pijnbestrijding thuis?

Discussion in 'De bevalling' started by fee, Nov 13, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. fee

fee Lid

Aug 12, 2006
    63
    0
    0
    Hallo allemaal.
    Ik weet dat er mogelijkheden zijn om in het ziekenhuis pijnbestrijding te krijgen bij de bevalling.
    Maar is dit ook thuis mogelijk?
    Is iemand hier bekend mee?
    Ik wil namelijk heel graag thuis bevallen maar een beetje pijnbestrijding zou toch wel fijn zijn.
    Iemand?
    groetjes Fee

2. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Volgens mij niks, ja je man, je bad, en je kruik :)

3. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Er is wel iets, weet alleen even niet meer wat, maar dat had ik laatst in zo'n 'zwanger' blad gelezen.

Een bepaald middel wat je zelf kunt toedienen oid. Zal er ff over nadenken wat het ook maar weer was.

4. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Het schijnt dat je nu een soor tenss kan huren. zag een foldertje bij de VK.
    dat is een kastje die door kleine stroomschokjes lijken net speltjes die dan prikken op de plaats waar het pijn doet.
    Hoe het verder zit?

5. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ja idd van zo'n Tense-ding had ik ook gehoord.

Ik ben trouwens ook thuis bevallen van de 2e zonder pijnbestrijding en het is goed te doen hoor! Het duurt toch niet eeuwig de pijn hè, dus tanden bijten en klaar is het alweer ;)

6. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

May 21, 2006
    6,208
    3
    38
    Ja dat ding bedoelde ik!

7. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    ik dacht dat vk's ook een pethedine prik konden geven, maar ik kan er helemaal naast zitten hoor

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Je zit ernaast ;)
    Mag alleen onder supervisie van een gyn!

9. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Die heb ik alle 4 keer gehad wat een heerlijk spul en die mag ik nu ook (ga thuis bevallen) vreemd....

10. sweetangel100

Huh dat is echt vreemd... Mijn VK zei mag niet, alleen onder supervisie van een gyn... 'gelukkig' kreeg ik erna een medische indicatie en heb ik die prik ook gehad... Heeeeeerlijk

11. fee

fee Lid

Aug 12, 2006
    63
    0
    0
    er is dus niet erg veel dus.
    En over die pethedineprik lees ik enge verhalen als ik ga googlen.
    Dat is dus ook geen optie.
    Moet woensdag naar de vk overleg dan wel even met haar.
    We zien wel/
    Iedereen bedankt voor de reactie.
    gr Fee

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    jullie bedoelen de geboorte Tens.. hihi. heb er zelf geen ervaring mee.

Ik heb bij de bevalling van Lisa ook de pethedine prik gehad, icm een slaapmiddel.. kan alleen niet zeggen dat het geholpen heeft.. maar ik ben dan ook alweer alles kwijt van die bevalling.

13. moontjejl

moontjejl Bekend lid

Jun 15, 2006
    665
    0
    0
    groepsleidster babygroep
    ik heb ook zo'n prik gehad, maar in het ziekenhuis, toen deze niet werkte kreeg ik lachgas en die sloeg dubbel aan, was zo stoned vertelde ze mij daarna.Toen mijn man en moeder de spullen pakte om van kamer te veranderen vroeg ik wat ze gingen doen, we gaan bevallen was het antwoord en ik vroeg lekker stoned wie?
    We konden er daarna erg om lachen.Bij de tweede heb ik alleen lachgas gekregen voordat ik naar het zh ging reserveerde ze een fles voor me....Heerlijk!

14. sweetangel100

Ik heb bij de bevalling van Iman ook een pethedineprik gehad en het was echt heeeeerlijk... Het leek net alsof ik tussen de weeen door 5 uur sliep haha... De zuster vroeg al heel lang of ik een prikje wilde, maar ik zei telkens nee... Op een gegeven moment heeft mijn man haar gehaald en haar een prik laten zetten, omdat ik niet meer kon... Nou volgende keer zal ik niet meer twijfelen!

15. Rabia

Rabia Bekend lid

Apr 19, 2006
    576
    0
    0
    huisvrouw
    spanje
    Hahaha, Moontjejl,
    wat grappig!

16. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

Nov 20, 2006
    3,570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    mij bij deden ze geen pijnbestrijding thuis. daarom ging ik naar het ziekenhuis maar ben daar ook gebleven wnat ging met 4 cm en kwam daar aan mey 8 cm en toen gingen ze maar me vliezen breken en toen was er in gepoepd dus ten moest ik wel blijven. maar ze zeidne hier maar pijnbestrijding tot 6 cm

Share This Page