Maar waarom MOET je je dan verdedigen? Het is denk ik ook gewoon zo dat het in ned nog niet echt "normaal" is om zo te bevallen en daarom wordt er misschien gevraagd waarom die ruggeprik Ik merk ook dat er in dit topic de dames "met" juist zichzelf verdedigen terwijl de rest gewoon netjes zijn mening geeft Nogmaals het is persoonlijk en iedereen heeft gelukkig die keuze...maar je eigen mening geven mag toch?
Misschien luisteren die vrouwen, die op voorhand al pijnstlling willen, te veel naar andere vrouwen die roepen dat de bevalling een hel is? Veel vrouwen zijn extreem bang voor een bevalling terwijl het juist ook weer het mooiste is wat je MAG meemaken als vrouw...
Dat denk ik deels ook wel hoor. Maar in dit geval heeft ts al een bevalling gehad. Als ik weer ingeleid zou worden, dan zeg ik steeds: leg dan die ruggenprik maar vast klaar! Ik ga het niet op voorhand doen, maar ga het er niet weer op aan laten komen. Daarom hoop ik op een natuurlijk begin, waardoor mijn lichaam hopelijk heel anders reageert!
Vrouwen die wel een prik willen vind ik persoonlijk dapperder dan vrouwen zonder pijnbestrijding Ik zeg op voorhand: ik wil geen pijnbestrijding. Maar.... alleen omdat ik doodsbenauwd ben voor naalden Dat is ook de reden dat ik nu toch over een thuisbevalling denk (heb altijd gezegd, voor de 'veiligheid' wil ik naar het ziekenhuis) maar naalden... infuus... aaargh. Als ik denk aan een ruggenprik ga ik bijna van m'n stokje, heb liever ondraaglijke pijn dan een potentieel schadelijke naald tussen m'n wervels (ja sorry ). Ben ook superbang voor een keizersnee door die ruggeprik... Mag je dan ook helemaal onder verdoving? Dacht het niet he? Dus zodra de bevalling zich aandient gaan we hier ontspannnnnen, ontspannen, ontspannen, in de hoop dat het ziekenhuis niet nodig is en de kleine er zelf uit wil Zou paracetamol je door een bevalling helpen?
Haha dat heb ik ook, als ik zie hoe ze een ruggenprik zetten denk ik: aaaaaah nee dank je... Maar hopelijk kan ik ook voor andere pijnstilling kiezen als het moet. Wilde eerst idd ook naar het zkh, maar neig nu meer naar thuis...
Bij mij zetten ze eerst een heel kleine verdoving in mijn rug. Dus de ruggenprik zelf voelde ik niet. Alleen dat hele kleine eerste prikje! Ideaal!
Het voordeel van heel veel pijn is dat die naald je straks waarschijnlijk nog maar heel weinig kan schelen . En verder kun je van tevoren niet inschatten hoe pijnlijk een bevalling is. Het ligt ook aan de intensiteit van de weeën, en aan hoe fit je bent op dat moment. Ik was ook altijd anti-pijnbestrijding, tot ik een bevalling van 31 uur doormaakte met twee weeënstormen van elk 5 uur. Toen piepte ik wel anders, haha. Heb dus pethidine gekregen, waar je vooral rustiger van wordt, de pijn voel je nog steeds. De volgende keer zou ik het zeker weer eerst zonder pijnbestrijding proberen, maar dat is heel persoonlijk. (Dit zeg ik vooral omdat ik vergeten ben hoe erg de pijn was, haha.) O, en een prematuur kindje baren is niet makkelijker dan een voldragen kind op de wereld zetten, helaas. Je lichaam is totaal nog niet klaar voor de baring, en dat is goed te merken. Suus
*stopt oren dicht* lalalalalaaaa Zullen we het er maar op houden dat mijn bevalling geheel pijnvrij wordt en binnen een uurtje klaar zonder scheuren etc? Gaat vást lukken! *bereidt zich voor op het ergste *
Hee Suus, dat wordt toch niet gezegd in dit topic, of heb ik er overheen gelezen? (anders had ik er ook al wat van gezegd ). Mijn bevalling begon met een weeënstorm (wist ik niet, ik herkende de weeën niet), ik raakte behoorlijk in paniek omdat mijn dochter veel te vroeg was. Na twee uur vroeg ik toch om pijnbestrijding (voelde me echt een mietje, stom hè), ik dacht dat het nog maar het allerlichtste begin was omdat je altijd leest dat het rustig opbouwt. De verpleegkundige keek me een beetje meewarig aan en zei dat het daar echt te laat voor was, ik bleek 8 cm ontsluiting te hebben en drie kwartier later was mijn dochter geboren. Ik besef goed dat mijn bevalling niet standaard is geweest, eigenlijk was het alleen maar die weeënstorm van 3 uur en toen 13 minuten uitdrijving met knip. Bij de volgende bevalling hoop ik dat ik het weer zonder kan, gewoon omdat dat voor mij gevoelsmatig het beste is. Maar ik heb geen oordeel over vrouwen die wel graag pijnbestrijding willen, Ik vind het goed dat je een keuze hebt.
Natuurlijk, jij krijgt zo'n bevalling in bad. Muziekje op, kaarsjes aan, en genieten met je man van de geboorte van je kindje! Daarna lig je fris en fruitig in een schoon bed met je kindje in je armen!
Ik denk ook dat het veel uitmaakt of je je inleest en voorbereid. Van de mensen die ik ken die er blanco ingingen en sommigen dachten: dat is een eitje, dat doe ik zo even... zijn er meerderen die nu aangeven nooit meer zwanger te willen worden. Die menen dat echt serieus. Terwijl de mensen die ik die er veel over gelezen/ gepraat enz hebben, veel beter wisten wat er kon gebeuren en er achteraf tevreden over waren. Dus informatie is altijd goed denk ik!
Ja sorry dat klopt dat had ik erbij moeten zetten Ik kan begrijpen dat je de volgende keer wel pijnstillinh wilt hebben als het de eerste keer zo tegenviel.. Maar ik moet zeggen dat ondanks ik de eerste keer ook een pittige bevalling heb gehad ik persoonlijk geen moment aan pijnstilling heb gedacht...ligt ook wel aan je karakter niet?
@Yupgup: heerlijk zo'n bevalling, ik doe met je mee! @Maedra: dat herken ik.. ik voelde me ook echt een mietje! @Cindy: tuurlijk zal het ook aan je karakter liggen, net als aan je conditie, je kindje, je lichaam, je bevalling. Eigenlijk aan alles dus!