Kan gewoon geen warm eten meer verdragen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door proudmama, 26 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmama

proudmama Lid

26 mrt 2008
    26
    0
    0
    Zelfstandig ondernemer
    Rijswijk
    Ik heb gewoon echt geen trek meer in warm avond eten.

Ik ben nu ruim 3 maanden zwanger, sinds 2 weken gewoon geen trek meer in warm avond eten.
    Er moet me niet gevraagd worden wat te eten, dan word ik misselijk.
    Ik ben een ramp met uit eten gaan!
    Het is echt niets psychisch ofzo, want met 3 happen kan ik niet meer en voel ik me zo beroerd.

Het enige wat er in gaat is, een licht soepje, bouillon of een frietje van de Mac.

Ik kan geen genoeg krijgen van rauwkost en fruit, maar elke avond als avondeten?

Ochtend en middag gaat ok, joghurt en boterhammetjes, maar zodra het avond begint te worden..
    Heeft iemand ervaring en tips?

2. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Gefeliciteerd, u bent zwanger! :D

zonder geintjes; mijn oom is huisarts, en die zegt dit tegen vrouwen als ze "klagen" over eten.. schijnt normaal te zijn ofzo :rolleyes:

3. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    ik heb de eerste 14 weken geen warm gegeten.. De gynaecoloog zei dat het niet erg was en de kleine er geen hinder van ondervindt.. Ben momenteel 17 weken en moet me er nog steeds toe zetten om aardappels en groente te eten.. maak je er echt niet druk om, dat is juist slecht voor je.. Die kleine in je buik redt zich wel en eet van jou opgeslagen reserve.. :)

4. MIss X

MIss X Fanatiek lid

13 dec 2006
    2.960
    822
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Same here, ik had totaal geen behoeft aan warm eten, moest er niet aan denken..

Gaat ook weer over

5. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Wel ervaring maar geen tips. Zoals hierboven gezegd wordt: het hoort bij de zwangerschap, dus is het even een kwestie van accepteren. Gaat echt wel vanzelf over. Bij mij was het rond week 16 over.

Succes

6. Claudia86

Claudia86 Bekend lid

18 feb 2007
    806
    0
    0
    Ik heb er ook zo'n 2 a 3 weken last van!
    Kan niet wachten tot het over is!:(
    Maak me er wel degelijk zorgen om maarja wat doe je ertegen?

7. Chida

Chida Actief lid

13 nov 2007
    443
    0
    0
    Verpleegkundige
    Rotterdam
    Ik heb helemaal geen trek...alleen hele erge dorst :(

Ik moet mezelf dwingen om iets te eten...

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb precies hetzelfde en ben pas 5 1/2 week :(
    Ik eet gewoon mijn groenten op en een stukje vlees want aardappels ga ik echt van kokhalzen!

9. bambie

bambie Bekend lid

31 okt 2007
    878
    1
    0
    expert beheerder
    bilthoven
    zelfde hier... eerst koken dan op je bord doen, en er dan naar kijken... en weer naar de keuken brengen.. :)

na een uurtje of twee eet ik dan maar een boterham.
    Wat nog wel eens lukt is iets warms eten wat snel klaar is, zodat je geen uren in de zellfde lucht zit en het dan nog moet opeten..

10. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Bij mij gaat het avondeten sinds een week of drie redelijk, maar nog steeds niet elke avond. En nu krijg ik last dat ik minder kan eten, zit snel vol.

Ik eet overdag vaker. Ontbijt, daarna tussen 10 en 11 twee boterhammen, dan lunch en dan tussen 3 en 4 weer twee boterhammen. En rauwkost en fruit tussendoor.
    Door die rauwkost kom ik makkelijk aan de 2 ons groente per dag. De aardappels/pasta/rijst lukt niet, maar het brood weer wel. Vlees lukt niet, maar vis als broodbeleg wel.

Ach joh, het is soms wat schipperen, maar je krijgt echt wel genoeg voedingsstoffen binnen hoor.

11. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Hier ook hetzelfde,weet elke dag niet wat ik moet koken,het koken is al een ramp en ben blij als het erin blijft...o ja vlees braden is zoiezo al een ramp hahaha
    komt vanzelf wel weer goed ;)

12. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    heel herkenbaar!
    vooral de eerste weken! ik kon geen warme groenten zien of eten, bah! dit heeft tot ongeveer 16 weken geduurd, aarna ging het wel weer goed, maar gek genoeg begint het nu weer (34 weken) terug te komen :( maarja....hormonen!

13. Arrie

Arrie Lid

28 mrt 2008
    5
    0
    0
    Ja, dat herken ik ook wel, gewoon helemaal geen trek! Niet dat ik er misselijk van wordt ofzo, maar heb gewoon een "vol" gevoel, en totaal geen zin in een warme hap...goed te lezen dat het niet te veel kwaad kan, kwa reserves heb ik genoeg ;)

14. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Hier ook hetzelfde 'probleem'. Ik eet veel fruit, brood, crackers en yoghurt ohja en salade. Aardappels/rijst/pasta lukt niet... zo zwaar pfff..

15. marielle82

marielle82 Bekend lid

15 feb 2008
    615
    0
    0
    Ohh, gelukkig, ik dacht dat ik de enige was!

Ik heb tot 13 weken geen warm gegeten, aardappels/groente en prak.
    Pasta's ging nog net, at ook wel is een loempia. Maar het is echt een ramp geweest. Ik maakte ook veel soep,om toch wat warms binnen te krijgen.
    Sinds van de week ben ik weer aan prak begonnen, 2 keer!
    Maar wel groente uit pot nog.
    Het gaat gelukkig wel een stukje beter!
    Dus...........Houd moed!

Wel van je zwangerschap genieten hoor!

16. Esila

Esila Fanatiek lid

17 sep 2006
    2.389
    831
    113
    Heb net een heerlijke tosti op met kaas en tomaat. Nep warm eten :) :) :)

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Had het tijdens mijn hele zwangerschap. Gelukkig was ik eind augustus uitgerekend, want in de zomer eet ik sowieso vaker salades en meer fruit enz.

18. BlaBlaBla

BlaBlaBla Bekend lid

25 jun 2007
    996
    0
    0
    Heb ik in t begin ook gehad :) en t gaat wel over, heb er nu al een paar weken geen last meer van, kan wel minder eten als voorheen, maar lust wel weer "normaal" avondeten

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik at op een gegeven moment (ik geloof vanaf 30 weken) haast geen warm eten meer. Groente kreeg ik niet meer weg, zelfs mijn geliefde sperzieboontjes ging ik van kokhalzen. Dus maar gewoon mee gestopt en elke dag 4 stuks fruit. En wat meer brood met kaas of vleeswaren. Dan krijg je ongeveer hetzelfde binnen maar hoef je niet warm te eten ;).

20. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    tja als ik dit allemaal lees zijn meteen mijn zorgjes weg wand zit in week 8 en ben tot nu bijna 2 kilo afgevallen omdat ik geen vettigheid meer eet
    wel gezond eten dat verplicht ik mezelf.
    maar patat,geb aardappels vet vlees bluhhhh nou heb ik manlief vanavond shoarma belooft brrrr

Deel Deze Pagina