Pijnbestrijding tijdens de bevalling...

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rinskejoviella, 12 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Misschien heel dom maar ik heb nooit geweten dat de risico's zo groot waren met een ruggenprik. Ik kreeg m op een moment dat ik het ook echt wel kon gebruiken en heb er niet zo bij nagedacht. Ik kreeg er ook niks over te horen en hoefde ook niks te tekenen.

2. Tulpenbol

Tulpenbol Actief lid

28 mrt 2015
    452
    6
    18
    Vrouw
    Ik kreeg van de ruggenprik ook koorts en daardoor antibiotica, mijn zoontje werd opgenomen en moest uiteindelijk 5 dagen blijven.

En toch zou ik hem zo weer nemen...

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Ik heb het morfine pompje gehad, vond het gevoel van controle erg fijn en dat het snel weer uitgewerkt is (hierdoor krijgt je kindje er niet te veel van mee)

Daarna alsnog ruggenprik voor de keizersnede

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Ik heb bij beide bevallingen (ingeleid 2x) het morfine pompje gehad.
    De eerste duurde vanaf vliezen breken 3 uur en 24 minuten. Heeeeerlijk ik weet nog dat die aangezet werd en dat ik schreeuwde tegen me man duw op die knop duwen en pas met 10 cm toen ik mocht persen ging die uit en was ik gelijk helder om te persen.
    De tweede duurde 7 uur en 59 minuten
    Deze heb ik veel bewuster meegemaakt en haalde zeker alle scherpe randen weg. Ben misschien iets suffer geweest maar verder behoorlijk helder. Alleen als ze gingen ophogen met de morfine het eerste half uur vergat ik wel eens te ademen dan was ik wel behoorlijk suf maar zodra ik gewent was was ik ook weer aanwezig.

Ik kan het echt aanraden. Ik weet ook dat ik echt bij beide pijn heb gehad maar kan het niet zo goed voor me halen als de persweeën die ik zonder pompje heb gedaan

5. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Op verzoek van TS gesloten.

Met vriendelijke groet,
    Beheer Zwangerschapspagina.nl

Deel Deze Pagina