Hier drie bevallingen gehad: eerste heb ik een pethidine-prik gehad om te ontspannen, heerlijk! Ik had na 14 uur rugweeën nog maar 3 cm ontsluiting omdat ik me totaal niet kon ontspannen, na de spuit is m'n dochter in 3 uur tijd geboren. Het nam de pijn van de weeën niet weg, zelfs niet een beetje, maar zorgde voor totale ontspanning. De tweede is geboren binnen een uur! Geen tijd voor pijnbestrijding en had het toen ook niet nodig. Bij de bevalling van m'n derde viel de hartslag een tijdje weg, ik raakte toen zo in paniek dat de ontsluiting weer bleef hangen. Ik heb toen weer een pethidine-prik in m'n been gehad en voila: ik zat snel op 10 cm en heb tien minuutjes geperst. Ik wilde zelf absoluut geen ruggenprik maar heb absoluut begrip en respect voor de vrouwen die hier wel om vragen. Een bevalling is hartstikke pijnlijk en bij de 1 loopt deze nou eenmaal voorspoediger dan bij de ander. ik vind het ook raar dat sommige vrouwen vinden dat je faalt als je pijnbestrijding kiest. Je faalt toch niet? Je zet een wondertje op de wereld. Je faalt toch ook niet als je een ks krijgt? Ik ben drie keer bevallen en ik ben blij dat ik het niet nog een keer hoef te doen! Ons gezin is compleet
Ik ben thuis bevallen, dus zonder pijnbestrijding, en ik vond het goed te doen. Ik heb een weeënstorm van 3 uur gehad (buik én rug tegelijk), nadat de vk de vliezen had gebroken, en ik was ook nog eens kotsmisselijk, tot overgeven aan toe. En achteraf vond ik dus dat overgeven het naarst van de hele bevalling! Ik was gewoon van tevoren voorbereid op de ergste pijn ooit, dus daar schrok ik niet van. Inderdaad, in de douche zitten, met de douchekop op mijn buik, dat hielp wel... Toen ik daar ruim een uur zat, kreeg ik 'hele gekke andere weeën", echt een raar gevoel....bleek ik gewoon al een kwartier persweeën te hebben gehad, haha! Mijn bevalling heeft volgens mij lang geduurd doordat ik zo misselijk was (heb namelijk enorm veel angst om over te geven, dus ik kon me absoluut niet ontspannen....). Ik ben heel benieuwd, over een paar maanden. Ik ga dus weer voor een thuisbevalling, en ga het dus weer zonder pijnbestrijding doen (als alles tenminste normaal blijft verlopen natuurlijk!)
In het ziekenhuis bevallen met een ruggeprik wel na inleiding met 3 dagen voorweeen in me rug...zo relax bevallen bij de volgende doe ik het gewoon weer moet toch in het ziekenhuis bevallen
Ik ben ingeleid en kreeg een echte weeenstorm .Vond de weeen erg heftig vooral die ik in mijn rug voelde. Kheb altijd gezegd geen pijnbestrijding te willen dus heb het ook niet gehad.Maar vond het wel erg pittig hoor. Toen ik eenmaal mocht persen had ik ook geen pijn meer.
Hier ook geen pijnbestrijding gehad, want ben thuis bevallen. had helaas wel een subtotaal ruptuur, dus moest alsnog naar het ziekenhuis toe voor het hechten
Ik heb na 6 uur weeen om een ruggeprik gevraagd. Gelukkig kon die heel snel gezet worden, en de ruggeprik vond ik ook reuze meevallen.. Ik had oa rugweeen en deze kwamen heel snel achter elkaar, bij iedere wee werd ik zo misselijk dat ik niet eens kon plassen enzo terwijl ik heel nodig moest.. Voelde me echt zo ellendig! Na het zetten van de prik geen wee meer gevoeld en voelde me heerlijk. Na 10 min herkende niemand mij terug. Ik vond het een geweldige ervaring en heb dan ook een heel fijne dag, inclusief bevalling gehad hahaha... Bevalling duurde bijna 13 uur, uur voor het persen werd de prik wel uitgezet, en na 20 min persen was ze er! Zou zo graag nog een keer bevallen, zo fijn vond ik het!!
ik heb toen ik al ruim 14 uur bezig was gezegd dat ik toen wel pijnbestrijding wilde heb een pethidine injectie gehad. Heerlijk!
Ik sta zeker open voor pijnbestrijding! Zie wel of ik het nodig heb. Heb vaker een ruggeprik en morfine gehad, vind het wel lekker eigenlijk!
Na een goeie heftige wee braken mijn vliezen.. Vervolgens had ik 24 uur lang weeën, maar wilde de ontsluiting niet verder dan 7 cm gaan. Na 24 uur naar het ziekenhuis. Uiteindelijk nog 1,5 uur geperst. Na 1 uur persen smeekte ik om pijnstilling of wat dan ook, maar dat kon niet meer. Na 1 uur en 23 minuten kwam de gynaecoloog eindelijk met een knip en vacuum helpen. Al met al, erg trots dat ik het zonder pijnstilling toch heb gedaan.
Bij Megan had ik een weeënstorm aan rug weeën en door een stollingsprobleem kon ik alleen een pethidine injectie krijgen........NOOIT weer! Zeker niet als je in een hel van weeën zit. De pijn is er nog wel maar je bent zo stoned dat je half van de wereld bent. Ik was al 3dgn bezig en toen de ehcte ontsluiting begon ging ik mega snel........maar de ontsluiting zette niet door en ik ben op 7cm bevallen. als een er een hel op aarde was dan zat ik er midden in. Nu weer een bevalling met al 3dgn weeën om de 1min en totaal geen ontsluiting... Op een gegeven moment toch maar een ruggeprik gekregen om te zorgen dat ik kon slapen. Ik ben toen in 1uur van niks naar volledige ontsluiting gegaan en nog geen uur later was Suzannah er Ik zeg: ruggeprik hihihihi Nee ik beval heel moeizaam en ze hadden in het ziekenhuis beter eerder kunnen ingrijpen want ik moest weer volledig uitgeput mijn kind er uit persen. Ohja en ik laat me liever inknippen als dat ze zo naar buiten geperst moeten worden Al met al zou ik het zo weer doen ........sloppyman wil alleen niet meer. Ach begin er over een jaartje of 2 wel weer over.hihihihi