pijn!

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door berna1981, 21 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Zoals Smoekie zegt, voor de gezelligheid en het gevoel kun je altijd aanleggen. En het fijne daarvan is dat er eigenlijk wenig aan kan islukken.
    Jammer dat je niets aan het tongriempje hebt laten doen, want echt, dat maakt een wereld van verschil!

2. appelsientje

appelsientje Fanatiek lid

5 mei 2007
    1.308
    0
    0
    In het begin zat ik met kromme tenen als de melk zou toeschieten. Auw ... als ikk er weer aan terug denk. Gelukkig is het nu helemaal weg en kunnen we lekker genieten!
    Even doorzetten het komt goed!

3. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    begrijp me neit verkeerd, maar ik ga het even opnemen voor Berna.
    Als een kindje een (te) kort tongriempje heeft is het echt niet "even doorzetten en het komt goed" ...... ik spreek uit ervaring. De drink/haptechniek is in zo'n geval echt helemaal anders met zeer pijnlijke gevolgen van dien en door het niet goed leeg kunnen drinken van de borsten is een BO zo aan de orde.....
    het enige wat helpt is een ingreep aan het tongetje en dat is makkelijk gezegd dan gedaan ondanks dat het een kleine ingreep is, is het wel knippen in je eigen lieve kleine schatje.... en dat is niet makkelijk!

Berna, ik vind het knap dat je een keuze hebt gemaakt! Vetrouw op jouw beslissing en doe waar jij je goed bij voelt, want dat straal je ook over naar jouw kindje!

4. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    Je doet je naam eer aan liefzonnetje, lief van je dank je wel!
    Had ik het allemaal van te voren geweten had ik misschien meteen zijn tong laten klieven maar ik was al zo op en gesloopt en behoorlijk emo dat ik dat niet wilde en nu vind ik het niet meer nodig

5. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    berna geen dank!
    lieve knuffel en ik begrijp je volkomen! Hoop dat je lekker kunt uitrusten en bijkomen van je BO !
    en ik hoop dat Jesse zijn tongetje lekker meegroeit en dat hij nergens last van gaat krijgen, gewoon heerlijk ijsjes kan gaan eten, gezellig gaat babbelen en als hij nog groter is, een super-zoener gaat worden ;) !

6. berna1981

berna1981 VIP lid

10 okt 2006
    9.943
    0
    0
    als ie op zijn vader lijkt komt dat wel goed :) ;)

7. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    hahahahaha :) :) :)

bof jij even ;) !

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Sluit me helemaal bij je aan. Een kort tongriempje is echt een handicap om goed uit de borst te kunnen drinken (en vaak ook uit de fles trouwens). Het is helaas een probleem dat te weinig herkend wordt, en daardoor stoppen veel moeders onnodig met borstvoeding. Terwijl het zeker in de kraamweek een gemakkelijk te verhelpen afwijking is. Hoe ouder het kind, des te ingrijpender wordt de ingreep (en des te groter zijn de problemen inmiddels).
    Het is gewoon erg jammer dat de kraam en de vk er niet alerter op zijn. Het zou niet alleen veel verdriet vanwege mislukte borstvoedingservaringen schelen, maar het scheelt later ook enorm in de tijd en kosten aan bijvoorbeeld logopedie.

9. liefzonnetje

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    zo dirksmama, daar sluit ik me helemaal bij aan!
    Ik snap niet dat daar niet veel beter op gescreend wordt..... want als net mama en zeker van een eerste... weet je echt niets. Ik zag wel gelijk iets aan zijn mondje, maar ja... ik wilde ook niet overbezorgd doen en was al lang blij dat alles na een moeizame start goed ging....
    en de kraam en VK zeiden er niets over, dus hield ik mijn mond.....
    Zij zeiden dat de een gewoon langer voedde dan de ander en dat het bij de een gewoon pijnlijker was dan bij de ander etc.....
    tja.... bij de nacontrole heb ik het wel bespreekbaar gemaakt.... en gezegd dat het met een kleine ingreep voor dat je kindje 6 weken oud is, zo klaar is!
    Zou toch gewoon in hun opleiding moeten zitten?!

Daarna wordt het inderdaad veel moeilijker!

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    nou meid, en meer dan je best kun je niet doen, en dat heb je gedaan..het zij zo...wens je in ieder geval heel veel succes met de kleine joh....

en natuurlijk sterkte met je borstontsteking.....

liefs smoekie

Deel Deze Pagina