Wanneer naar het ziekenhuis als deze 40 minuten rijden is??

Discussion in 'De bevalling' started by chantal84, Feb 6, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Hey meiden,

ik weet het, ik ben nog maar 13 weken zwanger maar denk toch zo nu en dan al na over de bevalling.

Ik woon in de omgeving van Breda maar sta onder controle in het Erasmus MC in Rotterdam, zonder file's zo'n 40 minuten rijden.

Wat nou als mijn vliezen tegen die tijd breken of ik weeeen krijg. Normaal moet je toch wachten totdat je weeen om de - zoveel - minuten komen.

Ik ben een beetje een zenuwpees als het om weeen in de auto opvangen gaat, hahaha.

Kun je niet gewoon wegrijden zodra het gaat beginnen? :)

2. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

Jan 26, 2011
    1,609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarom ben je daar onder behandeling en niet in Breda of in Tilburg bijv? Is wat dichter bij en heb je misschien niet dat vervelende gevoel wat in je achterhoofd blijft hangen waardoor je eventueel stress kunt gaan ervaren?

3. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ik ben in Rdam bevallen van ons overleden zoontje, lag daar 4 weken lang met vroegtijdig gebroken vliezen. De afwijkingen die ons kindje had zijn in Breda niet gezien dus ik wil daar never nooit meer naartoe!! Daar krijg ik juist stress van ;)

Dit is de reden ook de reden dat ik nu onder controle sta van een academisch ziekenhuis omdat er een kleine kans op weer een vroeggeboorte is en ik een kindje met afwijkingen heb gehad.

4. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

Jan 26, 2011
    1,609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oohhhwww oké! Ja k woon zelf in Tilburg! En ga naar t 2 steden ziekenhuis! Die is wel echt heelgoed met kindjes/bevallingen enz.

Nou dan is het wel te begrijpen dat je daar graag heen gaat ipv Breda zelf!

40 min rijden.... Ja pittig!! Geen idee wanneer je dan zou moeten gaan....

5. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,829
    3,625
    113
    40 minuten is al vrij optimistisch gerekend vind ik, vanuit Breda naar Rotterdam centrum, ik zou daar echt nog eens goed over nadenken. Het is ook nog eens een erg file-gevoelige route. Met weeën in de auto is heel erg naar 10 minuten was het hier en dat was het vervelendste van de hele bevalling...) en een bevalling kan ook nog wel eens heel snel gaan. Is het st ElisabethZiekenhuis in Tilburg geen optie voor je? Ik heb daar hele fijne ervaringen gehad. Van mijn zoontje had ik ook graag daar willen bevallen, maar hier niet voor gekozen omdat ook de gynaecoloog daar zei dat de afstand een heel groot nadeel tijdens de bevalling zou zijn. Toen het zover was was ik idd heel blij dat ik dichtbij terecht kan.

In principe ga je naar het ziekenhuis als duidelijk is dat de bevalling echt op gang is gekomen, dus als je goede regelmatige weeën hebt (tussen de 3-5 minuten of zo), die iets van een minuut aanhouden, een een paar cm ontsluiting. Als je ver moet rijden zou ik zeker zodra je het idee hebt dat het zover is in de auto springen, maar het lastige is dat het niet altijd zo snel duidelijk is of het zover is. Ik wist het bij m'n eerste echt pas toen er 5 minuten tussen de weeën zat, en vanaf dat moment ging het ook gelijk flink los.

Succes, moeilijke beslissing hoor!

6. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Ja lastig he! :) Zal het er volgende week eens met mn gyn over hebben. Een ander ziekenhuis heb ik liever niet aangezien ik hier juist een heel fijn gevoel bij heb en stress wil ik liever niet meer, dan heb ik de vorige bevalling een beetje teveel gehad. Mijn gevoel bij het Erasmus is gewoon heel erg goed.

7. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    En anders stap ik gewoon bij de eerste wee alsnog in de auto, ze kunnen me moeilijk voor een dichte deur laten staan. En als het dan toch niet aan de gang is, dan maar een keer voor niks rijden, hahaha

8. moncherie

moncherie Lid

Nov 26, 2011
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben ook onder behandeling in het Erasmus MC vanwege een eerdere vroeggeboorte daar en toevallig heb ik het hier met mijn afspraak deze week hierover gehad. Mijn reistijd is zo'n 30 minuten, eventuele files (die er vaak wel staan op dat stuk) niet meegerekend. Ze zeggen dat we gewoon in de auto moeten springen zodra ik zelf het idee heb dat het is begonnen. Ze willen wel graag weten dat je eraan komt om een bed voor je klaar te hebben, maar dan konden we onderweg bellen. Maar bepreek het gewoon tijdens je controles, hier is zeker begrip voor en zal je wellicht geruststellen.

9. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Afstand is voor ons ook een issue. Maar dan wat betreft wel of niet thuis bevallen. Ik woon precies tussen zhs Tilburg en Veldhoven in, in de spits halen we het niet binnen 30min, maar snachts wel. Breda-R'dam is inderdaad een filegevoelige snelweg...anderzijds je gevoel is ook belangrijk, als je je in het Amphia niet prettig voelt weegt dat ook wel mee denk ik.

10. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Dat vind ik fijn om te horen!

Volgende week weer een echo en een test om te kijken hoeveel melkzuurbacteriën erin zitten en krijg over 3 weken ook een preventieve antibioticakuur tegen vroeggeboorte, krijg jij dat ook?

11. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

Jan 26, 2011
    1,609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou k vind dat wel meevallenfile gevoelig?
    Wij rijden wekelijks naar rdam; en woon zelf in Tilburg... Met 40 min zijn we in het centrum.....

Maargoed idd gewoon je angsten bespreken met het ziekenhuis! :)

12. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,829
    3,625
    113
    In de spits????? Dat is mij nog nooit gelukt hoor.

13. kimmiikim

kimmiikim Fanatiek lid

Jan 26, 2011
    1,609
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee in de spits niet idd...dat is iets te voorbarig!

Maar voor de rest heb ik echt noooot file eigenlijk.....!

14. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,829
    3,625
    113
    Haha, oke, ik dacht al. Maar dat lijkt me dus het risico, baby's kunnen ook in de spits willen komen.

Share This Page