pijnbestrijding tijdens bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Loes1980, 18 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alita

Alita Niet meer actief

ja idd;)
    daarom is het gewoon persoonlijk

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.166
    113
    Nou mijn tweede bevalling heb ik serieus zo gedaan. Heerlijk (en zonder enge naalden :D)!!

3. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

in ieder geval niet in Italie. ben van me zoontje in milaan bevallen en heb gesmeekt, gevraagd, geschreeuwd maar heb uiteindelijk niets gehad hoor!! bij een volgende bevalling wil ik ook gewoon als ik er om vraag dat ik het krijg en natuurlijk ga ik het proberen zonder maar als ik het niet aankan wil ik gewoon pijnbestrijding;)

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Je bang maken voor de bevalling heeft totaal geen nut.
    Je weet niet hoe het voelt had ik altijd zoiets dus kan me niet direct bang maken ervoor.
    Ik ben ook ingeleid en heb direct ook een weeën storm gekregen.
    Maar als ik eerlijk ben , ben ik nog altijd veel banger voor de punctie van de icsi als voor de bevalling.
    Daarom dat ik bij de laatste icsi wel narcose liet zetten;)
    De pijn van je bevalling, althans ik, kan ik me niet meer voor de geest halen.

5. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.188
    1.749
    113
    Ik zou de volgende keer absoluut eerder op mijn strepen gaan staan. Mijn vk liet me dus ook onnodig lang wachten, terwijl ik het al een aantal keer duidelijk had gemaakt dat ik het op die manier niet meer trok, was bekaf door de storm rugweeen en kon echt niet meer.
    Natuurlijk zitten er ook nadelen aan, en de volgende keer zou ik het zeker weer eerst zonder proberen maa rik wil wel vooral duidelijk bben dat als ik erom vraag het wel kan!

6. roosje01

roosje01 Bekend lid

5 mrt 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Bij de eerst heb ik ook echt moeten smeken om die ruggenprik, ik had een weeënstorm en enorme persdrang terwijl ik pas 3 cm ontsluiting had (en ik was toen al 24 uur bezig!). Uiteindelijk dus een ruggenprik gekregen (van de prik heb ik helemaal niks gevoeld) en ik vond het heerlijk. Ik ben daarna (dagen erna) wel heel erg boos geworden, waarom hebben ze zolang gewacht met die ruggenprik!!!!! Ik kijk heel negatief terug op mijn bevalling, ik vond het echt een hel! Als ik eerder al die ruggenprik had gekregen was ik nu niet zo bang geweest. Ik ben heb nu al in mijn geboorteplan gezet dat ik een ruggenprik wil en wel al bij 3 cm ontsluiting.

Waarom moeten vrouwen nog steeds pijn lijden bij de bevalling terwijl we al bij een simpel gaatje boren bij de tandarts verdoofd worden!!!!

Ik ben een groot voorstander van de ruggenprik!!!!

7. romygizmo

romygizmo Actief lid

19 feb 2010
    401
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een groot voorstander van de ruggenprik..... Ik blijf me erover verbazen dat er zo makkelijk gedacht wordt over het krijgen van een ruggenprik. De mogelijke complicaties hiervan worden hevig onderschat naar mijn idee. Aan een bevalling zelf zitten natuurlijk ook risico's, maar aan de meeste risico's kun je zelf niets veranderen.
    En als je kiest voor een ruggenprik komt er bovenop alle risico's nog een extra kans op complicaties bij.
    Maar ja, ieder zijn eigen keuzes.

8. Orchidee26

Orchidee26 Niet meer actief

Bij de eerste heb ik na 5 uur op advies van de gynecoloog ruggenprik gekregen, ik wil het eerst niet maar de gynecoloog zei de ontsluiting gaat veel te langzaam en als ik jou was dan zou ik voor ruggenprik kiezen.

Ik heb ruggenprik gekregen man ik was in de hemel tot de ontsluiting heb ik helemaal niets gevoeld dus in het kort 1 uur pijn gehad.

Complicatie was koorst misselijkheid continu overgeven tot dat de baby eruit was. Met de baby was er helemaal niets aan de hand gelukkig....

En na de bevalling paar dagen echt jeuk waar de prik in zat,

Ik krijg nu ook een ruggenprik hopelijk als ik niet te laat ben, met een ruggenprik kun je de energie besparen die je tijdens persen goed kunt gebruiken....

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.268
    6.166
    113
    Omdat bij een gaatje boren je kind geen risico loopt en bij een ruggenprik wel. Tenminste daarom heb ik wel de keuze gemaakt om het naturel te doen zolang dat verantwoord was.

Ik ben overigens geen tegenstander van de ruggenprik, en vind het heel vervelend dat je de vorige keer zo'n nare ervaring hebt gehad. Bedenk wel dat een tweede bevalling heel anders kan gaan. Volg uiteraard je eigen gevoel hierin.

