Pijnbestrijding bij bevalling, wat te kiezen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Puck70, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Firstbaby

Firstbaby Fanatiek lid

25 jun 2007
    1.996
    0
    0
    Kun je een ruggenprik krijgen als je op de natuurlijke manier bevalt?

Voel je je weeen dan wel? Ik heb gehoord dat je dan geen gevoel in je onderlichaam hebt?

2. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Weet niet precies wat je bedoelt met "natuurlijk bevallen", maar het is niet altijd zo dat je niets meer voelt bij een ruggeprik. Dat dacht ik eerst ook maar dat was bij mij niet het geval. Ik kreeg de ruggeprik en toen werd ie zo ingesteld dat ik de weeen niet meer voelde, maar ik kon nog gewoon mijn tenen bewegen en ook mijn benen. Ik had alleen geen gevoel in mijn billen (wat heeeeeel vreemd is). Toen ik de weeen weer voelde, kreeg ik extra spul in de ruggeprik en toen gingen mijn benen een beetje tintelen. Voor de persfase ging de ruggeprik uit. Theoretisch zou je dan persweeen moeten krijgen en kun je gewoon meepersen. Helaas kreeg ik die niet en moest ik het een paar uur later zelf proberen op gewone rugweeen (maar dat is een ander verhaal :) ). Toen kon ik gewoon mijn benen voelen en zelf persen.
    Als ze de prik aanlaten zou je de pijn niet voelen, maar ik heb wel eens gehoord dat je wel de druk van de weeen voelt.

Groetjes Rosa

3. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Is bij dus gebeurt.
    Ik kreeg pas een ruggeprik nadat ik volledige ontsluiting had, ik had zelfs al n behoorlijke poos geperst zonder resultaat.
    Een hele poos nadat ons meisje geboren was hebben ze de verdoving pas uitgezet.
    Sommige weeën voelde ik wel maar dan wel heel lichtjes.
    98% van de weeën voelde ik niet.
    Ik heb dus op commando moeten persen en dat ging heel goed.
    (misschien heeft de wetenschap geholpen dat als t niet lukte t een keizersnee zou worden :confused: )

4. Hes2110

Hes2110 Lid

17 jan 2008
    49
    0
    0
    almere
    Er stond verleden week een artikel in de Veronica gids over dat er vanaf juni voor iedereen de mogelijkheid bestaat om pijnloos (of iig zo goed als) te bevallen, mijn vriendin gaf mij dat door. Kon er op internet helaas nog niks over vinden, iemand het artikel misschien gelezen?

5. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    Remifentanilpompje FANTASTISCH! je wordt helemaal HIGH! en je valt in slaap tussen de weeen door.. heerlijk spul! en dit pompje kreeg ik bij 3 CM ontsluiting.. en ik ging omdat ik zo ontspannen was binnen 30 minuten van 3 naar 10 cm! dus t hielp echt super!

6. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Als ik jou reactie zo lees vraag ik mij af hoelang t gaat duren tot t in de partyscene gebruikt wordt.. :confused: :D

7. kitana

kitana Actief lid

12 dec 2007
    411
    0
    0
    Zwijndrecht
    hey almostmummy.

dat hangt ook af hoeveelste kind het is. bij een eerste kan je wachten tot dat je 8 cm hebt. omdat het bij een eerste normaal gezien het langste duurt. vanaf een tweede doen ze het niet meer eens je de 5 cm gepaseert bent. omdat het sneller gaat. maar natuurlijk hangt het ook af van ziekenhuis tot ziekenhuis. in het ziekenhuis waar ik bevallen ben doen ze het zo

8. billy

billy Lid

2 jan 2007
    73
    0
    0
    haha nou dat is niet de bedoeling hoor maar t werkt gewoon heel goed tegen de pijn (vond ik ) dus een goed optie.. ik zag alleen iedereen dubbel.. hi

9. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb meerdere keren gevraagd om pijnbestrijding maar niet gekregen! Had na de bevalling een inwendige bloeding aan mijn bmm, dit hebben ze ook ZONDER verdoving gehecht, dit was heel erg onmenselijk! Heb echt de meest vreselijke pijn moeten doorstaan!
    straks wil ik iig in en ander z'huis bevallen, daar zijn ze naar horen zeggen makkelijker!

10. Siem

Siem Actief lid

7 apr 2007
    399
    0
    0
    wat gek dat veel van jullie geen pijnstilling heeft gekregen.
    ik mocht het wel, om 5 uur snachts kwam er iemand om een ruggenprik te geven. terwijl ik er helemaal niet om had gevraagd.
    en heb er uiteindelijk ook voor gekozen om het zonder pijnbestrijder te doen.

Deel Deze Pagina