laagliggende placenta?

Discussie in 'De bevalling' gestart door miranda84, 18 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    hallo

ik ben nog maar 22 weken,toch maak ik me een beetje zorgen hierom,ik heb een voorliggende (niet erg) maar ook een laagliggende placenta,wat voor complicaties kan zorgen met betrekking op de bevalling ,als het niet mee groeit tijdens de zws,dan kan ik niet natuurlijk bevallen,dan word het een keizersnede,als het een deel meegroeid,dan waarschijnlijk in het ziekenhuis i.v.m bloedverlies.
    bij mijn eerste heb ik daar totaal geen last van gehad,wel een voorliggende maar dat zorgt niet voor problemen.

nu is mijn vraag,zijn er hier meiden die het mee hebben gemaakt,of het ook hebben?

groetjes

2. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik heb dat idd ook gehad. Dit werd met de 20 weke echo gezien.
    Ik moest toe met 30 weken naar de gyn voor een echo.
    Toen was te zien dat de placenta opgeschoven was en dat ik natuurlijk kon bevallen.

3. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Ik heb dit keer ook een laagliggende placenta. Met ruim 13 weken heb ik daardoor veel bloedverlies gehad. Met 17 weken lag hij nog steeds laag, maar ik hoop dat we donderdag tijdens de 20 weken echo te horen krijgen dat hij al wat omhoog is gegroeid. Ik ben nu iedere keer als de dood dat ik weer ga bloeden:(

4. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    @lolly: oh wat fijn,ja ik hoop dat ie bij mij ook meegroeid omhoog,zie het niet zo zitten :(
    voelde jij je kindje wel goed?
    want ik voel hem al heel goed vanaf de 17e week,en dat moet normaal met een laagliggende placenta ook onwaarschijnlijk zijn :(

@linda: nou wat ik het raarste van alles vindt? ik heb nog geen enkele keer gebloed (gelukkig maar),ik lees het overal dat je ook bloedingen krijgt.
    ik hoop voor je dat het omhoog gegroeid is,kan me voorstellen dat je je eigen kapot schrikt van dat bloeden.

5. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik voelde F ook al heel vroeg in de zwangerschap goed bewegen. En dat heb ik de hele zwangerschap gehad. Dus dat zegt niks blijkt maar weer. Ik heb trouwens ook geen bloedingen gehad.Hopelijk groeit de placenta bij jou ook mee omhoog. Wanneer heb je weer een controle?

6. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik heb het ook!
    Bij mij ligt hij echt helemaal over de baarmoedermond heen.
    Ik zat hier best erg mee, maar goed heb me er nu maar
    bij neer gelegd want het helpt toch niks als je je druk maakt.
    Ik moet 31 augustus weer heen voor een echo.
    Ik ben benieuwd e is bij mij weinig kans dat hij is omhoog geschoven maar ik hoop het toch wel!

7. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Ik heb nog geen bloedingen gehad gelukkig

8. miranda84

miranda84 Bekend lid

13 apr 2007
    781
    0
    0
    @lolly: ik heb 11 augustus weer een afspraak bij de vk,en die kunnen mij volgens mij nog niet meer vertellen,de echo zal het uitwijzen en die heb ik ergens eind aug begin sep.

nee,het heeft idd geen zin om je druk te maken,maar toch doe ik het wel een beetje ;),dat komt mede doordat ik met mijn dochter een superbevalliing heb gehad,en dit zou toch een domper zijn,en ik hoor van de herstel van de keizsnede geen fijne verhalen brrr ;)

9. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    ik had ook een laagliggende placenta (net een stukje voor de uitgang) gelukkig bleek tijdens de lokatie-echo, bij 32 weken, dat mijn placenta genoeg mee was gegroeid.
    Misschien stellen de cijfers je gerust; in 9 van de 10 gevallen groeit de placenta genoeg omhoog.
    Je hebt kans op bloedverlies, maar dit hoeft niet. En je kindje voelen; als de placenta aan je buikkant ligt kan deze in het begin de bewegingen van je kindje absorberen, voel je het later. Ik voelde mijn dochter pas rond de 24 weken!

Ik mocht zelfs gewoon thuis vallen, maar ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen vanwege het uitblijven van mijn persweeen!

oja, officieel wordt met een voorliggende placenta een placenta bedoeld die echt geheel voor de uitgang ligt. Dus niet een placenta die aan de voorkant van je buik ligt. Let op met google-en dus!!!! Ik schrok heel erg toen ik las over voorliggende placenta's....

Ik vond het zelf wel een prettige gedachte dat ik me al van tevoren kon voorbereiden op een keizersnee, het zou niet iets zijn wat op het laatst me zou overkomen. Ik ben uitgegaan van een keizersnee, het ergste, het kon dus alleen maar meevallen.... mocht gelukkig gewoon bevallen!

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    ik heb/had het zelfde, ze gaan donderdag kijken of het al goed is.
    bij mij zeiden ze ook dat het 9 van de 10 keer gewoon weeg weg trekt, heb me er niet te druk om gemaakt.
    en ik verwacht ook dat het goed is heb trouwens ook geen bloedingen gehad.

succes

Deel Deze Pagina