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hahaha, dat was nou precies mijn gedachte toen ik 31 uur bezig was met de bevalling. Ik vond het behoorlijk barbaars :D.

Ik ben echt niet zo kleinzerig, heb heel wat curettages en hysteroscopieën zonder verdoving ondergaan, maar zo'n uren durende weeënstorm x 2... vreselijk.

Natuurlijk is een ruggenprik niet zonder risico, daarom moet je de opties goed van tevoren bespreken zodat je weet waar je al of niet voor kiest, maar ik kan me heel goed voorstellen dat vrouwen hiervoor kiezen als ze het niet meer trekken.

(In mijn geval was het geen optie, helaas.)

Suus

11. Flavour

Flavour Niet meer actief

Joh, ben je mal. Er zijn ook vrouwen bij wie het allemaal veel makkelijker gaat hoor! Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er van tevoren nooit zo druk om gemaakt heb. Het is een oerervaring, zullen we maar zeggen, en ik kijk er zeker niet negatief op terug. En echt, de pijn vergeet je (soort van).

Suus

12. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, werd zeker niet gezegd! (Maar in het echte leven krijg ik nogal eens te horen dat mensen denken dat een prematuur baren een eitje is.)

Suus

13. Flavour

Flavour Niet meer actief

Erm... en vooral ook aan je bevalling! Ik had noooit gedacht dat ik om pijnbestrijding zou vragen. Ik laat me niet eens verdoven als er een kies wordt gevuld ;).

Suus

14. misa

misa Niet meer actief

Echt waar...? Belachelijk! Wat dacht je alleen al van emotioneel..?? Heb er geen ervaring mee, maar ken het van redelijk dichtbij. Heel raar dat mensen altijd de drang hebben om te vergelijken daarin. Gelukkig is het niet echt te vergelijken en liggen de ervaringen en keuzes aan veel aspecten!

15. Alita

Alita Niet meer actief

ja ook!;)

16. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Vooral aan je bevalling?! Ben het er niet mee eens. Ik wilde géén!!! Pijnbestrijding. Welke vorm dan ook. Geloof namelijk oprecht dat de pijn er niet voor niets is maar ondanks heb ik uiteindelijk een prik in mijn bil of bovenbeen gekregen want de gyn en verpleegster vonden dat nodig. Heb nee ik wil niet geroepen maar voor ik het wist kreeg ik een prik. Vervolgens heeft die prik niet eens geholpen maar heb er wel een klacht over ingediend!
    Ook nu geen pijn bestrijding terwijl ik de vorige bevalling nog vers in geheugen heb en ook hoe pijnlijk. Ben ook best angstig maar goed, de kleine moet er hoe dan ook uit en ik gun mezelf en deze kleine ook een bevalling zonder bestrijding. Geen idee waarom ik de gedachte heb dat dit de band tussen moeder en kind nog meer versterkt maar geeft me moed zeg maar.
    Degenen die wel enige vorm pijnbestrijding kiezen zal ik niet veroordelen en in hun waarde laten verder. Iedereen denkt er anders over en dat is toch goed.

17. Flavour

Flavour Niet meer actief

Huh? Nou kan me voorstellen dat je het niet met me eens bent dan. Wat belachelijk zeg, daar heb ik echt nog nooit van gehoord, pijnbestrijding tegen je zin in. Was je heel erg in paniek of zo dat ze dat nodig vonden? Heeel raar!

Suus

18. Flavour

Flavour Niet meer actief

Amen!

Suus

19. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Paniek nee. Een weeenstorm die toen al dik 5uur duurde non stop rug,been en buik. En had al aardig wat uurtjes erop zitten dus ik kan nu wel enig begrip hebben voor hun keuze maar nee is nee en geholpen heeft het niet eens;) . Heb over meerdere dingen een klacht ingediend en dit gaat me niet nog een keer gebeuren dus nu een geboorteplan zwart op wit. ;)

20. jopa1000

jopa1000 Niet meer actief

Hier ook geen voorstander van een ruggenprik.... inleiding gehad, ontsluiting vorderde niet, vandaar ruggenprik gehad om te ontspannen en het infuus hoger te kunnen zetten.
    Uiteindelijk niet gelukt en dus keizersnede.... (en weer een nieuwe ruggenprik)

Nadat de ruggenprik was uitgewerkt voelde ik meteen pijn in m'n bekken / bekkenbodem.

Zenuwpijn ... de hele dag! Leef al ruim 4,5 jaar met de ondraaglijke pijn. Net is ook nog duidelijk geworden dat m'n darmen niet meer goed werken door de zenuwbeschadiging. Ik wilde zelf absoluut geen ruggenprik maar had geen keus.

Hoe minimaal het risico ook is, ik vind dat ze dit soort "gevaren/complicaties" moeten melden..... een ruggenprik is niet zo onschuldig als dat hij eruit ziet.

Wil niemand bang maken, maar wel vertellen dat dit iedereen kan overkomen!

Groetjes jopa1000

Deel Deze Pagina