pijnbestrijding

Discussie in 'De bevalling' gestart door brenda1976, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

Bij de eerste hoefde ik geen pijn bestrijding, ik ging af om mijn vriendinnen die gaven aan het het erg veel pijn doet maar te doen is.
    Aangezien ik jaren in de africhting van duitse herders had gezeten en jaren taiboxen had gedaan, dacht ik...... ik hoef dat ook niet, ben wel wat gewend.

Maar dan krijg je een stortbevalling. De verpleegkundige zei gelijk ik ga pijnbestrijding vragen, dit is niet te doen, voor de ruggeprik was ik te ver heen en ik heb een injectie gekregen, ik was haaiiiiii maar de pijn ging er niet door weg, maar kwam zoals ik later begrepen heb omdat de pijn te heftig was.
    Nou ik wil die zowiezo niet meer, omdat ik er niks aan had en haaai zijn tijdens de bevalling is ook niet mijn ding pfffffffffff

Maar goed, ik overweeg volgende keer ruggenprik.
    Maar vind ook wel weer erg eng! Nadeel wat ik begrepen heb is dat je niet kan lopen, maar kon ik met stortbevalling toch niet.
    Maar hoe werkt het? kan het mis gaan? wat is jullie ervaring?

2. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

wat is een stortbevalling?

3. Snoopy82

Snoopy82 Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.755
    0
    36
    Ja idd wat is een stortbevalling??? Nooit van gehoord...

Ik heb ruggenprik gehad en voelde vanaf dat moment van onder mijn middel niets meer, gekke tinteling door mijn benen en voelde erg warm voor mijn gevoel.Alsof ik in een bad van 70graden zat maar t was niet vervelend.

BIj mij heeft t dus wel geholpen dat ik vanaf dat moment de pijn niet voelde vd weeen, heeeerlijk ff tot rust komen en niet lijden!!

Maaaar, ik kreeg geen persdrang tijdens de ruggenprik, voelde niet dat er een wee was vanwege t verlammende high gevoel dus hebben ze m uitgezet en toen kwam alle pijn in 1 x heel heftig terug en toen voelde ik alles weer :D

Het is voor ieder anders, maar ik vond de ruggenprik geen pijn doen bij t zetten, gaf mij even rust lichamelijk en deed mij eventjes de pijn vergeten.

4. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Ben ik ook wel erg benieuwd naar..ook hoelang zo,n werking duurt..
    Mag je trouwens altijd om een ruggeprik vragen ofniet?

5. miekje1982

miekje1982 Fanatiek lid

6 apr 2007
    4.811
    1
    0
    Flevoland
    Is een stortbevalling niet een bevalling die start met een weeenstorm en heeeel snel verloopt?? (geen idee verder hoor, maar dit idee heb ik erbij).

Bij de eerste heb ik een pethedine prik gehad en de remifentanilpomp.
    Op de eerste reageerde ik allergisch en de pomp werkte voor mij niet.

Bij de 2e heb ik een ruggenprik gehad, en t was zalig! Ik voelde niks meer en eindelijk kwam er ontspanning waardoor ik binnen 2 uur volledige ontsluiting had! Bij mij kwamen wel de persweeen opzetten, dus ruggenprik uit en de opwekkers opschroeven, (ging heel geleidelijk) en na een half uurtje waren ze krachtig genoeg om er wat mee te kunnen.. ;)

6. Maulona

Maulona Actief lid

22 jun 2010
    195
    0
    0
    Had je ook een speciale reden waarom je een ruggeprik kreeg of heb je er gewoon om gevraagd en kreeg je het?
    Ben namelijke erg benieuwd hoe daar mee omgaan

Deel Deze Pagina