daar heel eerlijk in.
    hij wist ons niet meer te vertellen dan wat je ook op de borstvoedings site kan lezen...

ook aan het cb hebben we niets gehad...... die geven aan dat het nog weg kan groeien...... of niet...

de laktatiekundige gaf ons pas goed advies... en natuurlijk de betreffende kinderarts.
    wat heel goed was, vond ik, was dat hij na 2 weken ons opbelde om te vragen hoe het ging met voeden. Zeker omdat er 2 stromingen zijn, eentje voor knippen en ander tegen, wil hij duidelijk bijhouden of het zin heeft ja of nee... zijn ervaring is dat het zeker zin heeft en onze ervaring... ach je hebt het al gelezen.
    mocht er ooit een 2de komen en ook een kort tongriempje hebben, dan twijfel ik geen moment en mag gelijk het knipje gezet worden! Bespaart ons (mij en het kindje) veel ellende!

10. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Ik wil iedereen bedanken voor de reacties in dit topic maar ik ben sinds een paar dagen helemaal gestopt. Heb Jesse nog een hele tijd 1 a 2 keer per dag aan de borst gehad met tepelhoedje en de rest gekolft maar mijn produktie was zo teruggelopen.
    Ik kreeg de laatste dagen met heel veel moeite 10 CC bij elkaar gekolft.. heb mijn best gedaan heb er waarschijnlijk niet alles aan gedaan maar wel een hele hoop. Hij heeft een maand moedermelk gehad ( en de laatste weken aangevuld met kunstvoeding) hij heeft een goede start gehad!

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    En zo is het berna, een goeie start heeft ie zeker gehad.
    Je hebt je best gedaan, en flesvoeding is ook prima voeding hoor!

12. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    weet ik maar het voelt toch als een soort falen.. heb nog een paar mooie bv foto's gemaakt en bewust voor het laatst aan de borst gedaan.. ff slikken..

13. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Zeker lijkt me een heel erg moelijke beslissing.
    Ik heb niet je hele verhaal gevolgt, maar waarschijnlijk heb je alles gedaan wat je kon bedenken om toch bv te blijven geven.
    Sterkte en succes, he!
    Liefs.

14. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Dank je wel.
    Ik heb een tevreden mannetje thuis die goed groeit en dat maakt het wel weer goed hoor..

15. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Gelukkig, dat is waar ja!
    Maar toch zal het (zeker in het begin) echt wel even slikken zijn.

16. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    Oja heb wat traantjes gelaten hoor. Bij een evt volgende proberen we het gewoon opnieuw.

17. liefzonnetje

Aug 17, 2006
    2,074
    0
    0
    berna, begrijp ik hieruit dat je niet zijn tongriempje hebt laten knippen?
    Kan me voorstellen dat je een traantje gelaten hebt om het stoppen.... maar bedenk goed dat BV voor alle 2 leuk moet zijn! en zo niet... dan niet...
    knuffel!

18. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    nee omdat we toch aan het afbouwen gingen heb ik het niet gedaan. Heb er een arts naar laten kijken en Jesse kan zijn tong wel gewoon uitsteken en over zijn lipjes krijgen zeg maar dus het zat niet heel strak.. hij kan alleen geen punt tongetje maken zeg maar en hij kan zijn tong niet naar boven uitsteken denk ik. met de fles heeft hij geen problemen met drinken dus ik denk niet dat het nodig is om er (nu) wat aan te laten doen. Ook omdat zijn vader er ook nooit last van heeft gehad.. riempje is wat kort maar niet te kort...

19. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    begrijp me niet verkeerd meid, van wat ik lees, is het net of ik over mezelf lees (las) en ik moet zeggen dat ik ook gestopt was met het geven van bv omdat het gewoon EN te pijnlijk was EN ik gewoon niet genoeg voeding had om de kleine "verzadigd" te kunnen laten slapen (wat ze echt nodig hebben)

maar als ik alles van begin af aan had geweten had ik toch iets langer doorgegaan...ik ben omdat het zo pijnlijk was ook gestopt met het geven van bv, en overgegaan op flesvoeding en heb later doen ik in de gaten had dat mijn tepels niet meer zeer deden en mijn borsten niet meer zo gespannen waren de kleine weer af en toe aangelegd, en moet zeggen ik had totaal geen last meer van mijn tepels en de kleine dronk goed, maar ik ben haar flesvoeding blijven geven...

heb haar nog wel 's ochtens aan de borst gehouden en 's avonds soms, maar had toen in de gaten dat mijn produktie toch te veel was teruggelopen waardoor ze elke keer aan mijn tepels lag te trekken en erg onrustig was, ik had ook niet het idee dat ze kon drinken aan mijn borst...ik had gewoon niets meer...

wat ik wil zeggen, is dat het heel goed zou kunnen helpen om even "niets" te doen met je borsten dus ze even lekker met rust te laten en dat je later misschien de bv weer kan oppakken?

normaal zie je mij nooit veel schrijven over dat iemand door zou moeten gaan met het geven van bv, maar als ik lees dat je met tranen afscheid neemt van het geven van bv en er niet gauw het advies wordt gegeven om even een "rustweekje" in te lassen waardoor je borsten weer tot rust kunnen komen wil ik het je toch zeggen dat dat makkelijk kan...

je produktie zal ook snel genoeg weer omhoog gekrikt worden als je de kleine later weer aan zou leggen...

succes meid

20. berna1981

berna1981 VIP lid

Oct 10, 2006
    9,943
    0
    0
    tja.. onze verhalen lijken wel op elkaar ook bij mij deed het op het allerlaatst niet meer zo'n pijn. Maar let wel ik heb JEsse de laatste week uit 1 borst laten drinken de borst van de borstontsteking kon echt niets meer hebben en daar kwam ook echt niets meer uit. En om nu weer opnieuw te beginnen na al bijna een week geen bv lijkt me erg lastig met 1 borst en eigenlijk heb ik het nu voor mezelf afgesloten.. stel dat ik weer begin en het loopt weer uit op een teleurstelling.. dat vind ik echt niks. Het is nu prima zo maar inderdaad ik denk dat ik bij een volgende misschien nóg langer door zou gaan al kon ik op een gegeven moment echt niet meer bij Jesse....

Share This Page